IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia, която хваща окото

Lodgy Stepway прави препратка към кросовърите

Dacia, която хваща окото

Със своите непретенциозни и достъпни коли румънската компания Dacia се превърна в марката с най-голям ръст в продажбите на европейския пазар, както и в най-добре продавания автомобилен бранд в България. Портфолиото на Dacia обаче включва и автомобили, които акцентират върху дизайна и атрактивността. Те носят добавката Stepway, с каквато се сдобиха и новите Lodgy и Dokker.
Dacia, която хваща окото
Stepway не е новост в гамата на Dacia, но доскоро с такава версия разполагаше единствено хечбекът Sandero. В края на миналата година версии Stepway бяха анонсирани и за новите Lodgy и Dokker, като нашият екип успя да изпробва въпросната модификация на минивана.

Подобно на Sandero Stepway новият Lodgy Stepway е оборудван с цялостен бодикит, вдъхновен от света на кросовърите. Миниванът разполага с модифицирани брони, предна и задна скари в сатенено-хромиран цвят, предни фарове за мъгла със сатенено-хромиран кант, черни защитни лайстни на калниците и праговете, релси на покрива, странични огледала и алуминиеви джанти в цвят Dark Metal. Ексклузивен е също така цветът на каросерията - „Лазурно“ син, с който се боядисват всички Stepway модели.
Dacia, която хваща окото
Интериорът на Lodgy Stepway е изработен в унисон и демонстрира специална тапицерия с бродерия и сини шевове, окантени със същия син цвят циферблати и аератори, както и волан и централна конзола със същия акцент. Оборудването включва редица базови и допълнителни екстри, сред които Media Nav мултимедийна система, климатик, ограничител на скоростта / круиз контрол, заден паркинг сензор, отопляеми седалки, допълнителни джобове за съхранение на вещи и предмети отзад и отстрани на предните седалки и др.

За разлика от Sandero Stepway миниванът Lodgy Stepway не е получил увеличен пътен просвет или различно окачване. Това донякъде ограничава възможностите за движение по лоши пътища, но същевременно запазва познатата характеристика на окачването. Казано иначе, Lodgy Stepway вози също толкова комфортно, колкото останалите модификации на модела. Разлика има при джантите, които са по-големи (16 инча) и разполагат с гуми с по-нисък профил, като това оптимизира стабилността на пътя.
Dacia, която хваща окото
Промени по задвижването също не са правени. Моделът се предлага само със задвижване към предния мост, като може да бъде поръчан с дизеловия 1,5 dCi двигател. Той генерира 110 к.с. и 240 Нм, оборудва се с ръчна кутия с 6 степени и има средно потребление на гориво от само 4,4 л/100 км.

Няма навлизаме в подробности за пътното поведение или динамиката на Lodgy Stepway, тъй като промените спрямо останалите версии на модела са изцяло визуални. Повече по темата вижте в предишните ни ревюта на Dacia Lodgy.
Dacia, която хваща окото
Основното предимство на Lodgy Stepway е дизайнът, като той прави 7-местната машина далеч по-привлекателна. И я причислява към популярните в Европа кросовъри с предно предаване - автомобили, които са икономични и удобни в града, но същевременно притежават авантюристичен дух и са добър спътник за пътувания през уикенда.

Цените на Lodgy Stepway с 1,5-литров dCi двигател (110 к.с.) започват от 29 290 лв с ДДС, или с около 2 000 лева над ниво Laureate.
Dacia, която хваща окото
Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #14
    24 rate up comment 7 rate down comment
    Ангел ( преди 9 години )
    Само да ви кажа, че вашето неодобрение изобщо не пречи хората да си имат работа и да си продават колите. Много от новите коли в Испания са Дачия и Кашкай. Вероятно защото купувачите не са велики разбирачи като повечето от вас.
  • #13
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    motora na tazi DACIA E 1.5 dCI i iskarva 3pati pove4e ot dvudnevkata caddy TDI.
  • #12
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Никола ( преди 9 години )
    Когато се сравняват автомобили , трябва да се гледа цената , т.е не може да се сравняват Дачия за 20хил лв. с Кади за 32хил. Тука само се пише " мани тия френски ***, виж БМВ , Мерцедес ..." ама че струват три пъти повече никой не мисли . Разбира се ,че кола за 100хил.е по-добра от тази за 35хил., иначе тази Дачия изобщо не хваща окото !
  • #11
    5 rate up comment 17 rate down comment
    Оридо ( преди 9 години )
    Кое щело да изяде на ВАГ..кое,,.ама че смях..този кашон се сравнява с Кади..по големи глупащини надали могат да се прочетат..чакаме ги да станат на по 100 к. км тия щайги Евтинки да,достъпни да, шайга, да.. сравнено с ВАГ , космическа глупост.
  • #10
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Gog ( преди 9 години )
    5 метра навътре в снежното пътче и до там.Повече не сте посмели, защото щяхте да го измъквате този кош или с бутане или дърпане от истинска машина.Платена статия.Иначе за служебни автомобили и когато се използват по предназначение са действително добри!
  • #9
    13 rate up comment 12 rate down comment
    ех,Дошко,Дошко.. ( преди 9 години )
    "Отдавна го бях казал и пак ще го повторя, че Дачия ще изяде хляба на ФВ."Ами не е лошо да отвориш сайта на АСЕА и да видиш как,кой и на кого яде хляба.А ти чий хляб ядеш,висейки 24/24 ч. тук?
  • #8
    8 rate up comment 16 rate down comment
    и 100 пъти ( преди 9 години )
    да го повториш от 10 ралични ник-а даже и ти самия не вярваш,че този кошник е "по-добър от всеки ВАГен" Но ако е така,аз искрено ти пожелавам от Дачия да не се отървеш и друга кола да не видиш в мизерния си живот,Дошко!Ама сега другата дилема:дали все пак старият ти Сивик с пушещ,тракащ,канцерогенен двигател от още по-стара Астра не е по-добър от която и да е Дачия? Ами сега!?
  • #7
    25 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Отдавна го бях казал и пак ще го повторя, че Дачия ще изяде хляба на ФВ. Просто немците се оляха отвсякъде. Техниката им е с безобразно ниско качество, а цените от година на година по-високи. Уж споделени платформи, глобални такива, хвалят се колко милиарда щели да спестят, правят едни и същи двигатели и части за повечето автомобили в групата и пак цените им летят. Е как става този номер, ако не е лакомия и гледане да ти вземат парите. При дачия качеството расте, а цените са доста добри.
  • #6
    25 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Дачия в момента е много за предпочитане пред дериватите на ВАГ. Преди години Шкода бяха много добра марка. ФВ вкарваше в нея старите двигатели и системи, които се бяха доказали, като надеждни, а те самите слагаха новите. поличи се така, че старите технологии са много по-добри, здрави и надеждни от новите. Тогава Шкода бяха и на доста добри цени. Всичко обърнаха и в момента ни Шкода, ни Сеат, нито ФВ стават за нещо. За Ауди да не говирим,че са по-зле. Дачия останаха единствените коли с добра цена
  • #5
    15 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Dokade se stigna dase zaglejdame po DACIA.Germancite s texnite VWcheta tolkova nisko padnaxa 4e sme sklonni ve4e i DACIA dasi kupim