IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Porsche постигна двойна победа на „Льо Ман”

Това е 17-ият успех на марката в легендарното състезание

Porsche постигна двойна победа на „Льо Ман”

Отборът на Porshe спечели победата в тазгодишното издание на едно от най-тежките автомобилни състезания – „24 часа на Льо Ман”. Нико Хюлкенберг, Ник Танди и Ърл Брамбър с Porsche 919 Hybrid успяха да стигнат до финала първи в клас LMP1, изпреварвайки съотборниците си Тимо Бернхард, Марк Уебър и Брендън Хартли.
Porsche с двойна победа на „Льо Ман”
Тимът постигна 17-и успех на марката в надпреварата. Той можеше да бъде още по-убедителен, но третият екипаж на Porsche с пилоти Нийл Яни, Ромен Дюма и Марк Лийб на два пъти изхвърчаше от трасето и в крайна сметка финишира на пета позиция. От това се възползваха две от колите на Audi - R18 e-tron quattro, които останаха трети и четвърти. Именно екипажите на компанията от Инголщат бяха сочени за големите фаворити, след като бяха в серия от 5 поредни победи на „Льо Ман”
Porsche с двойна победа на „Льо Ман”
И трите болида на Audi като цяло имаха сериозни проблеми по време на 24-часовата надпревара. Още в началото на състезанието кола №8, управлявана от Лоик Дювал се удари в движещ се пред нея автомобил и се наложи да влезе в бокса. В крайна сметка Дювал и съотборниците му Оливър Джарвис и Лукас де Граси се добраха до четвъртото място, а трети остана най-добрият екипаж на Audi – Марсел Феслер, Андре Лотерер и Беноа Трелюе.
Porsche с двойна победа на „Льо Ман”
Шеста до финала стигна една от колите на Toyota TS040 Hybrid в състав Александър Вюрц, Майк Конуей и Стефан Саразен, което попречи на Porsche и Audi да завладеят напълно първата шестица в състезанието. Седми бе третият екипаж на Audi, следван от вторият екип на Toyota. Автомобилите на Nissan, от които се очакваше да се намесят в борбата, така и не успяха да финишират заради технически проблеми.

В клас LMP2 първото място бе за тима на KCMG в състава Никола Лапие, Ричард Брадли и Мат Хоусън, докато в GTE спечели Chevrolet Corvettе, който се справи с конкуренцията на Ferrari и Aston Martin. При аматьорите първи финишира тимът на SMP Racing с Ferrari.

Снимки: 24 Heures du Mans

 

0 от 500
  • #33
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не е само Ферари колега, давам елементарен пример с Порше.4.0 мотор от RSR,се слагат директно в GT3 RS...и не само той...Какрера GT, е на базата на победителя 98ма GT1.918 Spyder, е на базата, с окачването и двигателя от RS Spyder победител и дългогодишен участник в LMP2.А да казвам ли легендата 959, какъв мотор и задвижване ползва..86та...Тъй че не е само Ферари. ;-)
  • #32
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ха-ха-ха Тъпиро Сан "да забравим наще си малки мъжки закачки", съжалявам не се обиждай, но с тези призиви ми приличаш на Дон Кихот борещ се с вятърни мелници. На 1000 коментара да има 2% на мъже, другото са с извинение лапешки работи. Чети новините като мен и въобще не стигай до коментарите, които са пълни с невежество. За глупоста няма лек. Бъди здрав
  • #31
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не бъркайте спортовете с нормалните марки автомобили. Само ферари може да се похвали с директно внедряване на технологии от F1 в техните автомобили, всички други марки нямат общо между спортните им подразделения и нормалните им автомобили.Да не говорим, че системите в тоя болид половината не са разработка на порше и/или ауди, така че честито да им е и толкова. Все едно, като Хюндай спечелиха Pikes Peak Hill, да ги обявим за най-добрите, защото техния автомобил е бил най-бърз там? Смешно е.
  • #30
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Тъпиро Сан ( преди 10 години )
    Колеги, бях помолил (за което давам и личен пример) поне в темата за ЛьоМан да забравим наще си малки мъжки закачки на тема Япония/Германия, и да пишем като сериозни хора и фенове!Айде стига вече глупости сте дрънкали и сте се заяждали!.Всеки отбор в LMP1 / LMP2 е найвисокотехнологичен, и заслужава да е там. Нисан също.Участват с експериментален болид, имат потенциал, ще ги видим след 1-2 години.Интересно ми е да чуя и мнение (смислено) от феновете на Японските спортисти. И от Дощо съшо!
  • #29
    5 rate up comment 7 rate down comment
    оня същия ( преди 10 години )
    ако ще и с една торба пари под ръка, много се лъжеш. И ТРЕТО колата на Nissan е ТОТАЛНО НОВА концепция за платформа а не традиционния болид със централно разположен двигател, че да ми го сравняваш като време за разработка с Porsche 919. И да, всичко това го има в интервюта и материали дето обаче някой трябва да се сети да ги прочете преди да лае
  • #28
    5 rate up comment 7 rate down comment
    оня същия ( преди 10 години )
    Значи ПЪРВО, като не ти е ясно как се прави кола за LMP си траеш и не се обаждаш ни в клин ни в ръкав, като абсолютен ***. Кола се прави с ХОРА и ВРЕМЕ. Колата на Porsche се разработваше от 2012та преди първия старт миналата година, а тази на Nissan се разработва от около 8 (ОСЕМ) месеца преди старта на Le Mans. ВТОРО по колата на Porsche работят към 800 човека, а по тази на Nissan към 100, ако си мислиш случайно че квалифицирани кадри за разработка на болиди се намират под път и над път,
  • #27
    4 rate up comment 5 rate down comment
    оня същия ( преди 10 години )
    станчев драги ми смехурко....по-кух си от градинска лейка и го показваш за n-ти път. А колкото си *** два пъти повече си *** и нагъл. Тъй като имам 5 мин време ще взема да те просветля малко, току виж си се кротнал, че почваш да ме дразниш с *** си изцепки. Много ти знае устичката ама като опре до факти си ГОЛА ВОДА - така като гледам съм абсолютно сигурен че знам за колите и на немците и на японците поне няколко пъти повече от тебе, ама не се правя на много интересен разбирач.
  • #26
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Джапанките за поред път окупираха дъното на класацията! Следващата година пак ще бъде същата история! Просто толкова си могат тези копирвачи, иначе на приказки и реклами са голямата работа!
  • #25
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ами кои големи марки ходят на японското супер джи ти?! Е, как тогава да победят?! Никой не ги бръсне за слива, даже не знаят че има такива състезания! Това е все едно да сравняваш футболни селски отборчета с грандове като Реал и Барселона, айде много вА молА! Ами и Реал Мадрид нямат победа в селското ни първенство във В групата, ама това не значи, че нашите футболни отборчета от окръжните ни В групи са по-добри от Реал Мадрид?! Айде стига вече подобни вицове, че голям смях пада!
  • #24
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    На куц кон- пистата му крива! Каквото и да говорите(плюете),немците за пореден път показаха и доказаха че са номер1...