IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Стари срещу нови гуми

Сравнителен тест на стар автомобил с нови гуми и нов автомобил със стари гуми

Стари срещу нови гуми

Немалко шофьори инвестират сериозни суми в модерни и скъпи коли, но не отделят почти никакъв бюджет за гуми. А в това няма особен смисъл, тъй като именно гумите отговарят за до 50% от цялостното представяне на автомобила, посочват от компанията Continental, която показа нагледно разликата между най-новите и старите продукти на пазара.

"През последните 15 години иновациите при гумите са ключов фактор за значителното подобрение при активната безопасност на автомобила. През този период производителите на премиум гуми създадоха смеси, конструкции и шарки, в резултат на които спирачният път стана значително по-къс, управлението много по-прецизно и съпротивлението при търкаляне много по-ниско", споделят от водещата в сегмента компания.

За да докаже това Continental е провела сравнителен тест между два свои модела гуми – ContiPremiumContact от 2000 година и най-новият модел ContiPremiumContact 5. Любопитното тук е, че старият модел гуми (с характерните за времето конструкция и шарка) са поставени на чисто ново BMW 1-Series, а новите - на 15 годишно BMW 3-Series, което не разполага с електронна система за стабилност.

Двете коли са тествани последователно на мокра настилка на известната писта Contidrom, като резултатите показват, че съвременните гуми демонстрират с 20% по-къс спирачен път от този на гума от 2000 г.

"15-годишната кола показа прекрасни резултати в спирачния път върху мокра настилка, а управлението на волана бе много по-леко и прецизно, като това позволи на автомобила в значителна степен да компенсира липсата на електронен контрол на стабилността. Представянето на новия модел автомобил обаче е драстично намалено - дори най-модерните системи не могат да компенсират лошите гуми", заключват от компанията и уточняват, че гумите отговарят за до 50% от цялостната работа на автомобила.

Снимки: Continental

Още по темата:
Как правилно да съхраняваме гумите
На сняг: BMW M3 срещу Subaru Forester

Тагове: continental
0 от 500
  • #34
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    от: Patanov( преди 12 часа )100k километра с един комплект гуми?! Това се казва опасност на пътя!!! 60/40 хил.км летни/зимни ги карам. Това имах в предвид 100к
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    М-пакет ( преди 8 години )
    Абсолютна истина е това. Гумите са едно от най-важните неща в един автомобил. Имам такова компактче и много му се радвам. Купих му нови гуми за отпред да мога да спирам, а отзад съм със старите ***. Като му изключа АСЦ-то и почва да върти дупето:) Прекрасен автомобил с перфектен баланс.
  • #32
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Мишлен особено energy saver-ите са доста високо по класациите защото са супер икономични и с много ниско съпротивление при търкаляне. Въпреки че спирачен път и устойчивост са посредствениНо така е няма как хем да ти е ниско съпротивлението при търкаляне хем да имаш високо сцепление при спиране
  • #31
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Patanov ( преди 8 години )
    100k километра с един комплект гуми?! Това се казва опасност на пътя!!!
  • #30
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    А най трагичните които съм имал са DUNLOP GRANDTREK SJ 6 - супер шумни и трагични на аквапланинг - карах ги с едно SUV т.ч. за управляемост не мога да кажа.Силно не ги препоръчвам на никой
  • #29
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    На Toyota-та и взех зимни Michelin - не ми харесват като сцепление- въпреки че по някакви тестове ги класираха много високо.
  • #28
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    След много години и много сменени марки гуми се убедих, че високия клас на Conti са най доброто или поне от 2 поколения назад. Карам ги обикновенно по 3 години/сезона и около 100К км. Перфектни са и зимните и летните. При предните ми коли съм бил с OEM Dunlop(Toyota) и Bridgestone (Skoda) - не бяха първа хубост. Bridgestone бяха ниския клас мисля Turanza. Купувах и зимните да са от съшата марка.
  • #27
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    В Дънлоп е истината. Прекрасна гума, лятна и зимна. Не губи свойства рязко с годините, борда е отличен за българските пътища. Единствен минус е че са леко по шумни. Карал съм с Мишлен за нищо не стават, особено тези с ниското съпротивление...
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Аз карам със летни Semperit 205/55 R16 SpeedLife(зима и лято)и съм доволен от тях(2012г)
  • #25
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Continental245/50 R18 104V WinterContact TS 830 P След първата зима и до там бяха. На втората нямаха нищо общо с тези, които купих и се държаха по съвсем различен начин. Карани са само през зимата и съм ги държал в гаража, който е подземен на хладно на специална стойка за гуми по всички правила и изисквания, както между другото държа и др. гуми с които не съм имал проблеми. Летните им гуми са добре, но бързо се износват. Само това им е недостатъка според мен.