IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Моделът предлага и автоматична кутия с 9 степени

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Новостите в моделната гама на Honda демонстрира българското представителство на марката по време на специално събитие. Пред журналисти бяха представени обновените версии на Civic и CR-V, които вече са налични на пазара.

При Civic модернизацията е засегнала най-вече някои елементи от дизайна, шасито и електронните системи, като затова в този материал ще обърнем внимание на по-големия модел CR-V. Той също демонстрира нов дизайн, но и значителни новости по отношение на задвижването.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Обновеният Civic

Основната новост в модела е новият дизелов i-DTEC двигател. Той има четири цилиндъра и обем от 1,6 литра, като генерира 160 к.с. и 350 Нм.

Агрегатът замества използвания до скоро 2,2-литров мотор, като предлага сходни мощностни показатели, но е значително по-икономичен. Той разполага с два турбокомпресора, като по-компактният е с турбина с променлива геометрия (VGT) и оптимизира представянето при ниски обороти. По-големият сработва в средни и високи обороти. Казано иначе, двигателят разгръща въртящия си момент още при потегляне, като постига максималната стойност от 350 Нм при едва 2000 об/мин.

Динамиката на агрегата е повече от задоволителна, като незапознат трудно би повярвал, че под капака е поставен двигател с обем от само 1,6 литра. Благодарение на двойната турбо система максималната тяга е налична в широк диапазон от обороти, а обичайната за моторите с  принудително пълнене "турбо дупка" е на практика незабележима.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
По време на представянето бяха налични единствено автомобили с ръчна предавателна кутия с 6 скорости. Дългоочакваният автоматик с 9 степени вече може да бъде поръчван, като първите доставки към клиенти са насрочени за това лято.

Версиите с новата трансмисия, производство на ZF, обещават да бъдат дори по-икономични, най-вече при движение по магистрала и в града. Но и моделът с механична кутия може да се похвали с повече от приличен разход. При нашия тест Honda CR-V показа потребление в рамките на 6 литра на 100 км, а при известно старание от страна на шофьора разходът може да бъде сведен дори под 5 л/100 км.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Що се отнася до цялостното представяне на обновената Honda CR-V, то може да бъде сравнено с това на лек автомобил. Ефектът е търсен, като инженерите са имали задача да конструират автомобил, който не само предлага увеличена проходимост, но и висок комфорт и нисък разход на гориво. И са я изпълнили доста успешно.

Новият CR-V стои на само 16,5 см. от пътя, което изглежда достатъчно за ежедневните нужди на повечето шофьори. По-малкият просвет, разбира се, ограничава представянето извън пътя, но пък значително подобрява комфорта при движение по асфалт.

На магистрала Honda CR-V стои стабилно и сигурно, с минимален крен при завои. Аналогична е и ситуацията по планинските пътища. За подобрената стабилност роля изиграват също така редица нововъведения при модернизирания модел - увеличени с 15 мм предна и задна следи, окачване с нова характеристика, по-директно предавателно отношение на кормилното управление и др.

Въпросният нов дизелов двигател с мощност 160 к.с. се оборудва стандартно с активна система AWD, която също подобрява представянето на пътя и извън него. Технологията предава основната част от въртящия момент на мотора към предните колела, като следи редица параметри - двигател, трансмисия, електронни системи. При необходимост, както и при всяко потегляне, системата включва в задвижването и задните колела.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Модернизираната Honda CR-V може да се похвали също така с подобрена шумоизолация на салона, нови елементи и материали в интериора и напълно нова инфо-развлекателна система Honda Connect със 7-инчов дисплей, която разчита на операционна система Android 4.0.4 и предлага достъп до интернет.

Интересна новост е също така системата, която следи пътните знаци - най-вече тези за ограничение на скоростта, и ги извежда на екран на централната конзола. Моделът може да бъде оборудван също така с интелигентен автопилот, който следи както колите отред и отзад, така и тези встрани. Предлагат се още технология за следене на мъртвата зона и на лентата на движение, автоматична аварийна спирачка и много други.

Съществени промени са извършени също така по екстериора на колата, като модернизираният CR-V се явява предвестник на новия дизайнерски език на Honda, който ще бъде въведен при всички нови модели.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Като цяло модернизацията на CR-V приближава модела още повече до леките автомобили - както откъм дизайн, така и като поведение. От една страна моделът е загубил част от възможностите си извън пътя, най-вече заради намаления просвет. От друга обаче японският автомобил печели ценни точки по отношение на комфорта и разхода на гориво.

