IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Apple ще прави автомобили - електрически

Очакваме ги на пазара след около 5 години

Apple ще прави автомобили - електрически

Apple може да навлезе на пазара на електрически автомобили до около пет години. Производителят на iPhone призовава своя екип от разработчици да започне производство до 2020 г., предава агенцията за финансови новини Bloomberg, позовавайки се източници от компанията.
Apple ще прави автомобили - електрически
Снимка: Ройтерс

Времевата рамка показва, че с проекта Apple преследва много амбициозни цели. Обикновено времето за разработка на нови автомобили е в рамките на 5-7 години. Но това се отнася само за опитни развойни отдели на големите автомобилни групи. Apple никога досега не е произвеждала автомобили.

По този начин Apple може да се изправи в конкуренция срещу Tesla Motors Inc. и General Motors Co., които възнамеряват до 2017 г. да пуснат на пазара електрически автомобили с възможност да изминават до 200 мили (322 км) с едно зареждане и цена под 40 хил. долара.

Още по темата:
Прогноза: Apple ще купи Tesla за 75 млрд. долара
Apple разработва собствен автомобил
Китайският партньор на Apple пуска електромобили

По-рано през седмицата и Wall Street съобщи, че няколкостотин служители на компанията работят в тайна лаборатория в Калифорния над проект за умна кола. Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук е одобрил проекта с кодово име "Titan" преди почти една година, пише вестникът, позовавайки се на информирани източници.

Според информация на Wall Street Journal начело на проекта по разработка на машината е бившият инженер на Ford Стив Задески. По-рано той е работил над iPod и iPhone. В момента инженерите работят над дизайн, който е подобен на този на миниван, пише още Wall Street Journal.

Съдебен иск срещу концерна от Купертино на компания, специализирана в производството на електрически батерии за автомобили, по-рано също бе счетена като доказателство за амбициите на Apple за пазара на превозни средства. Американският производител A123 се оплака в съда, след като петима негови служители преминават на работа в Apple. Малката компания обвинява Apple, че систематично провежда агресивна кампания за привличане на високотехнологични специалисти, което затруднявало работата на A123. Apple се е пробвала да „открадне“ таланти и на Samsung Electronics Co. и на Panasonic Corp. Apple възнамерява да изгради голямо конкурентно подразделение, подозира производителят на батерии, който съди също и петимата си бивши служители.

Apple, която отчете рекордната печалба от 18 млрд. долара през изминалото тримесечие, има кешови наличности в размер на 178 милиарда долара и редица възможности да ги похарчи. Разходите за научноизследователска и развойна дейност на базираната в Купертино, Калифорния, компания, възлизат на 6,04 млрд. долара през изминалата година, а главният изпълнителен директор Тим Кук е изправен пред нарастващ натиск да върне част от парите на акционерите. Кук се опитва да вкара производителя на iPhone в нови продуктови категории, за да обогати дигиталния живот на потребителите с продуктите и услугите на Apple.

Успехът на Tesla при създаването на електрически автомобили показа, че традиционните бариери за навлизане в автомобилната индустрия не са толкова трудни за преодоляване, както първоначално смятаха мнозина, цитира Bloomberg специалист, който е помолил да не бъде идентифициран. В същото време производителите на автомобили се стремят да подобрят в технически аспект колите - нещо, което и Силициевата долина се стреми да постигне. Например Google Inc. инвестира в развитието на автономни превозни средства от 2010 г. насам.

Въпреки всичко обаче Apple може да реши да се откаже от усилията си за производство на автомобил или да забави проекта, ако мениджърите не са доволни от напредъка. Това се е случвало и преди с други тайни проекти на компанията. 

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове: Apple
0 от 500
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    от Сидни Ав$тралия ( преди 10 години )
    и това щоооо?Щот не може да сглоби нищо повече от трабант ли? Електрическите явно са им по лесни, нещо като тумба китайци да лепят по платките елементи за по 2$ на ден
  • #3
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Обективен ( преди 10 години )
    През 2015-16г. трябва да се изградят поне 2 станции за зареждане на Тесла в БГ, 4 в Румъния, 5 в Гърция и 6-8 в Турция.
  • #2
    12 rate up comment 9 rate down comment
    IP ( преди 10 години )
    Само дано не са им трошливи като и-фоните, че ...
  • #1
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    Електростанциите в Япония вече са повече от бензиностанциите.Я да видим сега какво ще кажат онези, които твърдяха,че тая няма да я бъде понеже нямало къде да се зареждат този тип автомобили.Същото ще стане и с зареждането с водород.