Audi има твърдото намерение да спечели 14-ата си победа за последните 16 години в най-тежкото пистово състезание – стартиращото утре „24 часа на Льо Ман”. Болидите на производителя от Инголщат са в серия от 5 поредни успеха, като основното им оръжие отново ще бъде болидът Audi R18 e-tron.
През 2006 г. германците станаха първата автомобилна марка, победила в надпреварата, използвайки дизелов двигател. Шест години по-късно Audi влезе в историята и като първият победител с хибридно задвижване, а през сезона нейните пилоти доминират в сериите за издържливост (WEC) и това ги прави основни фаворити в състезанието.
Екипажът с №7 – Марсел Феслер (Швейц), Андре Лотерер (Гер) и Беноа Трелюе (Фр), триумфира в надпреварите на „Силвърстоун” (Вбр) и „Спа” (Бел) по-рано този сезон, както и в 3 от последните 4 състезания на „Льо Ман”. Той разчита на два пъти по-мощна хибридна система, в чиято основа е преработен V6 TDI двигател.
Със същите машини ще се състезават и другите два екипажа на Audi - №8, в който влизат Лоик Дювал (Фр), Оливър Джарвис (Вбр) и Лукас де Граси (Браз), и №9 в състав Фелипе Албукерк (Пор), Марко Бонаноми (Ит) и дебютанта Рене Раст (Гер).
В квалификациите за място обаче болидите на Audi бяха изпреварени от тези на Porsche, които доминираха на пистата с тяхното 919 Hybrid. Така от първа позиция ще стартира екипажът с №19 – Нийл Джани (Швейц), Ромейн Дюма (Фр) и Марк Лиеб (Гер), а от втора колата с №17 – Брендън Хартли (Вбр), Тимо Бернхард (Гер) и Марк Уебър (Авл).
Трета е машината №19, управлявана от Нико Хюлкенберг (Гер), Ник Танди (Вбр) и Ърл Бамбър (Н.Зел), докато четвърти се нареди екипажът с №8 на Audi. Пети и шести ще стартират другите две коли с емблемата с 4 кръга - №7 и №9.
Снимки: Audi, Facebook


0