IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Apple ще прави автомобили - електрически

Очакваме ги на пазара след около 5 години

Apple ще прави автомобили - електрически

Apple може да навлезе на пазара на електрически автомобили до около пет години. Производителят на iPhone призовава своя екип от разработчици да започне производство до 2020 г., предава агенцията за финансови новини Bloomberg, позовавайки се източници от компанията.
Apple ще прави автомобили - електрически
Снимка: Ройтерс

Времевата рамка показва, че с проекта Apple преследва много амбициозни цели. Обикновено времето за разработка на нови автомобили е в рамките на 5-7 години. Но това се отнася само за опитни развойни отдели на големите автомобилни групи. Apple никога досега не е произвеждала автомобили.

По този начин Apple може да се изправи в конкуренция срещу Tesla Motors Inc. и General Motors Co., които възнамеряват до 2017 г. да пуснат на пазара електрически автомобили с възможност да изминават до 200 мили (322 км) с едно зареждане и цена под 40 хил. долара.

Още по темата:
Прогноза: Apple ще купи Tesla за 75 млрд. долара
Apple разработва собствен автомобил
Китайският партньор на Apple пуска електромобили

По-рано през седмицата и Wall Street съобщи, че няколкостотин служители на компанията работят в тайна лаборатория в Калифорния над проект за умна кола. Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук е одобрил проекта с кодово име "Titan" преди почти една година, пише вестникът, позовавайки се на информирани източници.

Според информация на Wall Street Journal начело на проекта по разработка на машината е бившият инженер на Ford Стив Задески. По-рано той е работил над iPod и iPhone. В момента инженерите работят над дизайн, който е подобен на този на миниван, пише още Wall Street Journal.

Съдебен иск срещу концерна от Купертино на компания, специализирана в производството на електрически батерии за автомобили, по-рано също бе счетена като доказателство за амбициите на Apple за пазара на превозни средства. Американският производител A123 се оплака в съда, след като петима негови служители преминават на работа в Apple. Малката компания обвинява Apple, че систематично провежда агресивна кампания за привличане на високотехнологични специалисти, което затруднявало работата на A123. Apple се е пробвала да „открадне“ таланти и на Samsung Electronics Co. и на Panasonic Corp. Apple възнамерява да изгради голямо конкурентно подразделение, подозира производителят на батерии, който съди също и петимата си бивши служители.

Apple, която отчете рекордната печалба от 18 млрд. долара през изминалото тримесечие, има кешови наличности в размер на 178 милиарда долара и редица възможности да ги похарчи. Разходите за научноизследователска и развойна дейност на базираната в Купертино, Калифорния, компания, възлизат на 6,04 млрд. долара през изминалата година, а главният изпълнителен директор Тим Кук е изправен пред нарастващ натиск да върне част от парите на акционерите. Кук се опитва да вкара производителя на iPhone в нови продуктови категории, за да обогати дигиталния живот на потребителите с продуктите и услугите на Apple.

Успехът на Tesla при създаването на електрически автомобили показа, че традиционните бариери за навлизане в автомобилната индустрия не са толкова трудни за преодоляване, както първоначално смятаха мнозина, цитира Bloomberg специалист, който е помолил да не бъде идентифициран. В същото време производителите на автомобили се стремят да подобрят в технически аспект колите - нещо, което и Силициевата долина се стреми да постигне. Например Google Inc. инвестира в развитието на автономни превозни средства от 2010 г. насам.

Въпреки всичко обаче Apple може да реши да се откаже от усилията си за производство на автомобил или да забави проекта, ако мениджърите не са доволни от напредъка. Това се е случвало и преди с други тайни проекти на компанията. 

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове: Apple
0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    vel_co ( преди 10 години )
    Този път се прицелиха в нещо, от което не разбират. Да правиш качествена електроника, без да си произвел нито един компонент явно може, но цял един автомобил по същия начин няма да се получи. Компютърджиите прекалено много си повярваха. Не отчитат, обаче, че вездесъшият им софтуер трябва да управлява добра механика. В автомобилнита фирми вече повече от век се учат как се прави. Дано Епъл са подготвили новости, но се съмнявам и те да им помогнат. Тази ниша не е за устата им.
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Защото Нисан създадоха първия масов електромобил и за това е съвсем в реда на нещата да е техен модел. Същото е, ако решат да правят хибриди на снимката да е Приус.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Що на снимката има Нисан?
  • #11
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Около 2020г.нагризаната ябълка е пуснала собствена кола. За да влезеш ти иска код, който ще пплучиш, ако се регистрираш еди къде си,. Да запалиш ти искат номера на кредитната карта и достъп. За да пуснеш радио трябва да инсталираш айтуне за някаква скромна сума. Да пуснеш чистачките също. За дългите е нужна най-новата актуализация, която струва само...... Горе-долу така ще са нещата с колата им. Ще цакат всички,но зомбитата зад волана ще показват статус с новите придобивки и ще се фукат
  • #10
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    thebrainless, кой ти е казал, че са лоши. Много са убави дори, но са за балъци. Няма начин айфон, който струва стотина долара да ти го продават в пъти повече (сам виж колко). Произвеждат си *** в Китай с китайски части, които се сещаш струват центове и с помоща на евтини търговски номера, зарибяване, зомбиране и агресивна реклама да продават толкова скъпо. И после като си купиш техен продукт да те цакат с всяко приложение. С колите ще е същото. Ти ако си от стадото, аз не съм.
  • #9
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Няма място за още фирми на пазара + аппле си продава *** защото са в съвсем друг сегмент. При колите е малко по-сложно. Този проект ще се провали, ще видиш. Тва да ти е боклучивия айфон дето се изплаща с 30евра на месец. Кой ще им купува нещата? Със сигурност не и хората, които им купуват техниката сега. Повечето от тях са бедняци, които купуват защото гонят някакъв фалшиф статус в обществото, ама те не могат да си позволят премиум кола :Д ТОЗИ ПРОЕКТ ЩЕ ЗАГИНЕ Хахаха
  • #8
    10 rate up comment 5 rate down comment
    thebrainless ( преди 10 години )
    Нито OSX е лоша, нито компютрите, нито телефоните им! Не мога да разбера, защо плюете толкова много, всичко е издържано до детайл, качествено и надежно, на всичкото отгоре и със страхотен дизайн. Ако Епъл стъпят на пазара с автомобили, отново ще преобърнат всичко с главата нагоре, така както го направиха с телефоните си - факт.
  • #7
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И като седне в нея някой по-пълничък и колата ще се огъва като последния айфон
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Колата карто аксесоар към часовника ли ще я продават?
  • #5
    15 rate up comment 9 rate down comment
    АйШит ( преди 10 години )
    АйШит щели коли да правят?!?!?!Майко мила, тези не са в ред. Те един телефон, като света не могат да направят, а коли ли. Всъщност, ако проекта се реализира, то китайците ще им ги правят, както всички останали шитни. Ако колата струва с всички разходи 10 000$, то те ще е продават най-малко за 100 000$, както с телефоните правят. Тези дори и от ВАГ са по-зле.