Благодарение на новото си поколение модели, основоположник на които е Lada Vesta, руската автомобилна компания АвтоВаз изживява своя ренесанс. Моделът определено може да се нарече най-красивата Lada досега, но доколко всъщност той е руски. На този въпрос отговаря автомобилният портал Аutostart.
Снимка: АвтоВаз
Lada Vesta е конструирана с технологии на алианса Renault-Nissan, който още през 2012 година пое контрола над АвтоВаз. Дизайнът на модела пък е създаден от англичанина Стив Матин, който е работил за марки като Mercedes и Volvo.
По отношение на компонентите, в Lada Vesta се влагат части от производители от целия свят. Това е световна практика, като в случая с Vesta около 71% от компонентите в колата са произведени в Русия. Целта е този процент да нарасне до 85.
По-голямата част от въпросните компоненти са дело на чуждестранни компании, които имат производствени бази в страната. Ето и някои от тях:
Daewon, например, доставя седалките, а за аксесоарите за осветление отговаря Koito. Компоненти като климатик, парктроник, генератор, стартер и др. са разработка на Valeo, докато хидравличните агрегати, чистачките, датчиците и др. са дело на Bosch. В списъка попадат и други световни компании от бранша - ZF, BROSE, Continental, АЕ2, Edscha Automotiv, Magna, Contitech, TRW, Lear, Visteon, Kiekert.
Любопитна подробност е, че 60% от частите на автомобила се изработват в Толиати. Самото производство, което стартира на 25 септеври 2015 г, се извършава в завода в град Ижевск, който вече носи името Lada Ижевск.
Още по темата:
Lada обяви цените на Vesta