IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Volkswagen подаде оставка

Мартин Винтеркорн напусна след „дизеловия скандал”

Шефът на Volkswagen подаде оставка

Генералният директор на Volkswagen Group – Мартин Винтеркорн, подаде оставка след скандала със занижените данни за вредните емисии на автомобилите с дизелови двигатели, произведени от концерна. Това съобщи официално прес-службата на немския производител.

Мартин Винтеркорн. Снимка: Ройтерс

„Като глава на концерна аз чувствам отговорност за нарушенията, открити в нашите дизелови мотори и затова се съгласих с предложението на Надзорния съвет на Volkswagen да сдам своите пълномощия. Това се прави в интерес на компанията, въпреки че аз съм убеден в своите правилни действия. Volkswagen винаги е бил и ще бъде част от моя живот”, заявява Винтеркорн.

Решението за неговата оставка е взето след спешно заседание на Надзорния съвет на концерна. Той трябваше да се събере в петък, за да обсъди продължаването на договора на Винтеркорн с още 3 години. Заради скандала обаче сбирката бе проведена по-рано днес.

От управата на концерна обявиха още, че ще направят проверка на всички 11 млн. автомобила, оборудвани с проблемния 2,0-литров дизелов мотор. За сервизни акции и възвръщане доверието на клиентите Volkswagen ще похарчи 6,5 млрд. евро.

 

Тагове: volkswagen group
0 от 500
  • #31
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До ggbg ( преди 9 години )
    Така е но уловката е че Renault/Nissan Peugeot/Citroen, BMW и Daimler също правят дизели, но техните си покриват стандартите. А тези хем се перчат, че техните били по-по-най хем се оказва че всичко е лъжа и измама.
  • #30
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    AURIS. YARIS. 308. i30. Noviq NISSAN например
  • #29
    7 rate up comment 7 rate down comment
    ggbg ( преди 9 години )
    измамата си е серизона. Щом искаш да продаваш нещо и има изисквания, трябва да ги спазваш. Друге въпроса, че безнзиновите коли хич не вървят. Имам Версо 1.8 бензин, 147кс... ами кво да ви кажа с тези 147кс, колата е мноого по-мудна от примерно Туран 1,9 tdi само със 105 кс. Така че тия коне по книжка нямат нищо общо с действителността
  • #28
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ми например новата Корола дава среден разхад около 6. При това 1, 6 132 атмосферен без турбо-мурбо. Ако ти и проблема в единия литър си вземи Ярис примерно
  • #27
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    2 литра повече няма да дадат 40 пъти разлика! В момента тея мотори са без пречистване. Като им оправят софтуера разхода им ще скочи. С колко знаят само ФВ.
  • #26
    15 rate up comment 5 rate down comment
    айде ( преди 9 години )
    В този сайт безброй пъти е писано, че дизеловите автомобили са основна причина за случаи на рак в Европа (където основно се кара дизел) Без значение кой го е произвел автомобила/камиона. НВслучая става въпрос за манипулация от порядъка на завишени нива от 10 до 40 пъти! Т.е едните автомобили замърсяват х. тези на Ваг - 10-40 пъти повече! Това е ОГРОМНА разлика. И няма нужда да ги защитавате. Да направят сервизна акция на 11 млн. авто и да си карат с пълните системи за отработка на идг. газове!
  • #25
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да, възмутително е. Оправдание няма.Но защо не се възмущавате от изтърбушените катализатори и DPF-и например? Знаете ли кави са газовете на чипосаните мотори ?
  • #24
    17 rate up comment 3 rate down comment
    веф ( преди 9 години )
    Не се правете на много знаещи,защото потърпевшите сме ние -вдишващите от тези газове .Измамата си е на лице.
  • #23
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Става въпрос само за дизеловите двигатели на групата WV, и тук идва отговора .От бензиновите СО ,никой няма да умре освен ако нарочно не си завре маркуч от ауспуха в купето,те се усвояват и редуцират от природата. За сметка на това канцерогенните твърди частици от дизела бавно, но славно се натрупват в организма ни от всекидневното вдишване и азотните окиси скапват здравете-доказано. Вече в няколко държави като Франция ,Англия и Гърция обмислят пълната забрана на дизели автомобили.
  • #22
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да *** изхвърля повече и то много повече. Изхвърля такива гадости за които любимият Ауто Билд няма да ти напише, но специалистите алармират, а статистиката отчита над 400 000 умират всяка година в ЕС от заболявания пречинени от дизелите. Не случайно в Япония, САЩ и др. държави не се карат дизели. Здравето на хората е по-важно от печалбите на концерните. А ВАГ са толкова зле технологично, че са принудени да лъжат, за да продават *** си. Пълни нещастници, като феновете си.