IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

С Renault Kadjar през пустинята

Изпробвахме новото 4х4 на френската марка

С Renault Kadjar през пустинята

В пустинята с Renault Kadjar
Френската Renault никога не е била особен фактор в сегмента на 4х4 автомобилите. До сега, тъй като в гамата й вече присъства моделът Kadjar, който обещава да превърне производителя в силен представител на модерните днес кросовъри.

Всъщност Kadjar се явява втората крачка към този разрастващ се сегмент, към който Renault вече се насочи успешно с компактния Capture. С новия си модел Kadjar обаче компанията навлиза за първи път в С-сегмента на кросовърите, където купувачите не искат просто проходим автомобил. А луксозен, удобен и икономичен превозвач за всеки повод.
В пустинята с Renault Kadjar
Именно според тази концепция е създаден кросовърът на Renault, показан за първи път на тазгодишното изложение в Женева. Отвън автомобилът изглежда технологично и модерно, което го прави отличен спътник дори за централните улици на големите градове. Но същевременно едрите арки на калниците и предпазните елементи по каросерията подсказват, че този автомобил не се бои да бъде изцапан.

Дизайнерите на автомобила са заложили на челни LED фарове, които са опасани с ефектни дневни светлини. Задните стопове също работят с LED технология и са оформени с 3D дизайн. Заложено е и на значително количество хромирани елементи, които целят да подскажат за по-високия статут на автомобила.
В пустинята с Renault Kadjar
За него свидетелства и интериорът, който поне според нас е най-голямото предимство на Kadjar. Салонът е наистина добре изработен, удобен и модерен. Материалите са с високо качество, използвани са меки на допир материи, като редица от компонентите са облечени в кожа с контрастиращ шев.

Технологичната атмосфера е пренесена и на арматурното табло, което е изцяло дигитално. Уникалната за сегмента технология не просто изглежда ефектно. Тя предоставя по-голямо удобство на шофьора, тъй като извежда пред погледа му всевъзможни данни и информация - показанията от навигационната система, ограниченията на скоростта, камерите на пътя, най-подходящата предавка, нивото на въздух в гумите, потреблението на гориво и много други. На централната конзола пък е поставена инфо-развлекателната система R-Link 2, предоставяща възможност за свързване със смартфон, както и обичайните функции - навигация, музика, достъп до интернет, настройки на автомобила и т.н.
В пустинята с Renault Kadjar
Говорейки за интериора, трябва да отбележим, че той е достатъчно просторен за петима пасажери. Kadjar е изработен на модулната платформа CMF-C/D (Common Module Family) на Алианса, използвана и за последните поколения Nissan Qashqai и X-Trail. Сравнен с новия Qashqai моделът на французите е малко по-дълъг и малко по-широк. Увеличените габарити доставят допълнително пространство за багаж, което в стандартна позиция на седалките предлага обем от 527 литра. Багажникът има две нива, като предлага значителна модулност благодарение на системата Easy Break, която автоматично отключва и сгъва задните седалки в съотношение 60/40.
В пустинята с Renault Kadjar
Тъй като все пак става дума за кросовър, новият Kadjar трябва да предлага и добра проходимост. В Renault не са правили експерименти, а вместо това са заложили на проверената и доказана техника, която използват всъдеходите на партньора в Алианса - японската компания Nissan. Заложили са и на повече от добър просвет - цели 20 см.

Версиите с 4х4 са оборудвани с позната система, предлагаща три режима на задвижването - 4WD Auto, 4WD Lock и 2WD. Първият предава до 100% от въртящия момент към предните колела, като системата непрекъснато следи поведението на колата и при нужда включва в задвижването задния мост - работата й се изобразява на арматурното табло. Режимът LOCK е предназначен за най-тежките терени (съотношение 50/50 между предните и задните колела), като работи до скорост от 40 км/час. А 2WD позицията на превключвателя изключва напълно задните колела за по-голяма икономичност.
В пустинята с Renault Kadjar
Дори при версиите без 4х4 инженерите са подсигурили подобрена проходимост. Тя се гарантира от електронната система Extended Grip, проектирана да оптимизира сцеплението в трудни условия, като сняг, лед, кал, пясък.

