IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ежедневен състезател

Тествахме Renault Megane RS 275 Trophy

Ежедневен състезател

За шофирането на спортен автомобил се изискват специални умения, той е скъп, гори много бензин и може да се използва само в хубаво време. Това е общото схващане за подобен вид машина. Има обаче и изключения. А Renault Megane RS 275 Trophy е сред най-ярките.
Ежедневен състезател
Ще започнем с важно уточнение. Megane RS 275 Trophy може и да представлява изключение от общото правило, но това не го прави по-малко спортен автомобил.

Френският хечбек използва 2,0-литров турбо-двигател с 275 к.с. и 360 Нм. Ускорението 0-100 км/час става за 6 секунди, а максималната скорост на движение достига 255 км/час. Истинският талант на машината обаче не е спринтирането от място или ускорението на права отсечка, а завоите. Все пак автомобилът държи рекорда за най-бърза кола с предно предаване на Нюрбургринг - писта със 73 завоя и дължина от 21 километра, която Megane RS 275 Trophy-R премина за нищожните 7:54.36 мин.

"Тайната" на Renault Megane RS 275 Trophy са трите режима на управление - Стандартен за ежедневието, Спортен за по-силна тръпка и състезателен RS. Те променят настройките на двигателя и електронните системи за стабилност, като придават на автомобила различен характер и маниер.
Ежедневен състезател
Най-спортният режим се активира със задържане на бутона "RS", като предоставя на шофьора максималната мощност от 275 к.с.

В този режим човекът зад волана не бива обезпокояван от електронни помощници и разчита единствено на способностите си, както и на умението на Renault Sport да ги предадат към пътя. Всъщност всичко зависи от шофьора, тъй като инженерите на спортното подразделение са известни с отзивчивите си и добре настроени автомобили.

Режимът RS е предназначен за писта и предполага по-сериозни умения зад волана. Преди да ги придобиете, по-добре започнете с режим Sport. При него ESP работи, но либерално и помага в критични ситуации. Намесата на електронната система обаче е изненадващо дискретна и въобще не дразни или пречи.
Ежедневен състезател
Същото важи дори за стандартния режим, който е активиран по подразбиране и предоставя на шофьора мощност от 250 к.с. Този режим е предназначен за всекидневното придвижване из градския трафик, планински пътища или пък магистрали.

В този режим френският звяр се държи като добре дресиран. Дори при пъплещ трафик придвижването е изненадващо плавно, тъй като двигателят се развърта предсказуемо и равномерно в целия диапазон от обороти. Воланът е достатъчно лек за маневри при паркиране, а на помощ е налична дори камера за движение на заден ход.

За обезпечаване на безпроблемното използване на Megane RS 275 Trophy в ежедневието се грижи и сравнително високият просвет, който се справя с обичайните градски препятствия. Известно свикване изискват спирачките, тъй като са доста силни и прецизни - 6-бутални Brembo, но пък оставят усещане за висока сигурност.
Ежедневен състезател
Успяхме да покараме Megane RS 275 Trophy в доста разнообразно време - слънце, дъжд и дори сняг и лед. На няколко пъти една от двигателните гуми попадаше върху снежен коловоз - както при спиране, така и при ускорение, но колата дори за миг не загуби сцепление или предварително зададената траектория. За това можем да благодарим най-вече на интелигентните системи за стабилност, работещи на пълен капацитет в стандартния режим. Те своевременно коригират сцеплението на всяка една от гумите, като това става почти неусетно за шофьора.

Без значение от избрания режим обаче, автомобилът стои като в релси и не дърпа встрани дори при ускоряване с пълна газ - черта, която не е присъща за повечето мощни коли с предно предаване.
Ежедневен състезател
Най-ценната черта на Renault Megane RS 275 Trophy обаче е това, че автомобилът остава брутален спортист, независимо дали го карате в града или на писта, дали сте избрали режим RS или не. Това е спортна кола, не се залъгвайте. В тази машина никога няма да се чувствате обикновен шофьор. Renault Megane RS 275 Trophy е напълно подготвен, за да не допусне това.

Добрата новина е, че моделът е подготвен и да ви вози всеки ден до работа, до планината или морето. Той е функционален точно колкото всеки друг Megane - има четири места и голям багажник.

Разходът на гориво също впечатлява - около 10 л/100 км в смесен режим. Ако шофирате нормално, можете лесно да постигнете потребление дори под 8,5 л/100 км.
Ежедневен състезател
Цената също е приемлива за кола с 275 к.с. - 56 900 лв. с ДДС. В нея са включени спортното шаси CUP, седалки Recaro, карбонов ауспух Akrapovic, амортисьори Öhlins Road&Track, 18-инчови черни джанти и др.

Иначе, цените на Megane RS (с мощност 265 к.с.) започват от 48 900 лв. с ДДС. По-обикновените и съответно по-достъпни версии могат да се окажат дори по-подходящи, особено ако колата ще се използва за ежедневието. Те имат по-меки седалки, по-меко окачване, а и са малко по-безшумни.

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #7
    14 rate up comment 9 rate down comment
    penev ( преди 9 години )
    Анонимен, скоростната кутия е ръчна с 6 степени. Лостът има къс ход и много приятно метално усещане (като в улей) при смяна на предавкитеЕто и техническа информация: file:///C:/Users/User/Downloads/Renault_58646_global_en%20(2).pdf
  • #6
    8 rate up comment 35 rate down comment
    penev ( преди 9 години )
    Доста солена цена. Все пак говорим за третокласен производител. Трябваше да е нещо около цените на Дачия. Ето за това няма да има продажби.
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Добре беше да кажат поне една дума за скоростната кутия.
  • #4
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Roadrunner ( преди 9 години )
    има едно черно на около 10 000 км и едно жълто дет се продават доста време и са на цени доста приемливи. Бих взел нещо такова, но после няма продаване в БГ сигурно.
  • #3
    18 rate up comment 5 rate down comment
    penev ( преди 9 години )
    Правени са до Сапарева Баня. Точно до главния път има бивша самолетна писта
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Някой знае ли откъде са снимките?
  • #1
    19 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Мисля, че е доста добро предложение. Не съм фен на марката, но тази кола мисля си струва парите, които не са много. Само не зная как е с надеждността. Рендетата не се славят, като здрави и безпроблемни, а тъкмо обратното.