IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi ще гони 14-а победа в „24 часа на Льо Ман”

Болидите на Porsche бяха най-бързи в квалификациите за състезанието

Audi ще гони 14-а победа в „24 часа на Льо Ман”

Audi има твърдото намерение да спечели 14-ата си победа за последните 16 години в най-тежкото пистово състезание – стартиращото утре „24 часа на Льо Ман”. Болидите на производителя от Инголщат са в серия от 5 поредни успеха, като основното им оръжие отново ще бъде болидът Audi R18 e-tron.
Audi ще гони 14-а победа в „24 часа на Льо Ман”
През 2006 г. германците станаха първата автомобилна марка, победила в надпреварата, използвайки дизелов двигател. Шест години по-късно Audi влезе в историята и като първият победител с хибридно задвижване, а през сезона нейните пилоти доминират в сериите за издържливост (WEC) и това ги прави основни фаворити в състезанието.
Audi ще гони 14-а победа в „24 часа на Льо Ман”
Екипажът с №7 – Марсел Феслер (Швейц), Андре Лотерер (Гер) и Беноа Трелюе (Фр), триумфира в надпреварите на „Силвърстоун” (Вбр) и „Спа” (Бел) по-рано този сезон, както и в 3 от последните 4 състезания на „Льо Ман”. Той разчита на два пъти по-мощна хибридна система, в чиято основа е преработен V6 TDI двигател.

Със същите машини ще се състезават и другите два екипажа на Audi - №8, в който влизат Лоик Дювал (Фр), Оливър Джарвис (Вбр) и Лукас де Граси (Браз), и №9 в състав Фелипе Албукерк (Пор), Марко Бонаноми (Ит) и дебютанта Рене Раст (Гер).
Audi ще гони 14-а победа в „24 часа на Льо Ман”
В квалификациите за място обаче болидите на Audi бяха изпреварени от тези на Porsche, които доминираха на пистата с тяхното 919 Hybrid. Така от първа позиция ще стартира екипажът с №19 – Нийл Джани (Швейц), Ромейн Дюма (Фр) и Марк Лиеб (Гер), а от втора колата с №17 – Брендън Хартли (Вбр), Тимо Бернхард (Гер) и Марк Уебър (Авл).

Трета е машината №19, управлявана от Нико Хюлкенберг (Гер), Ник Танди (Вбр) и Ърл Бамбър (Н.Зел), докато четвърти се нареди екипажът с №8 на Audi. Пети и шести ще стартират другите две коли с емблемата с 4 кръга - №7 и №9.

Снимки: Audi, Facebook

0 от 500
  • #45
    2 rate up comment 0 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 10 години )
    Порше си бяха решили всички проблеми с надеждността на двигателя.Не мога да повярвам,че с това моторче от 2,0 л. превзеха ЛеМан.Но това е Порше,легенда в състезанието.Фортуна също беше с тях,но пък обърна гръб на Ауди.Както се казва-късмета е със силния,а Порше не са просто силни,те са велики!!!Дано догодина Тойота и Нисан да бъдат с по-способни коли,за да е още по-яко състезанието.И сега беше интересно състезание и до последно имаше интрига,но с 3 или 4 равностойни марки ще е лудница.
  • #44
    2 rate up comment 0 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 10 години )
    Тъпиро Сан,не мога да се съглася,че Порше бяха по-бързи от Ауди.Мисля,че по-добрата им стратегия реши състезанието,което разбира се беше подпомогнато от проблемите на Ауди още в началото.От спуканата гума на Ауди #7 нататък започна объркването на стратегията им.Наказанието на Лотерер,извънредното влизане в бокса,заради откъснатия спойлер,който в последствие се разбра,че механиците не са закрепили както трябва допринесоха много за успеха на Порше.Естествено не оспорвам победата,заслужиха я.
  • #43
    4 rate up comment 1 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 10 години )
    "Жалко че Тойота не победи, а бяха толкова близо до победата"Хахахахахаха,да наистина бяха много близо,само на 8 обиколки и на някакви си 108 километра от Порше.Е,в сравнение с най-високо технологичната кола на Нисан,която изостана "само" на едни 2000 километра от първия,Тойота направо бяха хванали бога за рога.
  • #42
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Deutschland uber Alles!
  • #41
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Нисан започват участие тази година. Автомобила е в процес на развитие. Участва без да ползва хибридната си система. Наблегна се на максималното натоварване на спирачките тоест се тестваше системата за регенериране на енергията. Хората се надяват да имат прогрес. За следващото състезание на Нюрбуркринг ще има промени по аеродинамичния пакет.
  • #40
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Туй Nismo-то много бързо бре.... по телевизията...В реалността с други коли от по нисук клас се оказва значително по-бавно от тях.Кажете сега къде е истината за победите на Nissan...?
  • #39
    7 rate up comment 0 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 10 години )
    Честито на братчетата от Цуфенхаузен.Заслужена и дълго чакана 17-та победа.След многото перипетии и Ауди заслужава поздравления.
  • #38
    4 rate up comment 0 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 10 години )
    Лотерер потвърждава,че е много бърз.За съжаление една спукана гума провали състезанието.Е,и наказанието,ама то си беше грешка.
  • #37
    5 rate up comment 1 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 10 години )
    "Даже и Нисан GTR да спечели ЛьоМан...."Хахахахахаха,може,ама не си уточнил....годината,хахахахахахах.Коментатора ги пукна от бъзици,единия му бисер беше-бокса на Нисан е празен,отдавна не се е случвало,хахахахахахах.Наистина Тойотите са голямо разочарование.Макар и да не съм им фен не съм очаквал толкова да са бавни.Явно на Силвърстон и на Спа резултатите им са били показателни.Ако е вярно,че ще сменят двигателя и хибридната установка и следващата им година я пиши бегала.
  • #36
    3 rate up comment 0 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 10 години )
    Така е Сан.Много дребни проблемчета се струпаха на Ауди и повлияха на класирането.Гумата за Лотерер,после катастрофата на 8,после пак проблема със 7-та.Трупат се по 30,40 секунди и губим.Вярно,че има 5 часа,обаче ако всичко върви така до края братовчедчетата ще си подобрят рекорда на 17 победи.Но Ауди имат страхотна аеродинамика и много добра кола,което се потвърди и от рекорда на пистата и то в състезателни условия.