IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ежедневен състезател

Тествахме Renault Megane RS 275 Trophy

Ежедневен състезател

За шофирането на спортен автомобил се изискват специални умения, той е скъп, гори много бензин и може да се използва само в хубаво време. Това е общото схващане за подобен вид машина. Има обаче и изключения. А Renault Megane RS 275 Trophy е сред най-ярките.
Ежедневен състезател
Ще започнем с важно уточнение. Megane RS 275 Trophy може и да представлява изключение от общото правило, но това не го прави по-малко спортен автомобил.

Френският хечбек използва 2,0-литров турбо-двигател с 275 к.с. и 360 Нм. Ускорението 0-100 км/час става за 6 секунди, а максималната скорост на движение достига 255 км/час. Истинският талант на машината обаче не е спринтирането от място или ускорението на права отсечка, а завоите. Все пак автомобилът държи рекорда за най-бърза кола с предно предаване на Нюрбургринг - писта със 73 завоя и дължина от 21 километра, която Megane RS 275 Trophy-R премина за нищожните 7:54.36 мин.

"Тайната" на Renault Megane RS 275 Trophy са трите режима на управление - Стандартен за ежедневието, Спортен за по-силна тръпка и състезателен RS. Те променят настройките на двигателя и електронните системи за стабилност, като придават на автомобила различен характер и маниер.
Ежедневен състезател
Най-спортният режим се активира със задържане на бутона "RS", като предоставя на шофьора максималната мощност от 275 к.с.

В този режим човекът зад волана не бива обезпокояван от електронни помощници и разчита единствено на способностите си, както и на умението на Renault Sport да ги предадат към пътя. Всъщност всичко зависи от шофьора, тъй като инженерите на спортното подразделение са известни с отзивчивите си и добре настроени автомобили.

Режимът RS е предназначен за писта и предполага по-сериозни умения зад волана. Преди да ги придобиете, по-добре започнете с режим Sport. При него ESP работи, но либерално и помага в критични ситуации. Намесата на електронната система обаче е изненадващо дискретна и въобще не дразни или пречи.
Ежедневен състезател
Същото важи дори за стандартния режим, който е активиран по подразбиране и предоставя на шофьора мощност от 250 к.с. Този режим е предназначен за всекидневното придвижване из градския трафик, планински пътища или пък магистрали.

В този режим френският звяр се държи като добре дресиран. Дори при пъплещ трафик придвижването е изненадващо плавно, тъй като двигателят се развърта предсказуемо и равномерно в целия диапазон от обороти. Воланът е достатъчно лек за маневри при паркиране, а на помощ е налична дори камера за движение на заден ход.

За обезпечаване на безпроблемното използване на Megane RS 275 Trophy в ежедневието се грижи и сравнително високият просвет, който се справя с обичайните градски препятствия. Известно свикване изискват спирачките, тъй като са доста силни и прецизни - 6-бутални Brembo, но пък оставят усещане за висока сигурност.
Ежедневен състезател
Успяхме да покараме Megane RS 275 Trophy в доста разнообразно време - слънце, дъжд и дори сняг и лед. На няколко пъти една от двигателните гуми попадаше върху снежен коловоз - както при спиране, така и при ускорение, но колата дори за миг не загуби сцепление или предварително зададената траектория. За това можем да благодарим най-вече на интелигентните системи за стабилност, работещи на пълен капацитет в стандартния режим. Те своевременно коригират сцеплението на всяка една от гумите, като това става почти неусетно за шофьора.

Без значение от избрания режим обаче, автомобилът стои като в релси и не дърпа встрани дори при ускоряване с пълна газ - черта, която не е присъща за повечето мощни коли с предно предаване.
Ежедневен състезател
Най-ценната черта на Renault Megane RS 275 Trophy обаче е това, че автомобилът остава брутален спортист, независимо дали го карате в града или на писта, дали сте избрали режим RS или не. Това е спортна кола, не се залъгвайте. В тази машина никога няма да се чувствате обикновен шофьор. Renault Megane RS 275 Trophy е напълно подготвен, за да не допусне това.

