fallback

Citroen XM/Ситроен ХМ

Този автомобил е подходящ не само за превозване на сурови яйца...

Ако някой твърди, че пътищата в България са гладки, то най-вероятно ги е инспектирал, возейки се на ХМ. Това е така, защото този автомобил осигурява гладко возене дори там, където повечето автомобили друсат и тракат до степен на отваряне на еърбеговете. Това се дължи на типичния за Citroen трик, наречен хидроактивно окачване. Компютърно управлявани помпи и вентили определят твърдостта на колелата в зависимост от ситуацията. Меко и твърдо окачване може да се променя със светкавична скорост, което гарантира сигурност при възможно най-висок комфорт. Накратко казано: едва ли има друг автомобил, който да превози по-меко картон сурови яйца. В тази връзка багажникът на ХМ е с обем 455 литра (750 при комбито). Сред недостатъците на лимузината на Citroen са твърде късите облегалки за главите и лошата видимост назад, която е пожертвана на олтара на авангардния (дори днес) дизайн. Не е особено добра и управляваната с крак "ръчна" спирачка. Лошо е и че до късно през 90-те години нямаше възможност да се поръчва еърбег за мястото до шофьора. По отношение на моторите се препоръчва култивираният дизелов двигател, който въпреки че е малко тромав в ниските обороти, блести със среден разход от 7.6 л/100 км и ниско ниво на шум и вибрации – все пак говорим за времето, преди да настъпи комън-рейл ерата в автомобилостроенето. Много добро следване на зададената посока, отлично поведение в завои, спонтанно реагиращи спирачки и много точен серво волан са сред другите предимства на ХМ
Тагове:
fallback
  • #7
    Оня с коня ( преди 17 години )
    Ами за мен тва е колата.Няма по-добро съотношение на качество-цена-ескстри.В никоя кола.ХМ-а предлага много повече дори и от някой съвременни нови коли.И това на относително сносна цена.За това че се чупи-ми чупи се ти кво искаш.Кажи някоя кола която не се чупи и отивам да си я поръчвам.Аааа верно забравих.Голфа не се чупи.И е евтин.Абе яяааа....
  • #6
    батя ( преди 17 години )
    Брадъре,що си взел 3 като не стават?А аз въобще смятам,че в БГ,едва ли влязъл такъв Ситроен на по-малко от 300000!!!!Ако си ги бяхте взели/това е към недоволните/по-млади,щяхте да разберете що е кола!А все пак ако не Ви харесва,се возете в Аудита,да ви се удрят главите от теснотия,и опазил Бог,да останете без бъбреци!
  • #5
    stoqn ( преди 17 години )
    много от нещата са вярни , каквито и супер лативи да се кажат няма да са грешни колата е супер. и поддръжката не е мн ефтина наистина но не е и мн. скъпа занимавам се с авто части и знам много ама много коли с по скъпа подръжка, и когато всичко се сменя на време няма проблеми. Аз съм си много ама много доволен от колата а тва че е комби е само още един плюс приятелите ми я наричат луноход няма недостъпни места с нея и като сваля задните седалки и палатка не ми трябва стажа като легло персон и половина а за товар носи колкото и сложфиш няма проблеммога да пиша още много но стига толкова
  • #4
    чук ( преди 17 години )
    От точно тоя XM, само че 2.1д ми побеле косата навсякъде. Вкрая на '90те го имах и винаги имаше нещо за ремонт. Беше на около 170хил. и с изкл.на мотора, всичко друго се чупеше. Изобщо колата след 100 хил е за претопяване. В София се прави добре на 2-3 места, но кола ли е това? Разход под 10/100 не съм засичал...
  • #3
    ХМ не струва чак тол ( преди 17 години )
    Имал съм 3 лични ХМа- освен че се троши чак па толкова велик не е- аре стига глупости- френска кола...
  • #2
    balv,,,,,,,,mobile.d ( преди 17 години )
    naistina ostava za men nai dobriya avtomobil koito ne ekaral toi ne e razbral
  • #1
    Easy ( преди 17 години )
    това за мен е последният истински ситроен, след него започнаха да правят по-заоблени и конвенционални модели...
fallback
Последни