Компанията ZF, известна с разработката и производството на скоростни кутии, представи компактния концептуален електромобил Smart Urban Vehicle (б.а. - Умен градски автомобил), който е оборудван с функция за автоматично паркиране и със система за автономно управление.

Прототипът разполага с иновативен преден мост, благодарение на който ъгълът на завиване на предните колела е до 75 градуса. От ZF твърдят, че това значително намалява усилието върху волана при паркиране или обръщане на посоката на движение, като същевременно увеличава маневреността на машината.
Задвижването на Smart Urban Vehicle е поверено на два електромотора, всеки един от които развива мощност от 54 к.с. Максималната скорост на автомобила е 150 км/ч., твърдят от компанията производител.

Концептът разполага и функцията Smart Parking Assist, позволяваща осъществяването на перпендикулярно или успоредно паркиране без водачът да се намира в автомобила. Системата се активира с помощта на смартфон или смартчасовник, като с помощта на 12 ултразвукови сензора и 2 инфрачервени датчика сама намира свободно място. Управлението на волана и на педалите се контролира от електрониката.
Освен това машината е получила и функцията PreVision Cloud Assist, която сама записва в облак данните за всички пътувания. Тя фиксира показанията за средната и максималната скорости на определен участък, като по този начин при следващо пътуване сама може да избира как да преминава през тях. Функцията е съобразена и с максимално разрешената скорост на самия път.

Тази технология позволява не само да се икономисва електроенергия и да се намалява натоварването върху спирачната система, но и осигурява по-голяма безопасност при преминаване на участъци с повече завои. При тях системата сама намалява или увеличава скоростта, като запазва безопасна дистанция от останалите участници в движението. Показанията от нейната работа излизат на малък OLED-дисплей, разположен в горната част на волана.

Засега от ZF не коментират дали е възможно да пуснат подобен автомобил в серийно производство, но са категорични, че неговите технологии могат да бъдат особено полезни при бъдещите машини с автономно управление, които предстоят да излязат на пътя.
Снимки: ZF


0