IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Концернът Volkswagen е заплашен с глоба от 18 млрд. долара

Акциите на германския производител паднаха с 22% след скандала с подменените резултати от екологичните тестове

Концернът Volkswagen е заплашен с глоба от 18 млрд. долара

Концернът Volkswagen Group е застрашен с рекордна глоба от 18 млрд. щатски долара заради нарушение на екологичните норми, съобщи Bloomberg.
Концернът Volkswagen е заплашен с глоба от 18 млрд. долара
Скандалът избухна, след като Агенцията за защита на околната среда на САЩ (EPA) обвини концерна в предоставяне на неверни данни за вредните емисии, отделяни от негови модели с дизелови мотори. Резултатите, съобщавани от германския производител, са били постигнати с помощта на промяна на програмното обезпечение на агрегатите и драстично се отличавали от реалните.

При тестовете в нормални условия, извършени от ЕPA, се оказва, че получените резултати са между 10 и 40 пъти по-високи. От агенцията съобщават, че на пазара са пласирани 482 000 автомобила, произведени между 2009 и 2015 г., при които стойностите са значително занижени. За всеки от тях концернът ще трябва да плати около 35 000 долара глоба, което прави общо 18 млрд. долара.

Ръководството на концерна реагира незабавно, като първо прекрати продажбата на дизелови двигатели на територията на САЩ, където избухна сканадалът. Главният изпълнителен директор на Volkswagen – Мартин Винтеркорн, поднесе официално своите извинения, като обяви, че производителят започва собствено разследване и ще помага на властите в САЩ и в Германия.

Случилото се може да доведе до отстраняването на Винтеркорн от поста. В петък Наздорният съвет на Volkswagen трябва да се събере за да реши дали да продължи договора топ-мениджъра. Проблемът почти сигурно ще се отрази и на плановете на концерна да задмине Toyota като производител №1 на планета.

Новината предизвика спад на акциите на германския производител, които достигнаха 126,4 евро на бройка. На това ниво ценните книжа са се продавали през есента на 2008 г.

Снимка: Volkswagen

Тагове: volkswagen group
0 от 500
  • #72
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И какво се оказа? Бензинови двигатели не умеят да правят, а с дизелите големото наакване. То беше ясно, въпрос на време
  • #71
    17 rate up comment 3 rate down comment
    ravazonid ( преди 9 години )
    Преди време имаше информация,че в Мерцедес са минали на френске дизели , сега остава ВАГ да ги последва!?!
  • #70
    9 rate up comment 2 rate down comment
    лопатар ( преди 9 години )
    Информация за глобата он 1998 годинаhttp://jalopnik.com/how-the-epa-won-1-billion-from-diesel-cheaters-long-be-1732109485
  • #69
    20 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    В немската преса пишат:Сега компанията е заплашена с глоба до 18 милиарда долара. Не е изключено да последват колективни съдебни искове от природозащитници, акционери и клиенти. Умножавайте поне по 3!Викайте попа да ги опява!
  • #68
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Сега ( преди 9 години )
    ще има юруш на маслините на евтини ВАГ дизелаци.Аз ще си поръчам 3 броя.
  • #67
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Е нали хибридите бяха морално остаряла технология, а дизелите бъдещето! Кво стана ся? Трябва ли да се преорентираме или все така ще си бъде?П.С. Много ми се иска да го видя оня фен с ТДИ-то, който надлъж и нашир обясняваше как дизелите били икономични и екологични и как от spritmonitor нагласяше търсачката така, че уж ВАГенските дизели да изглеждат по-икономични, а се оказа същото. Същото шиле, което се хвалеше с Аудите и Пасати и твърдеше, че по-здрави и икономични коли от тях нямало. Къде си?
  • #66
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    изглежда, че за да влезнат в норми ВАГ ще трябва реално да намалят мощноста на колите си без впръскване на урея. т.е. да намалят налягането на турбината и да вкарат EGR в пълен цикъл. да видим какво ще пишат по каталозите
  • #65
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не САЩ е проблемът, ако ФВ наистина са признали за 11 милиона манипулирани автомобила, то тези 500 000 от САЩ са капка в морето.
  • #64
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Корекция: ФВ са признали че 11 милиона техни автомобили имат подобен софтуер за измама.
  • #63
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Има някои индикации, че измамата може да засяга 12 милиона автомобила в световен мащаб.