IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

ZF направи и собствен електромобил

Моделът на компанията за скоростни кутии може да се придвижва самостоятелно

ZF направи и собствен електромобил

Компанията ZF, известна с разработката и производството на скоростни кутии, представи компактния концептуален електромобил Smart Urban Vehicle (б.а. - Умен градски автомобил), който е оборудван с функция за автоматично паркиране и със система за автономно управление.
ZF направи и собствен електромобил
Прототипът разполага с иновативен преден мост, благодарение на който ъгълът на завиване на предните колела е до 75 градуса. От ZF твърдят, че това значително намалява усилието върху волана при паркиране или обръщане на посоката на движение, като същевременно увеличава маневреността на машината.

Задвижването на Smart Urban Vehicle е поверено на два електромотора, всеки един от които развива мощност от 54 к.с. Максималната скорост на автомобила е 150 км/ч., твърдят от компанията производител.
ZF направи и собствен електромобил
Концептът разполага и функцията Smart Parking Assist, позволяваща осъществяването на перпендикулярно или успоредно паркиране без водачът да се намира в автомобила. Системата се активира с помощта на смартфон или смартчасовник, като с помощта на 12 ултразвукови сензора и 2 инфрачервени датчика сама намира свободно място. Управлението на волана и на педалите се контролира от електрониката.

Освен това машината е получила и функцията PreVision Cloud Assist, която сама записва в облак данните за всички пътувания. Тя фиксира показанията за средната и максималната скорости на определен участък, като по този начин при следващо пътуване сама може да избира как да преминава през тях. Функцията е съобразена и с максимално разрешената скорост на самия път.
ZF направи и собствен електромобил
Тази технология позволява не само да се икономисва електроенергия и да се намалява натоварването върху спирачната система, но и осигурява по-голяма безопасност при преминаване на участъци с повече завои. При тях системата сама намалява или увеличава скоростта, като запазва безопасна дистанция от останалите участници в движението. Показанията от нейната работа излизат на малък OLED-дисплей, разположен в горната част на волана.
ZF направи и собствен електромобил
Засега от ZF не коментират дали е възможно да пуснат подобен автомобил в серийно производство, но са категорични, че неговите технологии могат да бъдат особено полезни при бъдещите машини с автономно управление, които предстоят да излязат на пътя.

Снимки: ZF

Тагове: ZF
0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    тг ( преди 10 години )
    А какъв завой прави
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Eng ( преди 10 години )
    Работя като инженер в ZF вече 2 години. С този автомобил искаме да покажем технологийте който предлагаме на автомобилните производители и нямаме намерение да го произвеждаме серийно. След като закупихме TRW тази година, вече можем да предложим (или поне в бъдеще, след интеграцията) цялостен пакет "drive-line and autonomous drive".
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Има автопроизводители, които сами си правят СК, така че споко."kato naprimer?
  • #6
    1 rate up comment 4 rate down comment
    до: bmw e60 ( преди 10 години )
    Кои фирми е надминалла Тесла? А случайно да знаеш, че непрекъснато са на загуба и ако не бяха инвестициите от няколко крупни други фирми, щяха да са загинали. И сега се чудят на кого да се продадат. Не зная дали са успели и как вървят нещата, но май бяха ударили на дърво, когато се отеглиха Тойота и МБ.до: Анонимния под тебИма автопроизводители, които сами си правят СК, така че споко. И не са се оака*ли. Или искаш да ни кажеш, че само ZF правят СК и рейки, така ли?
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    bmw e60 ( преди 10 години )
    Тесла наднима фирмите правещи коли от десетилетия за няколко години.
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Фирми, които от десетилетия правят коли трудно могат да го предложат, а ZF едва ли ще могат!"ми що тогава тия "фирми" не вземат да си правят сами скоростните кутии и рейки? май пробваха и нещо се оак*ха а?
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Да започнеш производството на нов автомобил изисква много средства. Това са милиарди. Успехът при тази конКУРенция не може да се предвиди. Концепта, който са показали е сбор от части произведени от други компании и съвсем малка част е тяхно производство. Ако направят нещо добро на поносима цена ще е супер, но много се съмнявам. Фирми, които от десетилетия правят коли трудно могат да го предложат, а ZF едва ли ще могат!
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ъгъла на завиване е убийственНормално като видиш колелото в такова положение започваш да смяташ космически суми за ремонт :)Виждал съм кола качила голям бордюр със около 60 км/ч и изглеждаше по подобен начин
  • #1
    7 rate up comment 2 rate down comment
    bmw e60 ( преди 10 години )
    ZF произвеждат най-сложните части в една кола като се почне от кормилни рейки до автоматични скоростни кутии. Не произвеждат само ДВГ но за един ел. автомобил не е нужно ДВГ и логично щом сами си произвеждат почти всички части мога да направят и автомобил. Сега остава да оправят китайско-японския дизайн и ще стане.