IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen с осми пореден месец на намаляващи продажби

Най-проблемни са пазарите в Китай, Русия, САЩ и Южна Америка

Volkswagen с осми пореден месец на намаляващи продажби

Най-големият производител на автомобили в Европа Volkswagen продължава да изпитва трудности със своята основна марка. И през май концернът отчита спад на световните продажби на коли с този бранд. Спрямо май 2014 г. броят на доставените коли спада с 5,9 на сто до 499 500 броя, заяви базираният във Волфсбург концерн.
Volkswagen с осми пореден месец на намаляващи продажби
Снимка: Ройтерс

Така се оказва, че основната марка с модели като Golf и Passat отчита спад за осми пореден месец. След първите пет месеца от началото на годината като цяло брандът е продал с 3% по-малко коли на годишна база. През април намалението за четиримесечието бе 2,2 на сто.

„Марката Volkswagen се разви леко спадащо през май в една напрегната пазарна ситуация“, пояснява директорът по продажбите Крисиан Клинглер. Той обърна и внимание на факта, че този май е имал два работни дни по-малко спрямо този през 2014 г. „Това също е причина за това развитие и оказа влияние преди всичко в Европа“, поясни той.

И докато като цяло продажбите в родната Германия остават добри, бизнесът отслабва преди всичко в Русия (спад от 47,2% към май), САЩ ( - 4,2 на сто) и Южна Америка (отстъпление от 22,4 на сто). Сериозно е отстъплението и в Китай, където VW продава почти всяка втора своя кола. Там балансът за първите пет месеца отчита спад от 3,7 на сто на годишна база до 1,12 млн. продадени автомобила.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #16
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Знвачи чета напъните на празноглавия Дошо и се чудя тоя човек възможно ли е да не осъзнава колко жалък изглежда пред хората? То бива фантазия, то бива измишльотини ама чак да стигнеш до изводите, че Един Пасат струвал колкото БМВ със Същите екстри!! Какво БМВ първа серия ли? Или БМВ втора ръка? Големите продажби да ги искараш манипулиране, че всъщност Ауди купували фолксвагени и Фолксваген купувал аудита, за да си вдигали продажбите ха ха ха мнооого си зле човече. Само ще те светна, че привципа на бизнеса е да прикрива част от продажбите, за да плаща по-малко данъци а не обратното. И повярвай ми в Германия данъците са много големи. Явно ти е блокирала и едната гънка и вече дори не се гледаш какви глупости пишеш.
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Пак ще повторя ( преди 10 години )
    Тая статия нещо не се вързва със друга такава в конглокентна медия. Там пише, че за първото тримесечие на 2015г., Тойота е продала 2,52млн. коли, Фолксваген 2,49млн. Което било 2% спад при продажбите на Тойота и 1,8% ръст при продажбите на Фолксваген! А сега на кой да вярваме?
  • #14
    14 rate up comment 1 rate down comment
    :) ( преди 10 години )
    Отива си мечтата да надминат Тойота.
  • #13
    5 rate up comment 3 rate down comment
    v-1 ( преди 10 години )
    До протестиращите:Колегата под мен много точно е описал ситуацията, защо няма авто производител в БГ, не са ни виновни Турция, Китай и т.н. ние сами сме си виновни. Ама нали не ядем асфалт и всички се плюнчат и мрънкат като започнаха да строят пътища Другия голям проблем е тромавата и голяма държавна администрация, уж като си инвеститор калс А, процедурата да откриеш завод в БГ била опростена, но на практика излиза, че нищо не става по-бързо и с по малко документация.Та това е родната картинка
  • #12
    16 rate up comment 8 rate down comment
    до 3-ия коментар ( преди 10 години )
    Работя в Германия, точно в автоиндустрията и ще ти кажа проблема от първа ръка. България няма една нормална магистрала, на която да стъпят камиони и да превозват автомобили, няма нормална железопътна инфраструктура, по която да се превозва продукция, защото решението с камионите е само за малки количества. Нямаш инфраструктра. После нямаш КАДРИ. Псевдовисшистите ни и за монтьори не стават. Не можеш да мобилизираш 5000 квалифицирани работника. За това никой не идва в България.
  • #11
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Да си довърша мисълта ... Не съм фен на азиатските коли, ама както казах предпочетох Хюндай пред колите на този концерн. Та, въпреки това, ще коментирам и Порше. Този Макан ил Макак или там както им се казва джиипа е 1 към 1 с части на Туарег, само че с Порше ламарини. Цената му е ... майка си и баща си. И така с всичките им коли от концерна. Дори Шкодите са по-скъпи от един Хюндай. А вътре е яко пластмаса и дърво, та дрънка. Цените на тези коли трябва просто да паднат!
  • #10
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Еми, ще ме прощавате, ама един Голф струва колкото една А-класа със същите екстри! По немските автошоута се скъсват да обесняват, колко голям и практичен бил багажника на Голфа. И това трябва да е аргумента за тази кола. Колата е хубава, да, ама цената е неприемлива. Аз си купих Хюндай и30, който е по евтин от едно Поло дори! Пасат струва колкото едно БМВ със същите екстви и без 2-3 бона от един Мерцедес. Ауди са същите дранголници на по-висока цена. А Порше вече не мис е коментира!
  • #9
    18 rate up comment 7 rate down comment
    юруш на доматите ( преди 10 години )
    какви маслояди са тойотите,бе мозък?Ти карал ли си тойота и имаш ли представа какво представляват?.Аз имам 3-корола на 6 г,РАв 4 на 3 и айго на 5.Никакъв проблем.Така,че като не си собственик и не разбираш-не говори.Ставаш смешен.Виж пасат на мой роднина остава все без масло-такива са им колите на вагените..
  • #8
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Като се махнат и между фирмените си премятания на нови автомобили ( VW купуват Аудита и обратното ) и ще излезе още по-зле ситуацията. Истината е че VW разчита на нископретенциозния Китайски пазар, на всички други пазари, а напоследък и в Европа започва да отстъпва сериозно. VW се крепи на Меркел и шувинизма на немците и на китайските пазари изискващи еднодневки - това и в статията го доказаха. Всяка 2ра кола в Китай, ясна работата.
  • #7
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Китай може да зарежда с масло само Япония, в Европа върви европейско масло. Иначе маслоядите на Тойота са си известни в цял свят. Те за това и взеха да купуват двигатели от други марки.