Има отлични автомобили, които по различни причини не могат да привлекат клиенти и резултатите им на световните пазари непрекъснато падат. Някои от тях дори скоро ще бъдат спрени от производство. С помощта на изданието Wheels ви представяме 10 от тях.
Всеки Lincoln
До неотдавна концернът Ford разполагаше с редица дъщерни компании и не обръщаше никакво внимание на своето премиум подразделение. В крайна сметка, когато това най-после стана, моментът беше пропуснат. А Lincoln и досега не може да си стъпи на краката.
Cadillac ATS
Този модел е настанен в сегмент, в който конкуренцията е жестока. Разбира се, ATS също си има недостатъци, но от друга страна разполага с впечатляваща външност и невероятно шаси. Сега надеждата на американците е, че „напомпаният” ATS-V ще поправи тази несправедливост.
Kia Quoris
Корейският седан не е директен конкурент на Mercedes S-Class и BMW 7-Series, но пък струва с 30 000 долара по-малко и също предлага значителен лукс. С този модел Kia повтори грешката на Volkswagen и техния Phaeton, като се убеди, че клиентите не искат да дават големи пари за автомобил от непремиална марка.
Subaru BRZ
Близнаците Toyota GT-86 и Subaru BRZ тръгнаха добре на пазара, но с всеки изминал месец резултатите им спадат. Другите производители не посмяха да поемат риск и да предложат на клиентите достъпни купета със задно предаване. И няма да посмеят, докато продажбите на Toyobaru, както нарекоха тези два модела, не се променят.
Chevrolet SS
Хората се оплакваха, че Impala е прекалено скучен модел и си искат задното предаване. В Chevrolet рядко се вслушват в желанията на клиентите, но този път го сториха и предложиха впечатляващ масъл кар с такова задвижване. Освен това моделът е оборудван с адаптивно окачване Magnetic Ride, механична скоростна кутия и се предлага с голям избор от цветове. Получи се точно колата, която искат феновете на марката, но се оказа, че никой не иска да я купува.
Dodge Viper
През цялата си история Viper е бил насочен към специална група клиенти. В Dodge обаче направиха огромна глупост, като смениха марката на модела и започнаха да го продават като SRT при това на много високи цени. После се усетиха и започнаха да правят намаления, които стигнаха до 15 000 долара, което може поне да стабилизира продажбите на този модел.
Mitsubishi Lancer Evo
Един отличен автомобил, който обаче изглежда безнадеждно остарял и вече не може да се справя с ролята си на флагман на Mitsubishi, където твърдо се насочиха към хибриди и електромобили. В крайна сметка версията Evo отива в историята, тъй като просто не се вписва в съвременното потребителско общество.
Chrysler 200
Модел, който би трябвало да бъде един от бестселърите в сегмента на седаните със средни размери. Той е мощен, икономичен, наблъскан е с най-съвременните технологии и се предлага със задвижване и на четирите колела. Но въпреки всичко се продава доста трудно. Явно старото име му изигра лоша шега.
BMW Z4
Този роудстър прави впечатление с красивия си класически силует с дълъг нос, с приятния си интериор и с мощния си двигател. Минусът му обаче са липса на багажник. Това се оказа достатъчно, за да прогони клиентите. И целият този потенциал отиде напразно, защото едва ли някой ще предпочете Z4 пред почти идеалното Porsche Boxster.
Всеки Lotus
Легендарна марка, която все по-трудно и по-трудно намира клиенти. Един от най-великите производители на спортни автомобили в историята върви към пропастта. А това е особено жалко, след като на пазара има автомобили като Elise, Exige и Evora...
Снимки: Производителите