IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Моделът предлага и автоматична кутия с 9 степени

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Новостите в моделната гама на Honda демонстрира българското представителство на марката по време на специално събитие. Пред журналисти бяха представени обновените версии на Civic и CR-V, които вече са налични на пазара.

При Civic модернизацията е засегнала най-вече някои елементи от дизайна, шасито и електронните системи, като затова в този материал ще обърнем внимание на по-големия модел CR-V. Той също демонстрира нов дизайн, но и значителни новости по отношение на задвижването.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Обновеният Civic

Основната новост в модела е новият дизелов i-DTEC двигател. Той има четири цилиндъра и обем от 1,6 литра, като генерира 160 к.с. и 350 Нм.

Агрегатът замества използвания до скоро 2,2-литров мотор, като предлага сходни мощностни показатели, но е значително по-икономичен. Той разполага с два турбокомпресора, като по-компактният е с турбина с променлива геометрия (VGT) и оптимизира представянето при ниски обороти. По-големият сработва в средни и високи обороти. Казано иначе, двигателят разгръща въртящия си момент още при потегляне, като постига максималната стойност от 350 Нм при едва 2000 об/мин.

Динамиката на агрегата е повече от задоволителна, като незапознат трудно би повярвал, че под капака е поставен двигател с обем от само 1,6 литра. Благодарение на двойната турбо система максималната тяга е налична в широк диапазон от обороти, а обичайната за моторите с  принудително пълнене "турбо дупка" е на практика незабележима.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
По време на представянето бяха налични единствено автомобили с ръчна предавателна кутия с 6 скорости. Дългоочакваният автоматик с 9 степени вече може да бъде поръчван, като първите доставки към клиенти са насрочени за това лято.

Версиите с новата трансмисия, производство на ZF, обещават да бъдат дори по-икономични, най-вече при движение по магистрала и в града. Но и моделът с механична кутия може да се похвали с повече от приличен разход. При нашия тест Honda CR-V показа потребление в рамките на 6 литра на 100 км, а при известно старание от страна на шофьора разходът може да бъде сведен дори под 5 л/100 км.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Що се отнася до цялостното представяне на обновената Honda CR-V, то може да бъде сравнено с това на лек автомобил. Ефектът е търсен, като инженерите са имали задача да конструират автомобил, който не само предлага увеличена проходимост, но и висок комфорт и нисък разход на гориво. И са я изпълнили доста успешно.

Новият CR-V стои на само 16,5 см. от пътя, което изглежда достатъчно за ежедневните нужди на повечето шофьори. По-малкият просвет, разбира се, ограничава представянето извън пътя, но пък значително подобрява комфорта при движение по асфалт.

На магистрала Honda CR-V стои стабилно и сигурно, с минимален крен при завои. Аналогична е и ситуацията по планинските пътища. За подобрената стабилност роля изиграват също така редица нововъведения при модернизирания модел - увеличени с 15 мм предна и задна следи, окачване с нова характеристика, по-директно предавателно отношение на кормилното управление и др.

Въпросният нов дизелов двигател с мощност 160 к.с. се оборудва стандартно с активна система AWD, която също подобрява представянето на пътя и извън него. Технологията предава основната част от въртящия момент на мотора към предните колела, като следи редица параметри - двигател, трансмисия, електронни системи. При необходимост, както и при всяко потегляне, системата включва в задвижването и задните колела.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Модернизираната Honda CR-V може да се похвали също така с подобрена шумоизолация на салона, нови елементи и материали в интериора и напълно нова инфо-развлекателна система Honda Connect със 7-инчов дисплей, която разчита на операционна система Android 4.0.4 и предлага достъп до интернет.

Интересна новост е също така системата, която следи пътните знаци - най-вече тези за ограничение на скоростта, и ги извежда на екран на централната конзола. Моделът може да бъде оборудван също така с интелигентен автопилот, който следи както колите отред и отзад, така и тези встрани. Предлагат се още технология за следене на мъртвата зона и на лентата на движение, автоматична аварийна спирачка и много други.

