Най-големият производител на автомобили в Европа Volkswagen продължава да изпитва трудности със своята основна марка. И през май концернът отчита спад на световните продажби на коли с този бранд. Спрямо май 2014 г. броят на доставените коли спада с 5,9 на сто до 499 500 броя, заяви базираният във Волфсбург концерн.

Снимка: Ройтерс
Така се оказва, че основната марка с модели като Golf и Passat отчита спад за осми пореден месец. След първите пет месеца от началото на годината като цяло брандът е продал с 3% по-малко коли на годишна база. През април намалението за четиримесечието бе 2,2 на сто.
„Марката Volkswagen се разви леко спадащо през май в една напрегната пазарна ситуация“, пояснява директорът по продажбите Крисиан Клинглер. Той обърна и внимание на факта, че този май е имал два работни дни по-малко спрямо този през 2014 г. „Това също е причина за това развитие и оказа влияние преди всичко в Европа“, поясни той.
И докато като цяло продажбите в родната Германия остават добри, бизнесът отслабва преди всичко в Русия (спад от 47,2% към май), САЩ ( - 4,2 на сто) и Южна Америка (отстъпление от 22,4 на сто). Сериозно е отстъплението и в Китай, където VW продава почти всяка втора своя кола. Там балансът за първите пет месеца отчита спад от 3,7 на сто на годишна база до 1,12 млн. продадени автомобила.
Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg


1