IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Porsche постигна двойна победа на „Льо Ман”

Това е 17-ият успех на марката в легендарното състезание

Porsche постигна двойна победа на „Льо Ман”

Отборът на Porshe спечели победата в тазгодишното издание на едно от най-тежките автомобилни състезания – „24 часа на Льо Ман”. Нико Хюлкенберг, Ник Танди и Ърл Брамбър с Porsche 919 Hybrid успяха да стигнат до финала първи в клас LMP1, изпреварвайки съотборниците си Тимо Бернхард, Марк Уебър и Брендън Хартли.
Porsche с двойна победа на „Льо Ман”
Тимът постигна 17-и успех на марката в надпреварата. Той можеше да бъде още по-убедителен, но третият екипаж на Porsche с пилоти Нийл Яни, Ромен Дюма и Марк Лийб на два пъти изхвърчаше от трасето и в крайна сметка финишира на пета позиция. От това се възползваха две от колите на Audi - R18 e-tron quattro, които останаха трети и четвърти. Именно екипажите на компанията от Инголщат бяха сочени за големите фаворити, след като бяха в серия от 5 поредни победи на „Льо Ман”
Porsche с двойна победа на „Льо Ман”
И трите болида на Audi като цяло имаха сериозни проблеми по време на 24-часовата надпревара. Още в началото на състезанието кола №8, управлявана от Лоик Дювал се удари в движещ се пред нея автомобил и се наложи да влезе в бокса. В крайна сметка Дювал и съотборниците му Оливър Джарвис и Лукас де Граси се добраха до четвъртото място, а трети остана най-добрият екипаж на Audi – Марсел Феслер, Андре Лотерер и Беноа Трелюе.
Porsche с двойна победа на „Льо Ман”
Шеста до финала стигна една от колите на Toyota TS040 Hybrid в състав Александър Вюрц, Майк Конуей и Стефан Саразен, което попречи на Porsche и Audi да завладеят напълно първата шестица в състезанието. Седми бе третият екипаж на Audi, следван от вторият екип на Toyota. Автомобилите на Nissan, от които се очакваше да се намесят в борбата, така и не успяха да финишират заради технически проблеми.

В клас LMP2 първото място бе за тима на KCMG в състава Никола Лапие, Ричард Брадли и Мат Хоусън, докато в GTE спечели Chevrolet Corvettе, който се справи с конкуренцията на Ferrari и Aston Martin. При аматьорите първи финишира тимът на SMP Racing с Ferrari.

Снимки: 24 Heures du Mans

 

0 от 500
  • #23
    11 rate up comment 0 rate down comment
    до този под мен ( преди 10 години )
    Абе нали не завършиха на последните 3 места :)
  • #22
    3 rate up comment 9 rate down comment
    12067 ( преди 10 години )
    то и на аудитата нещо им умряха хибридните системи 2-3 часа преди края, а влизанията в бокса рязко зачестиха
  • #21
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Японците си имат състезание Супер ГТ. Колко пъти европейски марки са печелили?
  • #20
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Рамбо ( преди 10 години )
    На нисан през цялото време не им работеше хибридната система т.е. си караха на 500 коня ДВГ. Реално lmp1 колите им бяха lmp2 коли с аеродинамика от lmp1. Пък и нисан разчитаха на хибридната система,която задвижва задните гуми,защото без нея колата им е само с предно.
  • #19
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    За нисан искам да кажа че не съм им фен в това състезание но имаше фактори които са им поречи ли първо колата е с концепция 4х4а тя беше с предно второ много от доставчиците не бяха доставили своите части една от причината е това нисан да са на преден мост. Ако се погледне обаче в LP2 там нисан наистина имат много добър имидж от към доставчици на двигатели. Та че нека видим и какво ще е до години тойота трябва да е изцяло нова концепция защото тази вече е стара наподобява на пежо а тое от 2009
  • #18
    8 rate up comment 1 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 10 години )
    оня същия,само един въпрос имам към теб и към останалите фенове на японските коли.Колко победи имат японски отбори на 24 часа Ле Ман?Давам ви жокер,победите са 2.Първата е през 1991 г. с отбора на Mazdaspeed Co. Ltd.и кола Mazda 787B.Кога е втората?Кой е отбора и коя е колата???Ако не можете да отговорите утре ще ви светна.
  • #17
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    иновации!
  • #16
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Да-а-а! ( преди 10 години )
    Смазващо превъзходство на немската инженерна мисъл,немската техника и немските уновации над японските легени,макар и с по-голяма мощност!Поредното доказателство,че когато става дума за автомобили,немците са недостижими:и на Льо Ман,и във ВРЦ,и на Нюрбургринг.Само в главите на Дошо,doc,и някой друг форумен и.иот може да има конcurренция между немските спортни машини и японските легени.
  • #15
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ауди мачка и в ДТМ, 1-во място Ауди, 2-ро Ауди,3-то Ауди, 4-то Мерцедес, 5-то Ауди.... Тотална доминация на Ауди.
  • #14
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Проблема на японците на Льо Ман и че това състезание е тежко и се изисква надежден автомобил а знаем, че японскиавтомобил и надеждност са несъвместими думи, това си е оксиморон. Това 24 часа състезание, японските маслояди не могат да изкарат такова каране и за това 24 часа си е блян за японските коли. Пак добре че една Тойота е финиширала, кой знае на колко обиколки след първите а нисаните вероятно са сгънали още в първите обиколки. То това да не ти е драг на четвърт миля.