
Реалността обаче е друга и това се дължи на досегашния успех на модела. Просто в Audi не са искали да рискуват, а и е нямало защо.
Когато обаче говорим за поведението на колата на пътя, всички са повече от единодушни – автомобилът е перфектен. Audi A4 ще има по-голям простор и повече комфорт (разстоянието между двете оси е 2751 mm или +113 mm в сравнение с досегашния модел). Дължината на колата ще бъде почти 4.7 метра.
Новата А4 ще вземе почти всичко от окачването на купето А5. Нещо повече, говори се, че в Инголщадт създават модулна платформа, която ще позволява използването на различни компоненти от различните модели. Това означава, че клиентът ще може да избере дори въздушно окачване за А4.
Специално за новия модел на А4 е преработено и предаването към четирите колела (Quattro), което ще позволява да се предава 60% от движещия момент към задната ос.
Двигателите за новото Audi A4 ще бъдат почти същите като за модела А5. Да споменем 1.8 TFSI – 96 kW/130 k.с. и 118 kW/160 k.с., а също и 3.2 FSI (195 kW/265 k.с). Към тях вероятно ще се прибави и V6 с обем 2.4 литра и мощност 130 kW (177 k.с.). На върха отново ще бъде осем цилиндровият FSI с обем 4.2 литра. Дизеловите двигатели ще бъдат три – с обем 2.0 литра и три различни мощности, с 2.7 литра и 3.0 литра, всички тип TDI.
Според двигателите ще има избор и от три скоростни кутии – механична със шест степени, роботизираната DSG предлага 7 степени и безстепенната мултитроник. В Германия новото Audi А4 ще се появи в продажба през ноември, в останалата част от Европа – в началото на 2008 г. През пролетта на изложението в Женева ще се представи и комби версията Avant А4.