Възможностите за движение по пресечен терен компанията представи на едно от най-суровите места в Европа - пустинята в областта Навара, Испания. Каменистият район позволи на нашия екип да изпробва както проходимостта на автомобила, така и комфорта, който предоставя при движение по лош път. Щедрият просвет от цели 20 см. позволява преодоляването на всевъзможни препятствия, а предпазните елементи по и под каросерията имат за цел да защитят колата от евентуални удари.
В пустинята с Renault Kadjar
Приятна изненада се оказа и пътуването по безкрайните черни пътища на пустинята, които впрочем навигацията знаеше наизуст. При движение по каменист терен, Renault Kadjar предоставя добър комфорт, въпреки че големите джанти с нископрофилни гуми предават част от вибрациите в салона.

Склонни сме обаче да простим този малък недостатък, тъй като надали някои от собствениците на автомобила ще предприема чести походи из пустошта. Статистиката сочи, че огромна част от продажбите в този сегмент са за автомобили с предно предаване. А това означава, че най-често под гумите на Kadjar ще има асфалт.
В пустинята с Renault Kadjar
Именно затова асфалтът е бил основна грижа на инженерите. И те са свършили добре своята работа. Kadjar вози като лек автомобил от сегмент С и дори продължителното шофиране не уморява. Първоначално бяхме леко разочаровани от факта, че не се предлага система с различни настройки на шасито - комфортна или спортна. Но бързо установихме, че от такава технология просто няма нужда.

Renault Kadjar има неутрална настройка на окачването, която предоставя висок комфорт, но същевременно и висока стабилност. Дори влизането в завои с голяма скорост не накланя каросерията, а воланът предоставя добра обратна връзка и достатъчна прецизност.
В пустинята с Renault Kadjar
По отношение на моторите, гамата включва един бензинов и два дизелови агрегата. Наличните трансмисии са ръчна с 6 степени и автоматична с два съединителя. Реално обаче не съществува възможност за конфигуриране на дизелов мотор с 4х4 система и автоматична кутия. А това вероятно би бил най-търсеният от клиентите вариант.

Бензиновият двигател е 1,2-литров с турбо и генерира 130 к.с. и 205 Нм. Този мотор е подходящ за онези шофьори, които имат по-умерен стил зад волана. Двигателят предоставя добра динамика и успя да ни изненада приятно при движение в града. Тягата му се усеща дори при скорост от над 130 км/час, но тогава агрегатът става жаден за гориво. В такива случаи разходът може да премине 7 литра на 100 км, докато при умерено шофиране лесно може да бъде свален до около 5,0-5,5 литра на 100 км. Ускорението 0-100 км/час става за 10,1 сек., максималната скорост е 192 км/час.

По-слабият дизел е добре познатото предложение Energy dCi 110. Този агрегат с обем 1,5 литра развива мощност от 110 к.с. и освен с ръчна кутия с 6 степени може да бъде оборудван с автоматична скоростна трансмисия с два съединителя (EDC). Той е най-икономичната опция на модела - средното му потребление на гориво е 3,8 л/100 км.
В пустинята с Renault Kadjar
Върховият агрегат е новата разработка Energy dCi 130. Това е дизелов мотор с обем 1,6 литра, който развива мощност от 130 к.с. и максимален въртящ момент от 320 Нм, наличен при едва 1750 об./мин. Този агрегат е най-доброто решение за онези, които държат на динамиката, но в същото време търсят икономичен автомобил. Това е и единствената опция, ако искате система 4х4. При движение извън града средното потребление на агрегата, предлаган единствено с 6-степенна ръчна кутия, е около 5 л/100 км, но въпреки това ускорението 0-100 км/час става по-малко от десет секунди.

Моделът ще получи и по-мощни мотори, но към момента информацията е ограничена. Най-вероятно това ще бъдат дизел със 160 к.с. и бензин със 190 к.с. Пред нашия екип от френската компания споделиха единствено, че са запознати с клиентските нагласи и вече работят по нови версии, но към момента е твърде рано за конкретни данни.

