IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японските автомобили отново стават актуални

Местните производители променят стратегията си

Японските автомобили отново стават актуални

Японският автомобилен бранш е пълен с истории за инженерни постижения и амбиции. През последните години обаче влиянието на местни модели върху отрасъла като цяло в световен мащаб доста отслабна. И стана причина за безпрецедентен ръст при германските и корейските производители. Според някои експерти обаче през следващите 5 години това ще се промени и японците отново ще излязат на предни позиции. Ето част от причините за подобни прогнози.

1. Местните марки съвсем не са японски
Японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Ройтерс

И Toyota, и Nissan, и Honda отдавна са окупирали Америка. В САЩ се произвеждат толкова много бройки от Accord, че част от тях дори се изнасят за други държави. А новата хибридна спортна кола Acura NSX със своите характеристики се доближава до Ferrari 458, но струва далеч по-малко.

В същото време Toyota предлага изцяло произведени в Америка пикапи и кросовъри. Глобалният бестселър на марката Corolla отдавна не е един модел, а цяла индустрия, която отчита индивидуалните потребности на всеки пазар. И въпросът не е само как се правят автомобилите, но и колко струват. А самите компании, които пострадаха от колебанията на курсовете на валутите, вече смениха стратегиите си и се стараят да правят различните модели там, където ги продават.

2. Кей-кар
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Suzuki

Всеки, който е пътувал из Япония, ще ви разкаже, че страната е гъсто заселена с високи квадратни машини, които са по-малки от Fiat 500. Те се наричат "кей-кар" и заемат огромна част от пазара на автомобили, но не са актуални никъде другаде. Всички са оборудвани с двигатели с обем 660 куб. см, но и разполагат с някои най-съвременни системи, сред които и такава за рекуперация на енергията при спиране.

Наскоро японското правителство обяви, че ще преразгледа данъчната си политика за собствениците на тези коли. Така властите се надяват да принудят производителите да станат по-конкурентоспособни на световните пазари. Това трябва да ги накара да излязат от комфорта, в който са изпаднали. И съответно да накара напълно неизвестни инженери, които сега работят върху "кей-карс" на Daihatsu и Suzuki, да се заемат със създаването на съперници на европейските модели. Техният различен поглед върху нещата неминуемо ще доведе до сериозни промени в сегмента на градските автомобили.

3. Следващото поколение електромобили
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Nissan

От Nissan вече обявиха, че ще раздадат 2000 бройки от Leaf на семейства, живеещи в гъстонаселени райони в Япония. Това ще бъде нещо като тестова програма, която трябва да завърши с пускането на второто поколение на модела. Самият той ще бъде с 2 пъти по-голям преход с едно зареждане и с по-впечатляващ дизайн. Всъщност настоящият Leaf е най-добре продаваната електрическа кола в Европа.

4. Автономните автомобили
Японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Ройтерс

Както и много други компании, Nissan прави опити да изкара на пътя безпилотен автомобил, като това не е празно обещание.  Японците са си такива - държат всичко, което обещаят, да го направят. Затова неслучайно местните министерства на икономиката, на търговията и на промишлеността всячески поддържат проекта. А премиерът на страната дори седна в прототип на Leaf, който без шофьор го повози по улиците на Токио.

5. Традиции и оригинален стил
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Lexus

В наши дни японската автомобилна култура е на едно ниво с американската. Подрастващите идеализират не само Ford Mustang и Chevrolet Camaro, но и Mazda RX-8, Honda S2000, Toyota Supra, Nissan GT-R. Да, всички местни марки са стартирали експанзията с направата на копия на чужди производители. След дълги години обаче японците постепенно излязоха от шаблона и могат да се похвалят с впечатляващи автомобили. Един от тях е Lexus RC.

6. Новата Mazda MX-5

Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Mazda

През 1989 г. Mazda пусна двуместен спортен автомобил, който стана най-продаваният модел в своя сегмент. От него бяха произведени над 1 млн. единици, а сега вече налице е и новото поколение, което вероятно ще продължи да диктува правилата. Съвременните спортни коли са натъпкани с какви ли не джаджи, докато новата Mazda тежи малко под 1 тон и не разчита на мощен мотор или съвременни функции. Нейната цел е една - удоволствие от шофирането.

