IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW 3-Series навърши 40

В навечерието на юбилея компанията представи обновената версия на модела

BMW 3-Series навърши 40

Тази година германската компания BMW има повод да празнува. Най-популярният и най-продаван модел на марката - 3-Series, празнува 40 години от появата си на пазара, а само преди дни бе разкрита и най-новата му версия.
BMW 3-Series навърши 40
Първото BMW 3-Series - E21, дебютира през 1975 година и бързо се превръща в хит. До 1983 година, когато се появява наследникът с кодово име Е30, са продадени близо 1,4 милиона екземпляра. При второто поколение на модела дебютират шестцилиндров дизелов мотор и допълнителните варианти с четири врати, комби и кабриолет. Налично е и опционално двойно задвижване. При следващото поколение Е36 (от 1990 до 1999 година), което за пръв път се предлага и като купе, вече се предлагат и четирицилиндрови дизелови двигатели. Още по-висока мощност при значително по-ефективно оползотворяване на горивото се постига при следващата генерация Е46 (1998 до 2006 г.) чрез използването на директното впръскване на дизеловото гориво Common Rail. През 2005 година на пазара е въведено петото поколение на 3-Series – Е90, а две години по-късно е представена гамата EfficientDynamics, демонстрираща още по-ниски нива на вредни емисии.
BMW 3-Series навърши 40
BMW 3-Series бързо си печели има и на пистите. Като хомологиран модел на германското първенство Deutsche Tourenwagen Meisterschaft е създадено първото BMW M3 – като спортна версия на E30 – с характерно разширените арки на калниците. Още в първия състезателен сезон през 1987 година BMW M3 печели надпреварата в DTM. BMW M3 Група A от моделното семейство E30 се превръща в най-успешния туристически спортен автомобил на всички времена благодарение на множеството други титли и безбройните победи в състезания, подчертават германците. Следващото поколение постига четири последователни победи в 24-часовите състезания на Северната отсечка на Нюрбургринг, както и осем други успеха, включително две двойни победи през 2004 и 2005 година на най-тежкото състезателно трасе на света.
BMW 3-Series навърши 40
Всичко това превръща 3-Series в най-успешния модел на марката. От своя дебют през 1975 година по целия свят са продадени над 14 милиона екземпляра. А днес седанът и комбито генерират около 25 % от всички продажби на BMW.

Колкото до най-новото поколение - F30, само преди дни то се сдоби с модернизирана версия. С тази генерация, представена през 2011 г., моделът се раздели на две моделни семейства - 3-Series и 4-Series. С нововъведеното име се означават версиите купе, кабриолет и Gran Coupe.

Още по темата:
Историята на BMW M3

40 години BMW M

Тагове: BMW 3-Series
0 от 500
  • #23
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Achtung ( преди 10 години )
    БМВ голям машина :) едииничката е супер.
  • #22
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Станчев ( преди 10 години )
    В най-лявата лента на автомагистрала със 140 км/ч! Тази скорост е достатъчна за бързо изврършване на изпреварването и прибиране обрано в дясната лента. Аз карам със 140 км/ч и *** с 15-20 годишни варели ми изпреварват в най-лявата лента със 100-110 км/ч, при това без подаване на необходимата сигнализация и грубо отнемайки предимството ми. Отнемане на предимство ще рече, че ме карат да променям посоката и скоростта си на движение, въпреки че и двете за в рамките на закона!
  • #21
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    фаст драйвър само после такива като теб да не се жалват как докато си карат с 240 на магистралата някой излиза пред тях със 120 (за който ти си точка на в огледалото в началото на маневрата) и как той е виновен за птп-то (или поне за стопените ти спирачки)Или от други подобни ситуации в които скоростта ти е изяла времето за реакция а нещо в пътната обстановка се е променило
  • #20
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Бат'ви Бойко построи метро,вие за бензинови двигатели спорите :)
  • #19
    6 rate up comment 1 rate down comment
    FastDriver ( преди 10 години )
    ...за да си бърз, но всъщност първо трябва умение за да го контролираш. Колите от Формула 1 са най-бързите на планетата, но обикновен човек, дори и с опит в спорта не може да подкара болид, камо ли да бъде бърз с него. Не бива да лишаваме подготвените водачи от удоволствието на мощния мотор и задното предаване :)
  • #18
    9 rate up comment 0 rate down comment
    FastDriver ( преди 10 години )
    Успехите в автомобилния спорт според мен е свързан по-скоро с това дали една страна има силна автомобилна индустрия. Все пак това е сигурно най-скъпия за практикуване спорт в света и някой трябва да плаща сметката накрая. Но иначе съм напълно съгласен, че не автомобилите убиват, а неумението на водачите им. Да БМВ 3 са изискващи автомобили и когато се окажеш неподготвен за това се случва най-лошото. Много от водачите им си мислят ,че е достатъчно да притежаваш мощен и балансиран автомобил...
  • #17
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Лексъс Бейбее! ( преди 10 години )
    до "край"Имаш минус от мен, защото не съм съглсен с това да не изпиташ удоволствие от нещо (дори и предмет), само защото в България имат..да кажем "лоша репутация" или защото този тип автомобили се карат от хора, които си взимат коли, които са "модерни" и служат за "показност". Аз не мога примерно да се лиша от това удоволствие..карам БМВ 335i (E91
  • #16
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Чaлга.Чалга,и пак Чалга..
  • #15
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Доста лошо за теб, че се интересуваш от общественото мнение на сулю и пулю. Да се ограничаваш само заради това, вместо да изпиташ удоволствието от тези автомобили е абсолютно безсмислено, да не каже глупост. Най-важното за теб трябва да е мнението на хората около теб, близки семейство и приятели. Другите нека си мислят, че си еди какъв си. Хората, които трябва да знаят какво си постигнал и как си го постигнал, ще го знаят и няма да си мислят, че си *** мутра. Може би трябва да помислиш различно
  • #14
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Фетз ( преди 10 години )
    Евала за коментара! На момчето под мен.В крайна сметка колата на човек, е не само това, което може да си позволи, но и това, с което се отъждествява при определена финансова възможност.Аз карам нещо, което отговаря на нуждите ми, състоянието ми и усета ми за естетика.Като със служебно BMW не съм се правил на пилот никога, рамота да се правиш на състезател с 320d...С личния си автомобил - също. Карам Легаси комби, най-верочтно ме смятат за nerd. И нека...