За своя нов модел компанията е подготвила и богат списък с опции. Любопитно и полезно решение е тегличът, който е скрит под бронята. Той се изважда автоматично с натискането на ръчка в багажника, което определено спестява време и нерви. Със същата цел е подбрана и система за автоматично паркиране, а автоматичната спирачка може да спре колата при засичане на опасност при скорост между 30 и 140 км/час. Автопилотът пък не просто регулира автоматично скоростта, но и се съобразява с ограничената на пътя.
С Renault Kadjar през пустинята
Kadjar се произвежда в испанския завод на Renault, където за целта са изградени нови преса за метал, бояджийница и роботи за заваряване и сглобяване. От 2016 година ще започне производството и в изграждащия се в момента завод в Китай, който ще снабдява местния пазар.

Цените на модела в България започват от 34 990 лв. с ДДС за версията с бензинов мотор. Най-достъпният дизел струва 36 990 лв. с ДДС, а модификациите с дизелов двигател със 130 к.с. и 4х4 система стартират от 45 990 лв. с ДДС.

Снимки: Automedia.bg / Renault

Тагове: renault kadjar
0 от 500
  • #18
    12 rate up comment 14 rate down comment
    Краси ( преди 8 години )
    Ъъъ, "преди няколко години", "фабрично нов Рено Мегат Сценик RX4"? Пък то RX4 се произвежда 2000-2003г. Странно разбиране за "няколко години"...Последно тройни ипи петорни експертизи се правят "при смъртен случай"?Ама за кренвиршите ви вярвам!
  • #17
    22 rate up comment 17 rate down comment
    въпрос ( преди 8 години )
    този коментар за това Рено със счупеният диск вече се изтърка,суьло и пульо я постват.Еак един не написа колко хора се избиха с Тойоти и др. "премиум" марки.
  • #16
    4 rate up comment 9 rate down comment
    .!. ( преди 8 години )
    Verno li be smeshnik?Kak e v 3-ti klas ?
  • #15
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Майка ти го усети ( преди 8 години )
    ...снощи поне 5 пъти - .!., .!.
  • #14
    15 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 8 години )
    простотията не ходи по гората ...
  • #13
    17 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    А пък на един приятел баба ми се преби с балканчето поради дефект в "контрата" и осъди компанията, която обаче предпочете да фалира и да не прави повече балканчета вместо да плати обезщетението!
  • #12
    7 rate up comment 17 rate down comment
    razgradski pop ( преди 8 години )
    ако прозорците бяха автоматични, щеше да е супер...ако пък имаха сенсори за сигурност, които да връщат стъклото обратно ако някое дете си сложи пръста или главата, щеше да е още по-добре...а пък и ако имаше канали за климатика които да разхлаждат пътниците пътуващи отзад, щеше да е още повече супер...хахаха..френско-японски тъпотии...
  • #11
    7 rate up comment 3 rate down comment
    The N-Man ( преди 8 години )
    И отново се връщаме на момента, че колата е била в гаранция. Това е изключително важно в конкретният случай.Но май се изместихме от темата за модела Каджар... или както там се произнася...
  • #10
    8 rate up comment 4 rate down comment
    The N-Man ( преди 8 години )
    Какво е било становището на Рено Нисан България в случая? Това е вносителя и той контактува директно с производителя.Друг момент ми е интересен - При отказ да се плати обезщетение, заведено ли е дело за нарушени права в Страсбург? И ако не е, то защо не?Никой производител не е застрахован от подобно нещо, но по едно време точно Рено се хвалеха с най-много автомобили, покрващи 5* от EuroNCAP, което беше впечатляващо. Да вземат да поемат отговорност! Какво като не сме били в Еврогейският съюз!?!
  • #9
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Цитат ( преди 8 години )
    Дефектният спирачен диск е произведен в Турция.При спектографският анализ се доказват неметални съставки,вероятно от замърсявания, които значително отслабват неговата структура.