IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota предоставя патентите си на конкуренцията

Това са 5680 патентовани технологии за водородни автомобили

Toyota предоставя патентите си на конкуренцията

Toyota предоставя патентованите си водородни технологии на конкуренцията, става ясно от съобщение на японската компания. С този ход производителят иска да ускори процеса на популяризиране на водородните коли.
Toyota предоставя патентите си на конкуренцията
Серийният водороден автомобил на японската компания. Снимка: Toyota

Общо 5680 патента на Toyota ще бъдат предоставени на конкурентните компании. Около 1970 от тях са свързани със самите горивни клетки, в които след химична реакция между водород и кислород се придобива електрическата енергия, използвана за задвижване колата. Патентите, свързани с резервоарите за съхранение на водород в автомобила са 290, а тези за електронните системи достигат 3350. За общо ползване ще бъдат предоставени и 70 патента за производство и доставка на водород.

Всички тези технологии на Toyota са използвани при модела Mirai, чиито продажби на световните пазари стартират тази година. С предоставянето на патентите си японците целят раздвижване на пазара на водородни автомобили, където в момента играчите са едва няколко.

"Водородните коли от първо поколение, които ще дебютират на пазарите между 2015 и 2020 година, са от решаващо значение за бъдещето на тези машини. За успеха на водородните коли са необходими съгласувани усилия и сътрудничество между автомобилните производители, държавните регулатори, академичните среди и доставчиците на енергия. Предлагайки своите патенти на конкуренцията, ние искаме да ускорим развитието на този пазар и да направим водородните коли още по-добри", казва Боб Картър, старши вицепрезидент на Toyota Motor USA. "Ние вярваме, че когато добрите идеи се споделят, могат да се случат велики неща", допълва той.

През миналата година подобен ход предприе и компанията Tesla, която предостави на конкуренцията патентованите си технологии за електрически автомобили.

Тагове: Toyota Mirai
0 от 500
  • #8
    25 rate up comment 6 rate down comment
    до БМВ е60 ( преди 10 години )
    Напълно съм съгласен А който не вярва да гледа документалния филм Who Killed the Electric Car? - Форд още преди 30 години са имали прилична електричка с пробег 100-тина МИЛИ (дори е имало и по-добри батерии но технологията е закупена от неизвестен инвеститор и изчезва)
  • #7
    28 rate up comment 11 rate down comment
    нововнос ( преди 10 години )
    А гнусните, розови, преяли наглеци и убийци на зелената ни планета от ВАГ ще подарят на света поредното поколение мръсни, канцерогенни, трошливи но пък скъпи нафтови ковчези! На къде отива този свят, след като по-голямата част (и по-тъпaта) от хората продължават да толерират престъпленията срещу човечеството на ВАГ-психопатите!
  • #6
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Бобо ( преди 10 години )
    Ако си мислите, че това е само и единствено един благороден жест от страна на Toyota жестоко се лъжете. Наскоро Tesla си предоставиха всички патенти за техните технологии. Сега вече имаме "война" на две философии. Плъг-ин-хибриди срещу Водородни коли. Дали единия вид ще надделее над другия или ще има и от двата на пазара все още е рано да се каже. Но настават интересни времена.
  • #5
    16 rate up comment 19 rate down comment
    bmw e60 ( преди 10 години )
    Само искам да отбележа, че водородните коли не са в интерес на потребителите, а на производителите на гориво като Шел. Ел. коли могат да се зареждат от всякакви источници на ток, включително и слънчеви батерии, това значи безплатно гориво. Безплатното гориво не е в интерес на компании като Шел, те искат да ходите на тяхната бензиностанция и да ви наливат нещо независимо дали е бензин или водород. Подозирам че зад този благороден жест стои Шел, които не иска бензиностанциите му да останат празни
  • #4
    25 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Освен за реклама го правят защото ако са единствен производител ще им излезе безкрайно скъпо сами да правят водородните станцииТесла са изправени пред същия проблем - има търсене, но инфрастуктурата е скъпа и ограниченаАко всеки производител има по 1 модел ще оборудва собствената си страна и това ще даде възможност и на другите производители да пласират моделите си там.Така че не го правят защото са пичове а защото гонят по-голяма печалба
  • #3
    32 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Каквото и да се каже ще е малко. За пореден път Тойота показва на останалите в каква форма трябва да бъде конкуpенциятя. Плюенето, лакомията, методите да прецакаш клиента и да му вземеш само парите са непознати за тях. Сервизните акции на коли с отдавна минала гаранция са най-малкото. На времето канеха в заводите си хора от автомобилния бизнес, за да видят и да се научат как се произвежда бързо и качествено. Дано повече компании се учат от Тойота! Дано!
  • #2
    33 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Страхотен жест и реклама!Браво!
  • #1
    45 rate up comment 13 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    Това е велика компания.Прави велик жест.Може би най-великата.Винаги съм имал HONDA за технологичен лидер номер 1, но с тази постъпка TOYOTA MOTOR CO определено печели най-искрените ми симпатии(което не означава, че HONDA е загубила част от тях де)Докато има японци автомобилния свят няма да тъпче на едно място.JAPAN POWER!