IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Микс от страх, вълнение и радост

Изпробвахме новия Nissan 370Z Nismo

Микс от страх, вълнение и радост

Многофункционален автомобил. Това е днешната мода, която до голяма степен обезличи понятието "спортна кола". А именно сурова машина, която те респектира, вълнува и има едно единствено предназначение - да генерира адреналин. За радост на феновете, на пазара все още присъстват истински спортни автомобили. Един от тях е Nissan 370Z Nismo, който екипът ни имаше възможност да изпробва.
Суров спортист, който респектира
Версията Nismo е най-новата и най-брутална модификация на обновения Nissan 370Z. При нея ударението пада върху спорта, като той доминира както външния вид и интериора, така и задвижването, шасито и пътното поведение.

Екстериорът на 370Z Nismo е оборудван с цялостен бодикит, включващ допълнителни спойлери, дифузьор и компоненти в контрастиращ цвят. Интериорът е изработен в същия стил, като предлага спортни седалки Recaro Sportster, алуминиеви педали, допълнителни уреди и тапицерия от кожа и алкантара, с която са облечени повечето неща в салона, включително воланът, седалките, конзолата и таблото.
Суров спортист, който респектира
Nissan 370Z Nismo се задвижва от познатия 3,7-литров V6 двигател, който в случая е оптимизиран да развива 344 к.с. и 371 Нм. Той се съчетава единствено с ръчна скоростна кутия с 6 степени и задвижва задните колела.

Двигателят е изключително попадение, тъй като е сред малкото от "старата школа". Той не е хибриден или с намален обем, а разчита на доброто старо атмосферно пълнене. Тъй като няма турбини, агрегатът предлага плътно и сурово разгръщане на мощността в целия работен диапазон. Ускорението от място до 100 км/час отнема 5,2 секунди, а максималната скорост на движение достига 250 км/час.
Суров спортист, който респектира
Динамичните характеристики вероятно изглеждат посредствени, особено като се има предвид, че човек може да си купи функционален SUV или хечбек с по-добро ускорение от 0 до 100 км/час. Тези цифри обаче биха имали смисъл за някой драг състезател. За обикновения любител по-важно е онова, което ти дава колата.

А Nissan 370Z Nismo дава много, много спорт. Още с приближаването към автомобила на очи се набиват широките арки на калниците, аеродинамичното купе, спойлерите, двойната изпускателна система и огромните джанти, зад които са скрити впечатляващи спирачни апарати. Интериорът пък посреща с вдъхновени от спорта седалки, волан и уреди. Следва стартирането на мотора, което затвърждава първоначалното впечатление. При натискането на старт-бутона цялото купе затреперва, а звукът доставя микс от страх, притеснение и радост.
Суров спортист, който респектира
Интериорът е спортен, но е изработен с луксозни материали и предлага дори камера за движение на заден ход

Тази смесица от усещания продължава и с натискането съединителя - той е твърд и рязък, досущ като на състезателна кола. Скоростната кутия е създадена в унисон - с кратък ход и метално усещане при превключване на предавките. Осен това има режим, който автоматично вдига оборотите на мотора (подава междинна газ), когато шофьорът поставя по-ниска предавка.  
Суров спортист, който респектира
На пътя най-спортният 370Z е истински болид. Возията е изключително твърда, управлението е директно, а ходът на педала на газта - къс. Звукът от мотора и трансмисията обаче са още по-впечатляващи - щракане, припукване, ръмжене. Все едно си в състезателен болид.

Шофирането дори с ниска скорост изисква пълна концентрация и отдаване. А изключването на системата ESP препоръчваме само на най-опитните, тъй като огромните задни гуми започват да буксуват при най-ниски обороти. Дори с включена система за контрол на сцеплението обаче тежащият малко над 1500 кг. автомобил позволява контролирано поднасяне.
Суров спортист, който респектира
Да, първата среща с Nissan 370Z Nismo е определено запомняща се - едновременно стряскаща и приятна. Изумително е какво са успели да направят конструкторите на този автомобил. Шофирал съм няколко пъти флагмана GT-R, но 370Z Nismo ме респектира повече. Да, GT-R е адски бърз, но и лесен за каране. По-малкият спортен модел на Nismo е далеч от динамичните възможности на Годзила, но е способен да достави дори по-сурова доза адреналин.

