IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първата електрическа кола на BMW

Моделът е представен през 1972 г., задвижва се от стандартни акумулатори

Първата електрическа кола на BMW

Първият електрически автомобил на BMW не е i3, става ясно от видео на германската автомобилна марка. Такава машина базираната в Мюнхен компания разработва още преди повече от 40 години.
Първата електрическа кола на BMW
Моделът е експериментален и е базиран на така наречената "02 series". Електрическият 1602e се появява за първи път пред публика по време на Летните олимпийски игри в Мюнхен през 1972 година.

Колата е оборудвана с 12 стандартни автомобили акумулатора, имащи обща маса от 350 кг., които са поставени на мястото на двигателя с вътрешно горене. Задвижващият електромотор е доставен от Bosch, като с напълно заредени батерии електрическият 1602e може да измине около 60 км.

Моделът е използван единствено по време на игрите както за превозване на официални лица, така и като ескортиращ автомобил за определени дисциплини, като маратона например.

В BMW са конструирали общо два екземпляра от модела, които представляват първата разработка на компанията в областта на електрическото задвижване. Днес BMW предлага напълно електрическия i3, както и хибридите с възможност за зареждане в електрическата мрежа i8 и Х5.

"Електромоторите не са се променили особено до днес. Основният пробив индустрията направи при батериите. Настоящите литиево-йонни акумулатори са далеч по-надеждни и практични от използваните по онова време", се казва в съобщението от BMW.

Именно непрактичните батерии спират електрическите автомобили при появата им преди повече от 100 години, давайки път на колите с двигател с вътрешно горене.



Видео и снимки: BMW

Тагове: bmw 2002 bmw 1602e
0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    "г-н Комплексар, това е статия за първото ел. БМВ, никъде не пише нещо против иновациите на японските си колеги или че те са измислили нещо първи..."Да, нищо против не пише, но не се и споменават, което е със същата тежест. Когато цитираш чуждо постижение, си длъжен да отдадеш дължимото на авторите му.
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    до Лебер.. ( преди 9 години )
    Дошко,ако искаш до утре мога да те "открехвам" за нещата от живота,но не си заслужава,защото ти си напълно изгубена кауза! Драскай глупости,"плюй",хапи калници и т.н.
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    пк до Лебера ( преди 9 години )
    На фона на тежки финансови резултати компанията обяви нов 3-годишен план за реформиЯпонският гигант Сони, който е в тежко финансово състояние, обяви 3-годишен план, след изпълнението на който може да се окаже, че вече няма да произвежда смартфони или телевизори. Компанията ще отдели не толкова печелившите си дейности в нови компании, а точно подразделението за смартфони, откъдето идват основните загуби, както и това за телевизори, където конглокенцията е изключително жестока, може да бъдат продадени. Миналата година Сони отдели бизнеса си с телевизори и направо напусна пазара на персонални компютри, като продаде Вайо. Въпреки това японците очакват 170 млрд. йени (1,4 млрд.) загуба за тази фискална година. Предната финансова година загубата беше 40 млрд. йени. Сега с новия 3-годишен план ръководството на японците смята, че ще може да постигне 500 млрд. йени (4,2 млрд. долара) печалба. Изпълнителният директор Казуо Хирай заяви, че компанията няма да се фокусира върху обемите на продажбите, а върху доходността от тях.
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до Леберконя ( преди 9 години )
    Технологичният гигант Sharp очевидно има проблеми с изплащането на заплати. Според вътрешни източници компанията планира да уволни близо 6000 души, съобщава Ройтерс.От тях половината ще бъдат работни места в родната за компанията Япония, а останалите - в чуждестранните заводи. Според разчетите намаляването на работниците с 12 процента ще спести на компанията 1.5 млрд. евро разходи за година. Местното издание Nikkei смята, че особено застрашени са работните места в САЩ.Причина за орязването на разходи остава лошите резултати на компанията, която през 2014/2015 отбелязва трета година на загуба.
  • #7
    8 rate up comment 7 rate down comment
    азззз ( преди 9 години )
    Аз казвам че японците не могат да се мерят със Германците на тема автомобилостроене или моторспорт.Да има някои които мисли обратното???
  • #6
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Сойка-Присмехулка! ( преди 9 години )
    "Големи иноватори се изкараха пак немците... "г-н Комплексар, това е статия за първото ел. БМВ, никъде не пише нещо против иновациите на японските си колеги или че те са измислили нещо първи... просто са феновете на марката.
  • #5
    3 rate up comment 16 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    Големи иноватори се изкараха пак немците. Ама ако не бяха японците от Сони и Панасоник да разработят/усъвършенстват сухата литиево-йонна клетка, сега електромобилите щяха да са като това недоразумение с пробег 60 км от 350 кг батерии.
  • #4
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Учителя ( преди 9 години )
    Даже напротив - зарядните станции са на фотоволтаици и колкото повече електромобили има толкова повече домакинства ще се откачат от ЕРП-тата и ще минават на батерии и волтоици
  • #3
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Според някои учени ако всички коли минат на ток трябва да се построят десетки нов АЕЦ-ове което е ще изчерпи урана на земята за 10-тина години.Освен това батериите се правят от редки метали. От къде толкова материал за 12 милиона коли годишно само в Европа
  • #2
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо ( преди 9 години )
    Именно непрактичните батерии спират електрическите автомобили при появата им преди повече от 100 години, давайки път на колите с двигател с вътрешно горене. Да и от тогава НИЩО.Чак последно време се заговори отново.Навярно ел.мобилът е могъл да бъде развит, но пустите петролни компании са прецакали нещата.