IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW 3-Series навърши 40

В навечерието на юбилея компанията представи обновената версия на модела

BMW 3-Series навърши 40

Тази година германската компания BMW има повод да празнува. Най-популярният и най-продаван модел на марката - 3-Series, празнува 40 години от появата си на пазара, а само преди дни бе разкрита и най-новата му версия.
BMW 3-Series навърши 40
Първото BMW 3-Series - E21, дебютира през 1975 година и бързо се превръща в хит. До 1983 година, когато се появява наследникът с кодово име Е30, са продадени близо 1,4 милиона екземпляра. При второто поколение на модела дебютират шестцилиндров дизелов мотор и допълнителните варианти с четири врати, комби и кабриолет. Налично е и опционално двойно задвижване. При следващото поколение Е36 (от 1990 до 1999 година), което за пръв път се предлага и като купе, вече се предлагат и четирицилиндрови дизелови двигатели. Още по-висока мощност при значително по-ефективно оползотворяване на горивото се постига при следващата генерация Е46 (1998 до 2006 г.) чрез използването на директното впръскване на дизеловото гориво Common Rail. През 2005 година на пазара е въведено петото поколение на 3-Series – Е90, а две години по-късно е представена гамата EfficientDynamics, демонстрираща още по-ниски нива на вредни емисии.
BMW 3-Series навърши 40
BMW 3-Series бързо си печели има и на пистите. Като хомологиран модел на германското първенство Deutsche Tourenwagen Meisterschaft е създадено първото BMW M3 – като спортна версия на E30 – с характерно разширените арки на калниците. Още в първия състезателен сезон през 1987 година BMW M3 печели надпреварата в DTM. BMW M3 Група A от моделното семейство E30 се превръща в най-успешния туристически спортен автомобил на всички времена благодарение на множеството други титли и безбройните победи в състезания, подчертават германците. Следващото поколение постига четири последователни победи в 24-часовите състезания на Северната отсечка на Нюрбургринг, както и осем други успеха, включително две двойни победи през 2004 и 2005 година на най-тежкото състезателно трасе на света.
BMW 3-Series навърши 40
Всичко това превръща 3-Series в най-успешния модел на марката. От своя дебют през 1975 година по целия свят са продадени над 14 милиона екземпляра. А днес седанът и комбито генерират около 25 % от всички продажби на BMW.

Колкото до най-новото поколение - F30, само преди дни то се сдоби с модернизирана версия. С тази генерация, представена през 2011 г., моделът се раздели на две моделни семейства - 3-Series и 4-Series. С нововъведеното име се означават версиите купе, кабриолет и Gran Coupe.

Още по темата:
Историята на BMW M3

40 години BMW M

Тагове: BMW 3-Series
0 от 500
  • #13
    14 rate up comment 7 rate down comment
    край ( преди 10 години )
    В България Мерцедес, БмВ и Ауди, и Порше Кайен са символи на откраднати или лесно спечелени пари от неособено ителигентни типове или женските им. Такива типове светкат на хората по магистралата дори когато в най лявата лента е пълно с автомобили и се кара с максимално разрешената скорост. Нещо като дръпнете се всички вие за да мина АЗ.За съжаление това са добри автомобили които обаче никога няма да карам. Не защото не мога да си позволя а защото не се идентифицирам с техните собственици.
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Бавайриш ( преди 10 години )
    Минков, Катастрофите ги правят не колите , а шофьорите. Хабер нямаш от статистиките, а и от коли, така като ти чета простотиите. Хора загиват и със адски скъпи коли и SUV-та, защото се предоверяват на тези всичките изброени в упътването системи и стават отпуснати и заспали шофьори. И с голфове и с микробуси загиват хора. А ти си един кон с капаци, който говори като многодетна майка без личен живот научаваща за живота от централната емисия.
  • #11
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Защо не направят като с мини и не пуснат нещо като 2ра серия но с ретро дизайн в стила на Е21?
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Според мен Е21 е по-красиво външно от Е30. Жалко че вече не се среща по улиците.
  • #9
    16 rate up comment 1 rate down comment
    JDM+Mercedes ( преди 10 години )
    Стандарта в този клас !Много здрави автомобили, от първата до последната генерация, при по-нормално каране можеш да се пенсионираш с 3-ката.Изключително балансирани купета, здрава ходова част, малко по-твърда возия, но това част от характера на 3-ката.Вече две години и половина имам Е30 325 купе турбо (сам съм си го правил), естествено с множество подобрения по ходовата част и трансмисията, но двигателя е оригинален от-до , с изключение на радиатора и водната помпа.Толкова здрав автомобил...
  • #8
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Фетз ( преди 10 години )
    Само да кажа, рпреди някой да тръгне да ме плюе относно скоротстната кутия, не съм аз виновен, че се е чупила, дошло и е времето. На General Motors беше, знаете как седят нещата с качеството там.Иначе българската реалност с BMW-тата е тъжна, но явно както казва колегата, такъв тип шофьори влече самият автомобил. Мен на аутобана на излизане към дома ми сече път един смелчага в риза и сако с 330 купе, номера на колата гласеше "F MY 330"... А уж трябва да е възпитан, спокоен човек, бизнесмен.
  • #7
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Фетз ( преди 10 години )
    Намери се *** селинджър да вкара "оризарите" и в тази статия. Статия, в която се говори за история и спечелени десетки милиони почитатели. Бай муй се изтупа в гърдите и започна да уринира по главите на хора, който дори не познава, но към които явно изпитва апатия, омраза или знам ли какво. Хубави коли, е46 комби карах като служебна кола 4 години. Два проблема в автомата, които отстраниха и готово. Е90 половин година съм карал, прекрасен автомобил. Оризар съм, ама не черното бяло няма да кажа.
  • #6
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Triforce ( преди 10 години )
    Минков, не съм съгласен! По принцип БМВ е марка за по-агресивно каране и не бих я препоръчал на агресивен човек. Лично аз за това не искам да карам БМВ, просто защото ме увлича да карам на баща ми 7-цата със 170, ей тъй, без да искам. А в България какво се получава - най-нервните и комплексирани състезатели се качват на такива автомобили и съответно се получава това, за което пишеш! :)Аз съм много доволен от Е36 и Е39. Новото F01 като че ли за 7-ца не е това, което очаквах. Иначе върви!
  • #5
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Петко ЕлинПелинов ( преди 10 години )
    3-ката колата по която всички се мерят, каквото и да се прави всеки го съпоставя с нея, понякога някой прави нещо по добро друг път по лошо, но винаги тя е мерилото, а това казва достатъчно за модела !
  • #4
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Лютфиместан Пуханян ( преди 10 години )
    Успех 40 години перфекционизъм и задаване на стандарт за динамика, качество и рационалност и преди и сега най добре балансирания пакет на пазара ! Наздраве