Honda CR-V изглежда отлично решение за онези, които търсят комфортен автомобил за къси и дълги пътувания. Моделът предлага водещ простор в купето, голям багажник, модерни технологии за безопасност и добро сцепление при лоши пътища - заснежени, заледени или кални. А благодарение на новия 1,6-литров дизел, печели допълнителни точки не само с нисък разход на гориво, но и с изненадващо добра динамика. Очакваме с нетърпение и новата автоматична кутия, която ще изпитаме по-късно тази година.

В България цените на Honda CR-V започват от 44 990 лв. с ДДС. Стартовата цена на автомобил с новия дизелов мотор със 160 к.с. е 59 990 лв. с ДДС.

Технически характеристики на Honda CR-V със 160 к.с. и ръчна кутия:

Ускорение 0-100 км/час: 9,6 сек.
Максимална скорост: 202 км/ч.
Разход на гориво
  - в града: 5,3 - 5,5 л/100 км
  - извън града: 4,7 л/100 км.
  - смесен: 4,9 - 5,1 л/100 км.
Собствено тегло: 1630-1718 кг.


Снимки: Automedia.bg, Honda
 

Тагове: Honda CR-V
0 от 500
  • #146
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Сега си гледам в нас убития черно-бял Сименс,телефона ми Бош изгуби сигнал,лаптоп немски ползвам през 1 мин се рестартира.Имам и немски компютър единствена бройка в света.Германчетата са голяма сила.Мухахахахахахахаха.
  • #145
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Всичко Европейско е недодялано,убито и смотано.Европа е континента на бедните подмолни мишоци денонощно въртящи измами и интриги.
  • #144
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Соихиро Хонда - Първо човека.После машината.
  • #143
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Мухаха, да сцепвам се от яд и злоба. Японците и съвършенство, мисия невъзможна. Евтини пластмасови каруци с дребни изключения. Пълно с недомислици. Не съм писал, че се чупят. Напротив карал съм нови Авенсис и Корола, да здрави са и до там...Шумни, супер неманеврени, голям радиус на завой, отзад липсва климатизация и още едно кило дребни, но както казах дразнещи неща. Стойката за чаша отпред на Авенсис кърти. Тая Хонда като гледам също поставката й дървена,скоростния лост може би се свиква и тн
  • #142
    15 rate up comment 1 rate down comment
    псиолога ( преди 9 години )
    Японските коли не ставали, били смотани, чупели се, пластмасови и какви ли не други глупости чух. ОК, така да бъде според ВАГ-фена. Чудя се обаче, защо отделя толкова време и енергия да плюе по това, което уж не става! Имам усещането, че колкото повече плюе, толкова повече японските коли са по-добри. Подсъзнателно и той го усеща, но не може да си го признае. Сцепва се от яд и злоба, че любимите му немски марки не могат да достигнат, такова съвършенство и компенсира с много писане и плюене.
  • #141
    11 rate up comment 3 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 9 години )
    вие карайте немски печки,аз ще карам японски бензин!!! като ви каталяса зимата помпа или златна дюза, ще виете на умряло... и още нещо интересно...вижте тази статия...извън темата е, но казва много!!!http://petel.bg/Veche-e-realnost--Utre-shhe-si-pravim-sami-tok-u-doma--__110633
  • #140
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И кога миналата година са тръгнали Ауди добре, като загубиха първите 2 състезания. Спечелени от Тойота. Взеха победа чак на Льо Ман. Лесно е да се пишат глупости...
  • #139
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Абе то и 1,4 TSI е мотор на годината и най-добър нов мотор, пък ги плюете... На Хонда мотора беше избран в клас 2.2-2.5л, което е съвсем различно...ако схващаш разликатаИма писано за сериозни проблеми с този мотор, вземи прочети. Едната награда не означава нищо, нещата се разбират доста след това
  • #138
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тук остана само един фен на немските клозети.Не може да смогне да пише от 10 различни имента.
  • #137
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И миналата година Алудитата тръгнаха силно,но на финала бяха пълна скръб.Тойота световен шампион за 2014г.