"Нова порода спортен, компактен кросовър за ново, по-младо поколение". С тези думи Широ Накамура, старши вицепрезидент и главен креативен директор на Nissan, представи концепцията Gripz на автосалона във Франкфурт.
Nissan Gripz всъщност не е кросовър, или поне не от тези, които сме свикнали да виждаме. Машината има двойна самоличност, като представлява напълно универсален автомобил - такъв, който може да се справя с ежедневните нужди от превоз и да предлага истинско приключение през уикенда.
"Nissan не веднъж е създавал нови сегменти, особено при проходимите модели. С Gripz продължаваме тази традиция, демонстрирайки радикален спортен кросовър", заяви Накамура.
Идеята на автомобила е да бъде комфортен, проходим и практичен, но също така и спортен, бърз и атрактивен. За да покрият всички тези качества, дизайнерите и инженерите на марката са черпили вдъхновение от емблематичния Nissan 240Z. Състезателното шосейно купе е популярно и като всъдеходен рали автомобил. През 70-те години на миналия век моделът получава повдигнато и подсилено окачване, като се състезава на полуостров Баха, откритите равнини на Кения, Уганда и днешна Танзания.
"240Z беше доказателство, че спортните автомобили не трябва да са ниско до земята, за да са забавни. Nissan GRIPZ доказва това отново – разчитайки на опита на Nissan в сегмента на кросовърите, 4х4 задвижването и спортните автомобили", заяви още японецът.
Задвижването на машината е поверено на технологията Series hybrid system „Pure Drive” e-Power EV - задвижващ тракт, съчетаващ ефикасен бензинов двигател, който захранва електрическия мотор, вграждан в Nissan LEAF.
Тъй като моделът е концпепт, подробност за динамиката не бяха разкрити. Бе съобщено единствено, че тази конфигурация предлага плавно, бързо и линейно ускорение в почти пълна тишина, с изключителна ефикасност.
Що се отнася до дизайна, той е дело на дизайнерските центрове на марката в Япония и Европа. Външността демонстрира редица елементи от най-новите автомобили на Nissan, докато интериорът залага на футуристичен дизайн и минималистичен стил.
Интерес предизвиква и архитектурата на автомобила - карбонова рама, над която са поставени панелите на купето. Вратите са четири, като средната В-колонка е премахната, за да се улесни достъпа до 2+2 интериора.
Предстои да разберем дали Nissan Gripz ще се превърне в сериен модел. Ние се надяваме, тъй като идеята за универсален спортен автомобил винаги ни е привличала.
Снимки: Automedia.bg


1