Toyota командирова в САЩ популярния си европейски хечбек Auris. Моделът за американския пазар ще се продава под младежки ориентираната марка на японския автомобилен гигант Scion.
Снимка: Toyota
Scion iM, както и пълното име на модела, е запазил основните черти от дизайна на Auris, като демонстрира по-динамични форми благодарение на леките стилистични промени.
Интериорът също изглежда аналогичен, като от информацията става ясно, че той е получил стъкла с акустично покритие, както и допълнителен слой изолация на купето.
В САЩ моделът ще се предлага единствено с 1,8-литров Valvematic бензинов двигател с два разпределителни вала. Той генерира 137 к.с. и може да бъде съчетан или с ръчна кутия с 6 степени, или със 7-степенна CVTi-S трансмисия, разполагаща със спортен режим. Средният разход на мотора е 6,3 л/100км.
Scion iM разполага с независимо задно окачване, което в Европа се поставя на по-мощните версии на Auris, включително хибридната. Оборудването на американския модел също надминава това на европейския. Стандартните екстри на Scion iM включват осем въздушни възглавници, 17-инчови джанти, климатроник с две отделни зони, отопляеми и сгъваеми електрически огледала, автоматични фарове, 7-инчов дисплей, аудиосистема Pioneer, 4,2-инчов дисплей на арматурното табло, кожен волан и др.
Интересна опция за Scion iM са компонентите на Toyota Racing Development (TRD), сред които всмукателна система, по-ниско окачване и др.
Към момента не е разкрита ценовата листа на модела, но от Toyota подчертават, че Scion iM ще стартира от под 20 000 долара. Премиерата му ще се състои на стартиращото днес автомобилно изложение в Ню Йорк.