IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mazda сваля разхода наполовина

За целта японците работят върху нова технология

Mazda сваля разхода наполовина

Mazda планира за подобри икономичността на своите бензинови двигатели с 50% до 2020 г. Това обяви шефът на европейския отдел за нови изследвания и разработки Кеничиро Сарутавари пред Autocar.
Mazda сваля разхода на половина
За целта японците работят върху нова технология, при която горивото се възпламенява от голяма компресия, а не от искра. Тя се нарича Homogenous Charge Compression Ignition – HCCI. Нещо подобно пробваха в Mercedes-Benz през 2007 г., като направиха 1,8-литров бензинов мотор с 237 к.с., работещ на подобен принцип.

Такъв агрегат планират да създадат и в Hyundai, но в Mazda са убедени, че ще успеят да го сторят първи. Използването на новата технология ще позволи степента на сгъстяване при сегашните мотори от 14:1 да бъде променена до 18:1.

Освен това японците работят усилено и върху следващото поколение на моторите SkyActiv, като първият модел, който ще ги получи е следващото поколение CX-5.

За подобряване на икономията на гориво при моделите си Mazda ще получи сериозна помощ от Toyota. Двете компании вече подписаха договор за размяна на технологии, което ще позволи на Mazda да получи достъп до хибридните и водородни агрегати на Toyota.

Снимка: Mazda

0 от 500
  • #30
    3 rate up comment 0 rate down comment
    долния ( преди 10 години )
    Добре де, като сте толкова отворени и смятате, че архаичните ДВГ има още къде да се развива, посочете ми поне един модел бензинов автомобил, С сегмент или по-голям, който има среден разход под 7?
  • #29
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    първо свалям разхода на маздатапосле свалям на йерослав майка му
  • #28
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Leberknoedel ( преди 10 години )
    Така че, деца, японците пак бяха първи, както във повечето случаи.
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Leberknoedel ( преди 10 години )
    Хонда първи имаха HCCI прототип, големи надежди бяха че ще бият Приус с него, ама нещо се разсъхна работата..Honda Making Significant Progress on HCCI Engine for Hybrid Application28 October 2005Мерцедес разработиха DiesOtto - техния вариант на HCCI 2 години по-късно: Jul 25th 2007 at 12:03PM 7Mercedes-Benz introduces the DiesOtto - German for HCCI
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    дай линк или повече подробности, че за пръв път чувам за това
  • #25
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Точно след развода с Форд намериха ръжда в Мазда 3 и СХ-5.
  • #24
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    След "развода" с Форд преди няколко години, Мазда казаха чао и на ръждата.Но наистина никога няма да бъдат като истинските марки - отказват да слагат асфалт за изолация, не са любимци на автосервизите, не са маслоядни, нямат такса "емблема" в цената... абе зле са.
  • #23
    2 rate up comment 7 rate down comment
    до zoom-in ( преди 10 години )
    А бе, ***, каква мощност на ниски обороти бълнуваш! 1800 об/мин, смях в залата! Корейците от 2010 имат дизел с максимум на върт. момент от 1250 об/мин. Скрий се в дуката!
  • #22
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не харесвам Мазда. Дървена возия, ръжда, калпави двигатели, евтин салон, скъпи колкото истинските марки.
  • #21
    6 rate up comment 2 rate down comment
    zoom in ( преди 10 години )
    Прав си. Top Gear не са еталон.И маздите не се купуват повече само заради по-добрите двигатели.