Докато общият брой на леките автомобили в „старата” Европа (петнадесетте стари страни членки на ЕС) е близо 200 милиона, през 2006 г. през пазарите за употребявани автомобили в тези страни са минали общо (закупени или продадени) 28.8 милиона автомобили. В анализа се казва, че хората от тази част на Европа притежават даден автомобил средно 4.6 години.
В СЕЕ това време е два, дори три пъти по-дълго. Покачващата се покупателна способност на хората от тази част на Европа обаче, работи за снижаване на времето за което средния гражданин притежава един автомобил. Това от своя страна е друг силен фактор за бъдещ растеж на търсенето на нови автомобили в района на централна и източна Европа, се казва в анализа на Patria Finance.

Въпреки редицата фактори, които ще стимулират ръста на продажбите на нови автомобили, тенденцията за растеж и на покупките на употребявани автомобили също ще остане да действа.
Въпреки растящата покупателна способност на жителите на страните в СЕЕ, високите цени правят новите автомобили недостъпни за голяма част от населението. С отварянето на пазарите в Европа, страните от западната част на континента се превръщат в доставчици на относително малко употребявани и качествени автомобили.
В същото време в региона на СЕЕ повечето автомобилни фирми са изградили широки мрежи от сервизи, даващи възможност за относително евтина поддръжка на старите автомобили.
В студията се казва, че успехът на дилърите на употребявани автомобили в района на СЕЕ ще зависи най-вече от способността им да предлагат допълнителни услуги, от възможностите им да намалят неизвестните около предлагания стар автомобил и да направят цялата си дейност по-прозрачна за потребителите.
На базата на редица срещи с лизингови фирми Patria Finance прави извода, че пазара за употребявани автомобили в Чехия е около 300 000, като само около 50 000 от автомобилите са продадени от частни лица. Останалата част е на фирми, чиито брой непрекъснато намалява, защото се окрупняват.
Според Patria в Словакия пазара на употребявани автомобили е около 100 000, в Унгария между 350 и 400 хиляди, в Полша около 800 хиляди. Според направения анализ леките автомобили в страните от СЕЕ ще растат с темп малко по-нисък от този на БВП. Това означава, че в близките години ръстът на автомобилния парк в тези страни ще бъде от 2.8 до 6.3% на година. Подобен ще бъде и ръстът на търсенето на автомобили (стари и нови) в тези страни, като търсенето на употребявани автомобили ще остава все още по-високо от това на нови автомобили.