Съществени промени са извършени също така по екстериора на колата, като модернизираният CR-V се явява предвестник на новия дизайнерски език на Honda, който ще бъде въведен при всички нови модели.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Като цяло модернизацията на CR-V приближава модела още повече до леките автомобили - както откъм дизайн, така и като поведение. От една страна моделът е загубил част от възможностите си извън пътя, най-вече заради намаления просвет. От друга обаче японският автомобил печели ценни точки по отношение на комфорта и разхода на гориво.

Honda CR-V изглежда отлично решение за онези, които търсят комфортен автомобил за къси и дълги пътувания. Моделът предлага водещ простор в купето, голям багажник, модерни технологии за безопасност и добро сцепление при лоши пътища - заснежени, заледени или кални. А благодарение на новия 1,6-литров дизел, печели допълнителни точки не само с нисък разход на гориво, но и с изненадващо добра динамика. Очакваме с нетърпение и новата автоматична кутия, която ще изпитаме по-късно тази година.

В България цените на Honda CR-V започват от 44 990 лв. с ДДС. Стартовата цена на автомобил с новия дизелов мотор със 160 к.с. е 59 990 лв. с ДДС.

Технически характеристики на Honda CR-V със 160 к.с. и ръчна кутия:

Ускорение 0-100 км/час: 9,6 сек.
Максимална скорост: 202 км/ч.
Разход на гориво
  - в града: 5,3 - 5,5 л/100 км
  - извън града: 4,7 л/100 км.
  - смесен: 4,9 - 5,1 л/100 км.
Собствено тегло: 1630-1718 кг.


Снимки: Automedia.bg, Honda
 

Тагове: Honda CR-V
0 от 500
  • #26
    1 rate up comment 17 rate down comment
    as ( преди 9 години )
    Всички съкращават разходите и купуват двигатели, Хонда, Тойота, Сузуки, Митсубиши,... За сега само Фолксваген и корейците се справят сами. Справят се и то добре.
  • #25
    2 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Това, че някой спами, че двигателя не е на Фиат, не означава, че не е истина. Хонда спряха да произвеждат дизели и имат договорр с GM за доставка. Само, че дизелите на аммериканците са всъщност на Фиат. Това е. Няма драма. Сузуки също ползва такива двигатели. Тойота пък купува от БМВ. Какво толкова! Просто ЕВропа дърпа здраво всички напред.
  • #24
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Изобщо няма друг 1.6 дизел със 160 коня. Фолксваген постига 110 за пример. разликата е умопомрачаваща в полза на японския дизел!
  • #23
    18 rate up comment 2 rate down comment
    inniskilling ( преди 9 години )
    Що за злонамерени тъпащини? Двигателят 1.6 i-DTEC е на ХОНДА и като съотношение разход/мощност/въртящ момент предлага много добър компромис, оценен от всички специализирани издания, включително Аутомедиа. Карам Сивик с този мотор в Европа, случвало ми се е да измина 2000 км за 2 дни, преминавайки 2 пъти Алпите. На дълъг път и при планински изкачвания моторът не се задъхва никога, дизелите са най-подходящи за подобни условия. Горял бил масло? Друг път.
  • #22
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Всичкия спам,че този дизел е на Фиат или Опел,което е един и същ двигател, но 2.0, идва от единствения фен ,който спами по цял ден под статии за японски коли,озлобен и без аргументи. Нека е ясно!
  • #21
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тоя дизел е чиста Хонда.Астра дизела е Фиат и е 2.0,а не 1.6. Това за теб единствен германски фен! Познавам те по тъпотията и *** спорове.
  • #20
    6 rate up comment 23 rate down comment
    RRW ( преди 9 години )
    Свери си часовника. От 2014 Хонда има договор с GM за дизеловото ноу-хау. Това дизела на новата Астра. Пишеше за него, има същата мощност и върт. момент.
  • #19
    4 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Много излишна пара изпуска някой. Няма нищо срамно, че ползват двигателя на Фиат. Той е доказан. Хонда работят с италианците.
  • #18
    4 rate up comment 24 rate down comment
    Turborator ( преди 9 години )
    Добре бе тоя кюнец, как са решили ,че се вързва на целия дизайн? Прилича ми на драгиевата чешма, да не кажа казан за ракия. Малко въоръжение, да го бяха скрили поне.
  • #17
    22 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Нормално е да злобеят срещу най добрите двигатели в света.*** е *** злобен и беден балкански тапир.