7. Новата Toyota Supra
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Toyota

За този автомобил поне засега няма много подробности. BMW и Toyota се договориха за направата на хибридна спортна кола, която ще започнем там, където приключи Supra. Дори още в процес на разработка този проект привлича интереса на стотици хиляди хора от цял свят.

8. Новият Nissan GT-R
Японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Nissan

Новата Годзила трябва да произведе ефекта на атомна бомба. Засега всичко сочи, че автомобилът ще бъде хибрид, като това не се прави заради по-ниския разход на гориво или подобрената екология, а заради по-високия въртящ момент. През 2017 г. ще можете да отидете при дилър на Nissan и да си поръчате кола, която ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 2,6 секунди. Да, японската марка отдавна не прави само коли за широката публика.



 

0 от 500
  • #15
    18 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "Японските автомобили отново стават актуални"Защо отново, като те винаги са били актуални!Не само актуални, а и винаги са пред другите и водят останалите след себе си. Колега не се ядосвай.Ти в тоя утрепан сайт какво мислиш, че ще ти поднесат като информация?
  • #14
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Миризмата със служебния ХYйДай на баща си пак се изказа неподготвен. Сънувало детето, че ХYйДай продавали повече от Тойота в Европа и ни разказва сънищата си...ХYйДай доста още хляб има да ядат, докато стигнат японците, като цяло, а за Тойота да ги стигнат е само в най-смелите мечти на някой фанатизиран фен на ХYйДай. Истина е обаче, че ХYйДай отдоста време изпревариха ФВ по качество. То тях всъщност кой ли не ги изпревари...
  • #13
    20 rate up comment 11 rate down comment
    Дошо ( преди 9 години )
    Made in Germany вече нищо не означава.Примерно стоки за бита, като бяла техника от Италия са много, много по-добри.Витамини Допелхерц - прочетете съдържанието и ще ви настръхне косата!Дядо ми имаше немски часовник, който е купил от някаква жена, която не се знае от кога го е имала.У него е работил 50 години а на колко е не се знае.Сега се съмнявам да има такъв продукт от Германия.
  • #12
    19 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Кога немската индустрия е била най-голяма в света? В момента, а и от доста години не е. Дори през ВСВ не е била. Виж да не си видял някоя грешна статистика или да е било за глава от населението!Това обаче няма особено значение, ако си говорим за качество и високи технологии. По тези показатели, германците върнаха доста назад. Едно време на някой продукт, ако пишеше Made in Germany се смяташе, като синоним на качество, а в момента, това е лишено от съдържание.
  • #11
    22 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Европа не е света, за жалост на Европа е отреден дизела. Жалко, пак сме здраво прекарани, щото пък тук купуваме почти само стара дизелови таралясници, които направо си трепят всичко живо!
  • #10
    10 rate up comment 8 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Eto 4eti i spri daq spori6 kato ne s znae6.http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/24169-vw-group-ostava-1-v-evropa/
  • #9
    17 rate up comment 8 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Toyota prodavat pove4e ot Hyunbdai v Europe. Kakto i mnogo pove4e v Europe otkolkoto VW v USA
  • #8
    9 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Виж в този сайт продажбите за 2014. Тойота имат спад от предната година и са доста под Хюндай. Или ти в тези цифри виждаш световна конспирация и имашм "вътрешна информация". Както кажеш, селски. Само си повярвай.
  • #7
    26 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И аз съм съгласен за Фолксваген. Извън страниците на АутоБилд и DEKRA, колите им трудно могат дадени като пример за надежддност. По-скоро за пример за обратното. Японците там могат да ги бият с лекота. На това заложиха и корейците, особено Хюндай. Те за това за купувани. Не заради дизайн или 10% под центата на вагените. Огледайте се. Това е реалността.
  • #6
    11 rate up comment 27 rate down comment
    RRW ( преди 9 години )
    Първо нека стигнаат корейците. Но не вярвам. Още през 2012 Хюндай изпревари в Еврпа Тойота. И разликата им все повече се увеличава.