Не се заблуждавайте, Nissan 370Z Nismo не е типичната спортна кола за всеки ден. Той не е особено комфортен, има малък багажник (235 л) и вози твърдо. Но е адски стабилен, директен и бърз, което го превръща в отлична машина за свободното време. Една от малкото на пазара, които все още залагат на добрата стара рецепта - високооборотен атмосферен мотор, две места, ръчна кутия, задно предаване и перфектно разпределение на тежестта.

Що се отнася до цената на модела, за България тя е точно 101 600 лв. с ДДС.

Снимки: Automedia.bg

Тагове: nissan 370z nismo
0 от 500
  • #19
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Е що тогава народната марка се мъчи да прави премиум продукти. Примерно Фаетон. Все едно народен салам да го правят, като горнооряховски суджук. А аЛуди защо са преоблечени ТрошВагени да попитам и ги пробутват за премиум? Кое точно им е премиум? Една и съща платформа, двигатели, трансмисии, окачване, електроника и т.н. Само малко понапудрени и хоп цената им х2, а спрямо Шкода, която е същото е с цена х3. Явно има много балъци, щом толкова евтини номера минават и хората купуват.
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Правете разлика между премиум марка и премиум продукт/вид.Щото то и е една Дачия може дая облицоваш със злато и фина кожа за да добие премум вид, ама преимум марка няма как да стане. Ако Ролс или Бентли произведат един моливник и си сложат марката върху него, цената от 5 евро може да стане 500.И хората ще са склони да ги платят защото плащат за марката.Давам пример малко в страни от автомобилите който съм виждал лично черна к плочка за баня "Версаче" с логото им на нея, цена за 1бр. - 27 500 лв.
  • #17
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Какъв оригинал е аЛуди ТТ бе ВАГинчо? Точно никакъв. Първото, което е че са откраднали абревиатурата на пистолетите ТТ (Тулски Токарев) от 1930 г., после крадат и другите неща от Нисан, а не обратното. Понеже те виждам, че си много бос ще ти кажа, че 370Z е наследник на 350Z, а 350Z е на 240Z който пък е наследник на легендарния 300ZX. Хайде сега направи кратка справка, колко много години преди ТТ се продават моделите!
  • #16
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Масови не като бройка, а като изпълнение! Прави разлика!Луксозното подразделение на Нисан се нарича Инфинити. Ако действително аЛуди е луксозна марка, то тя трябва да бъде сравнявана с Инфинити, а не с Нисан. При японците нещата са ясно раграничени и знаеш, като купуваш нещо дали се води лукс или е от масовите изпълнения. При немците не е така. Те ти продават всякакви табуретки и ги водят лукс. Какъв лукс може да са А1, А2 или А3 примерно. 100% табуретки с малко повече лайсни от другите.
  • #15
    6 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не казвам, че автомобила е лош, но очевидно екстериора му е копиран от АУДИ ТТ, вътрешно изглежда супер "евтино" и според мен не си струва парите. Защо за малко по-малко пари да не си вземе по-качествения оригинал.
  • #14
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Пичове не че нещо ама много от нас могат само да си мечтаят за такъв автомобил. За това маааалко по полека с плюенето. Между другото моделите 370 и ГТ-Р нямат много общо с масовите нисани. Дори се правят в отделни заводи.
  • #13
    5 rate up comment 13 rate down comment
    а,този ли!? ( преди 9 години )
    Когото ще го спират от производство и няма да има заместник. Защото е много "добър"?
  • #12
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    То пък кое му е хубавото на това Ауди!? Всъщност не е ли въпрос на лично усещане харесването или не на даден автомобил или пък на жена например!
  • #11
    15 rate up comment 0 rate down comment
    penev ( преди 9 години )
    Wickedsixd, ако ти правило впечатление, пилотите подават газ при поставяне на по-ниска предавка. Това се прави по ред причини, една от които е да се поддържат оборотите - така се изравняват оборотите на двигателя и трансмисията. Иначе може да се получи моментно блокиране на колелата
  • #10
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Калоян ( преди 9 години )
    Имах удоволствието да карам този автомобил в Англия и мога да кажа, че е страхотен. Доставя истинско удоволствие, тръпка и адреналин на шофьора, а и на седящия до него. Интериора е доста стилен и в същото време много спортен. Поведението на колата на пътя е страхотно. Истинска спортяга.