IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Доколко новата Lada е руска

Седанът Vesta се качи на конвейера

Доколко новата Lada е руска

Благодарение на новото си поколение модели, основоположник на които е Lada Vesta, руската автомобилна компания АвтоВаз изживява своя ренесанс. Моделът определено може да се нарече най-красивата Lada досега, но доколко всъщност той е руски. На този въпрос отговаря автомобилният портал Аutostart.
Доколко новата Lada е руска
Снимка: АвтоВаз

Lada Vesta е конструирана с технологии на алианса Renault-Nissan, който още през 2012 година пое контрола над АвтоВаз. Дизайнът на модела пък е създаден от англичанина Стив Матин, който е работил за марки като Mercedes и Volvo.

По отношение на компонентите, в Lada Vesta се влагат части от производители от целия свят. Това е световна практика, като в случая с Vesta около 71% от компонентите в колата са произведени в Русия. Целта е този процент да нарасне до 85.

По-голямата част от въпросните компоненти са дело на чуждестранни компании, които имат производствени бази в страната. Ето и някои от тях:

Daewon, например, доставя седалките, а за аксесоарите за осветление отговаря Koito. Компоненти като климатик, парктроник, генератор, стартер и др. са разработка на Valeo, докато хидравличните агрегати, чистачките, датчиците и др. са дело на Bosch. В списъка попадат и други световни компании от бранша - ZF, BROSE, Continental, АЕ2, Edscha Automotiv, Magna, Contitech, TRW, Lear, Visteon, Kiekert.         

Любопитна подробност е, че 60% от частите на автомобила се изработват в Толиати. Самото производство, което стартира на 25 септеври 2015 г, се извършава в завода в град Ижевск, който вече носи името Lada Ижевск.
 




Още по темата:
Lada обяви цените на Vesta

Тагове: lada vesta
0 от 500
  • #11
    8 rate up comment 3 rate down comment
    1234 ( преди 9 години )
    Колата има потенциала да измести Дачия в бюджетния сегмент,но както споменаха и преди мен въпроса с потдръжката е много важен и въобще не е второстепенен. В крайна сметка наго производители губят точно от калпави дилари. За България пък това важи с пълна сила, голяма рядкост е дилърите да вършат адекватна работа.
  • #10
    10 rate up comment 1 rate down comment
    до ммм ( преди 9 години )
    Русия не е в ЕС и най вероятно ако има официялен внос ще е с акциз, но едва ли ще е проблем да се внасят и на ход...ако има интерес може да се организира нещо ;) ...И аз си го мислех,но ако няма официален сервиз и вносител на резервни части става сложно.Освен,ако Рено или Дачия не предоставят сервизите си и поемат логистиката по резервни части за гаранционните автомобили.Аз лично ще чакам Лада Веста Крос да излезе другата година и ще мисля как да се сдобия с нея,може чрез Лада Германия.
  • #9
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Az ( преди 9 години )
    Че те всички марки ползват части от изредените производители... и тая лада е много повече руска отколкото Iphone американски - китайски части, изработени в Китай, асемблиран в Китай (от непълнолетни китайчета :) ), но някои части са разработени в америка!!! от китайски емигранти :P Само дизайна е на американеца Джони Айв :) Но затова пък китайците го копират с пълна сила :D
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    ммм ( преди 9 години )
    Русия не е в ЕС и най вероятно ако има официялен внос ще е с акциз, но едва ли ще е проблем да се внасят и на ход...ако има интерес може да се организира нещо ;)
  • #7
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Новата Лада Веста:Колата изглежда страхотно отвън и отвътре за 12-16 000 лв. може да се сдобиеш с Нов автомобил с почти всички съвременни екстри.За съжаление едва ли ще се продава официално в България.Дори с тези ниски цени за Русия,българина с доходите си не може да си позволи да купува масово нови автомобили,които в самата Русия малко "презрително" са наричани "бюджетники".С предварителни поръчки за 3 дни около 50 000 автомобили Лада Веста предвидени за производство са изчерпани до 04.2016
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Половината от изброените доставчици на Лада доставят компоненти и за другите автомобилни западни производители.Ако западните доставчици с заводи в Русия,не искат да работят с Лада,а само с западни производители щяха отдавна да го заявят и руснаците да си организират собствено производство.Това,че Айфона ползва корейски и китайски доставчици,не го прави корейски или китайски.
  • #5
    27 rate up comment 2 rate down comment
    Achtung ( преди 9 години )
    А колко от частите на Грейт Уол се правят в България?
  • #4
    20 rate up comment 8 rate down comment
    1234 ( преди 9 години )
    Рашаните ще се оправят ,ами НИЕ ......?
  • #3
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Бай хикс ( преди 9 години )
    Доколко новата лада е руска? И защо питате, като сами си отговаряте? "Около 71% от частите са произведени в Русия" И друго: "Любопитна подробност е, че 60% от частите на автомобила се изработват в Толиати." излиза, че тая кола е не само руска, ами и направо си е Толятска... Вижте, Господа- друг е въпроса колко едно Ауди Q7 е немско след като се произвежда единствено и само в Братислава, а въпросният завод се разширява през 2012г. с ново хале! Словаците му казват "Motorarna" Какво ли правят там?
  • #2
    17 rate up comment 16 rate down comment
    Дошо ( преди 9 години )
    И да добавя - още нещо по-евтино и определено по-добро от деривата си рено.