fallback

Citroen XM/Ситроен ХМ

Този автомобил е подходящ не само за превозване на сурови яйца...

Ако някой твърди, че пътищата в България са гладки, то най-вероятно ги е инспектирал, возейки се на ХМ. Това е така, защото този автомобил осигурява гладко возене дори там, където повечето автомобили друсат и тракат до степен на отваряне на еърбеговете. Това се дължи на типичния за Citroen трик, наречен хидроактивно окачване. Компютърно управлявани помпи и вентили определят твърдостта на колелата в зависимост от ситуацията. Меко и твърдо окачване може да се променя със светкавична скорост, което гарантира сигурност при възможно най-висок комфорт. Накратко казано: едва ли има друг автомобил, който да превози по-меко картон сурови яйца. В тази връзка багажникът на ХМ е с обем 455 литра (750 при комбито). Сред недостатъците на лимузината на Citroen са твърде късите облегалки за главите и лошата видимост назад, която е пожертвана на олтара на авангардния (дори днес) дизайн. Не е особено добра и управляваната с крак "ръчна" спирачка. Лошо е и че до късно през 90-те години нямаше възможност да се поръчва еърбег за мястото до шофьора. По отношение на моторите се препоръчва култивираният дизелов двигател, който въпреки че е малко тромав в ниските обороти, блести със среден разход от 7.6 л/100 км и ниско ниво на шум и вибрации – все пак говорим за времето, преди да настъпи комън-рейл ерата в автомобилостроенето. Много добро следване на зададената посока, отлично поведение в завои, спонтанно реагиращи спирачки и много точен серво волан са сред другите предимства на ХМ
Тагове:
fallback
  • #27
    IVO ( преди 15 години )
    TI SI TEHNI4ESKI NEGRAMOTEN
  • #26
    carde ( преди 15 години )
    Да, ХМ - кола изпреварила времето си като дизайн и интериор, удобство при шофиране и др. в сравнение с така прехвалените немски коли, при които получаваш чувство за клаустрофобия и може да ти изпаднат всички пломби и евентуално главоболие, но ... технически първите модели на ХМ са много лоши. Имах много стандартни и нестандартни ремонти. ХМ е бензинов с карбуратор.Вчера колата при минусови температури колата ми даде необяснима повреда.След запалването работи 20 секунди и загасна. Под капака имаше изтичане на масло от въздухопровода, между карбуратора и въздушния филтър. Главата на двигателя е суха на барут, а картера и масления филтър също и повече колата не запали.Ако някой е имал подобен проблем, моля нека да пише.
  • #25
    XM Driver ( преди 15 години )
    Притежавам XM произведен 89г. На километража пище 750 000 км на колко е всъщност никои не знае. Лятото Варна - София го минава за 4 часа и след това отива си пиеш ракията с кеф и не си пребит като куче. Води ме за риба и пребира граздето от лозето до което няма път :)(това Mercedes не го може) минава трактор от там. Возенето няма да коментирам. :))
  • #24
    NoUser ( преди 16 години )
    Това както написаха и много други потребители, не е кола.Това си е точно лимузина, че дори и самолет мога да го нарека.Аз карам точно такъв автомобил, напълно съм доволен от него.Няма място за оплаквания и глупави коментари ... :-)
  • #23
    noname ( преди 16 години )
    Kolata e unikalna - az sushto sum fen na nemskite koli (estestveno ne na VW budgetna seriq, a na ka4estvenite takiva), karal sum i i Mercedes i BMW, i Volvo su6tiq klas i godina kato XM-a - e, prosto nqma mqsto za srawneniq.Za cenata si ima PERFEKTNA voziq (sravnqvam q s voziqta samo na S klasa su6tata godina) i dori malko pove4e ekstri ot sy6tata tazi bazova S-ka(S350TD '93)! Edinstvenoto koeto ne mi haresva e tvyrde visokiq razhod, no problema se re6ava s gas ili metan. Za 10 meseca karane i nad 35 000km po razbiti puti6ta sym smenql samo maslo i 1 kormilen nakrainik.
  • #22
    Анонимен ( преди 16 години )
    Човек трябва да е много отчаян фен на марката за да си купи такъв автомобил! Не се заяждам, просто качеството на материалите и на изработката са под всякаква критика... и аз разправях колко е готин (докато висях по сервизите), после си купих немски "***" Ауди и...Ужас, не се чупеше, не тропаха пластмаси, нямаше ги онези зелени локви (хидравлично масло) под него... пълна скука, само караш!
  • #21
    Мето ( преди 16 години )
    Ситроен е автомобил - не е кола , освен това ХМ се различава от самолет само по липсата на крила.Когато сравнявате автомобили само факта,че се противопоставя Ситроен проектиран през 90 с ауди от 98 - говори колко по-авангардни решения има в този модел на Ситроен.Абе да питам голфаджиите-да има някога голф победител в рали ?
  • #20
    Анонимен ( преди 16 години )
    ne mislq da q sravnmqvam sas 'prehvalenoto'po dolu A8 a spokoino moga da q sravnq sas MERCEDES...edin savet-ako imate probleni s babreci tazi kola gi lekuva ;)
  • #19
    Анонимен ( преди 16 години )
    i az imam udovolstvieto da imam XM,makar i 92 god.otnosno extrite-nqma druga kola stolkova extri ot onova vreme...estestvemno 4e nekompetentnata 4ast ot nemskite fenove pluqt tazi kola-dokato ne se sbalskat nqma da raberat za kakvo staa vapros.masovo se strahuvat ot povreda v hidravli4anatra sistema.samo 4e ste vi potkrehna-napraviqta ie mngo spolu4kliva,ne e napravena da se razvalq...a tova 4e ima konkretno skapi 4asti ne zna4i 4e [podrajkata i e skapa...
  • #18
    az ( преди 16 години )
    моите уважения към citron-a, ама ако го сравнявате с"немските кару4ки", сравнявайте ас А8 от '98-'01 г. И тук вече е мястото да замълчите и да застанете мирно пред четирите кръга!!! heil Audi!!!
fallback
Последни