Добрата новина е, че моделът е подготвен и да ви вози всеки ден до работа, до планината или морето. Той е функционален точно колкото всеки друг Megane - има четири места и голям багажник.

Разходът на гориво също впечатлява - около 10 л/100 км в смесен режим. Ако шофирате нормално, можете лесно да постигнете потребление дори под 8,5 л/100 км.
Ежедневен състезател
Цената също е приемлива за кола с 275 к.с. - 56 900 лв. с ДДС. В нея са включени спортното шаси CUP, седалки Recaro, карбонов ауспух Akrapovic, амортисьори Öhlins Road&Track, 18-инчови черни джанти и др.

Иначе, цените на Megane RS (с мощност 265 к.с.) започват от 48 900 лв. с ДДС. По-обикновените и съответно по-достъпни версии могат да се окажат дори по-подходящи, особено ако колата ще се използва за ежедневието. Те имат по-меки седалки, по-меко окачване, а и са малко по-безшумни.

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #47
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Сашко ( преди 9 години )
    Въпросът е изработката на това рено, което както на всички рена е под всякаква критика! Имахме меган и лагуна и да ви кажа по-строшени коли от това май са само едновремешните москвич и лада. Ама и те май издържаха повече по нашите пътища.
  • #46
    0 rate up comment 0 rate down comment
    alexander ( преди 9 години )
    и още - всеки гледа ускорението до 100 км/ч, но разглеждайки внимателно ще видите, че няма стокова кола на предно, която да пада под 6 сек. Няма авд - няма сцепление за старт, обаче доускоренията ги има, говорим за кола 275 кс. За сравнения ВРХ СТИ вер 7-8 или Ево 7-9 са около 265-280 кс и на старта ще са по-бързи, макар и по-тежки. На доускорения ще е на кантар работата обаче.
  • #45
    0 rate up comment 0 rate down comment
    alexander ( преди 9 години )
    когато се сравнява с Фокус, нека се вземе този, в същия клас е http://***.cars-data.com/en/ford-focus-2.0-ecoboost-st-2-specs/14147Това което не е написано в статията е, че от всички бързи хечове на предно, до момента единствено това рено е с механична виско блокировка на предния дифф, т.нар LSD или шпер. В предаването Fast Lap по AMS Channel Фокуса с 250 кс и предно беше по-бавен със 1 сек от Голф 7 ГТИ 220, който пък беше по бавен с няколко секунди от това Меган RS
  • #44
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Граматик Дифорсов ( преди 9 години )
    "соломономско" ???? Една дума, а толкова грешки! - ами баш като за рено, де! )))
  • #43
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "соломономско" ???? Една дума, а толкова грешки!
  • #42
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Любопитен ( преди 9 години )
    Абе тук има ли един поне, който да е карал, поддържал автомобил?И кой точно Фокус убива Мегана?Онзи дето 2009та с 305 коня върти на Нордшлайфе с 10 сек по-бавно от по-старото и с по-ниска мощност Ренде?Нека го видим какво ще направи сега, като е с 4х4. Дотогава си бутайте мачбоксчетата и не обсъждайте неща, които не разбирате.
  • #41
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До по-долния ( преди 9 години )
    Да тоя меган е с предно, но е в класа на фокус, астра, голф и т.н. И когато Форд слага 4Х4 и убива мегана, тия от рено трябва сериозно да се замислят!А иначе няма медия, списание, класация за качество и надежност да са казали добра дума за рено въобще последните поне 10-15години!
  • #40
    4 rate up comment 7 rate down comment
    д-р Хаус ( преди 9 години )
    И,аз съм твърдо за Фокуса,тези френски не ми ги хвалете толкова,като ги знам колко са трошливи,като оризарките.
  • #39
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Фокуса е 4х4 разбирачи тука говорим за кола с предно. Рено е много добро няма списания или предаване или какъвто и да е вид медия която да е казала нещо лошо за него.
  • #38
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Някакви *** комплексарчета мислят че Фокуса е красива кола. Боже върни си тъпите комплексирани селяци на село!!