IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mazda сваля разхода наполовина

За целта японците работят върху нова технология

Mazda сваля разхода наполовина

Mazda планира за подобри икономичността на своите бензинови двигатели с 50% до 2020 г. Това обяви шефът на европейския отдел за нови изследвания и разработки Кеничиро Сарутавари пред Autocar.
Mazda сваля разхода на половина
За целта японците работят върху нова технология, при която горивото се възпламенява от голяма компресия, а не от искра. Тя се нарича Homogenous Charge Compression Ignition – HCCI. Нещо подобно пробваха в Mercedes-Benz през 2007 г., като направиха 1,8-литров бензинов мотор с 237 к.с., работещ на подобен принцип.

Такъв агрегат планират да създадат и в Hyundai, но в Mazda са убедени, че ще успеят да го сторят първи. Използването на новата технология ще позволи степента на сгъстяване при сегашните мотори от 14:1 да бъде променена до 18:1.

Освен това японците работят усилено и върху следващото поколение на моторите SkyActiv, като първият модел, който ще ги получи е следващото поколение CX-5.

За подобряване на икономията на гориво при моделите си Mazda ще получи сериозна помощ от Toyota. Двете компании вече подписаха договор за размяна на технологии, което ще позволи на Mazda да получи достъп до хибридните и водородни агрегати на Toyota.

Снимка: Mazda

0 от 500
  • #20
    8 rate up comment 5 rate down comment
    До zoom in ( преди 10 години )
    Нито Топ Гиър са еталон при сравненията на автомобили, нито фактът, че виждаш повече Мазди от Тигуани е свързан по някакъв начин с параметрите на двигателя. Аз пък виждам най-много Дачии по улиците. Това означава ли че са по-мощни, без турболаг и т.н.?
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Може би зараи умлаута ми реже думата последната - Besonders der starke und kultivierte 2,2-Liter-Diesel ueberzeugte...
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Продължение... ( преди 10 години )
    esonders der starke und kultivierte 2,2-Liter-Diesel
  • #17
    12 rate up comment 2 rate down comment
    До Zoom In ( преди 10 години )
    Не спори с ученици, на твое място щях да излезна на едно кръгче, защото знам как върви този двигател, карал съм го и е великолепен! А ето какво пишат от АутоБилд Германия в една от статиите - "Besonders der starke und kultivierte 2,2-Liter-Diesel
  • #16
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Толкова е добър дизела на Мазда 2.2, че бързат да го сменят с 1.6 още преди да сменят поколението на модела. Това е достатъчен атестат за него. Хайде не ми го хвали!
  • #15
    13 rate up comment 3 rate down comment
    zoom in ( преди 10 години )
    Имаш 380Nm още на 1800 об/мин. Едва ли са на половина при 300 по-малко.Не знам кое и е тегавото?!?АB съм ги гледал като я сравняваха с Tiguan. Същото сравнение направиха и в Top Gear преди 2 сезона и Маздата отвя вагена.В последно време виждам доста CX-5ци и почти никакви Тигуани, не знам. И това, като имаш предвид, че японските коли ги наказват с мито в ЕС за да не спъват продажбите на VW и другите европейски производители.
  • #14
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Пич, прочети АБ., има я статията. Може да е 380 Нм. , което е смешно малко за 2.2, но до 1500 об/мин сигурно е наполовина от тези 380 Нм. и колата била супер тегава.
  • #13
    14 rate up comment 4 rate down comment
    zoom in ( преди 10 години )
    Каква турбо дупка, бе младеж ?!?Имам удоволствието да карам 2,2D - 150к.с. и 380Nm. Не случайно написах и показателя за въртящ момент за да осъзнеш каква глупост си написал. Този двигател е по-пъргав и гъвкав от други, точно защото са постигнали по-висока мощност дори в по-ниските обороти в сравнение с конkyрентните мотори. И както колегата по-долу отбеляза - двигателят е с две турбини - пак те питам какъв турбо-лаг, бе мен ?!?
  • #12
    37 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Нека позная, после АБ са тествали кола от VW груп и там разхода на гориво е бил дори по-нисък от официалния :-) И много плавен и тих дизел...
  • #11
    6 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    На SkyActive само името му е голямо. АБ тестваха дизела, който беше с много ниска компресия и бяха шокирани от силната турбо дупка. То беше ясно, при такава степен на сгъстяване пада мощността с много, особено при ниски обороти, където турбото слабо влияе. После икономичността се оказа другото разочарование. Имало модели с по-висока мощност и по-малки кубатури с по-нисък разход от техните тестове.