IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota предоставя патентите си на конкуренцията

Това са 5680 патентовани технологии за водородни автомобили

Toyota предоставя патентите си на конкуренцията

Toyota предоставя патентованите си водородни технологии на конкуренцията, става ясно от съобщение на японската компания. С този ход производителят иска да ускори процеса на популяризиране на водородните коли.
Toyota предоставя патентите си на конкуренцията
Серийният водороден автомобил на японската компания. Снимка: Toyota

Общо 5680 патента на Toyota ще бъдат предоставени на конкурентните компании. Около 1970 от тях са свързани със самите горивни клетки, в които след химична реакция между водород и кислород се придобива електрическата енергия, използвана за задвижване колата. Патентите, свързани с резервоарите за съхранение на водород в автомобила са 290, а тези за електронните системи достигат 3350. За общо ползване ще бъдат предоставени и 70 патента за производство и доставка на водород.

Всички тези технологии на Toyota са използвани при модела Mirai, чиито продажби на световните пазари стартират тази година. С предоставянето на патентите си японците целят раздвижване на пазара на водородни автомобили, където в момента играчите са едва няколко.

"Водородните коли от първо поколение, които ще дебютират на пазарите между 2015 и 2020 година, са от решаващо значение за бъдещето на тези машини. За успеха на водородните коли са необходими съгласувани усилия и сътрудничество между автомобилните производители, държавните регулатори, академичните среди и доставчиците на енергия. Предлагайки своите патенти на конкуренцията, ние искаме да ускорим развитието на този пазар и да направим водородните коли още по-добри", казва Боб Картър, старши вицепрезидент на Toyota Motor USA. "Ние вярваме, че когато добрите идеи се споделят, могат да се случат велики неща", допълва той.

През миналата година подобен ход предприе и компанията Tesla, която предостави на конкуренцията патентованите си технологии за електрически автомобили.

Тагове: Toyota Mirai
0 от 500
  • #28
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 10 години )
    До bmw e60: аз пък не ти набих, а ти нацвъках минус, защото къде си видял безплатно гориво? Ами този ток как се произвежда? Всичко е въпрос на сметки и "БЕЗПЛАТЕН ОБЯД НЯМА!"
  • #27
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    БАтерийте трябва да се унифицират само като волтаж. И ще има различни по размери и капацитет само и това е - самото захващане и станцията за сменяне са чиста механика, която роботите я изпълняват още преди 100 години. За малки коли батерий с капацитет - еди колко си Аh, за лимузини еди колко си и така всеки производител решава, какво тегло и какъв пробег да зададе за конкретните си модели. Просто е, но лобито на ОПЕК и петрола е жестоко. И затова се тровим и страдаме от рак.
  • #26
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И това е вариант със смяната на батериите, но е сравнително сложен и ще е доста трудно унифицирането. В Израел ако не се лъжа имаше няколко такива станции, но мисля че така си остана - без развитие
  • #25
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Отиваш, свалят изтощените ти батерий и слагат напълно заредени такива - тази смяна и енергия струва еди колко си пари. Чиста работа! Който натиска по-често ще сменя и ще плаща повече. А така и рециклирането на батерийте е в ръцете на компанийте и правителствата и обновяването им! Къв ви е проблема с ел. колите? Че имат в пъти по-дълъг живот? В пъти по-малко и по-прости движещи се елементи? винаги света е дърпан назад от алчните и глупавите - едните печелят, другите вярват и тъпеят.
  • #24
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Who killed the electric car е съесем истински и реален филм. Самоче не форд а ГМ правят тези модели, за които се говори във филма. И да те са били с реален пробег от 180 км ТОГАВА. Петролното лоби от много време управлява половината свят ама вие сте заблудени още... Ако се бяха унифицирали до сега батерийте, всичко щеше да е по-евтино по-чисто и по-лесно, ама едни хора все трябва да взимат пари, това е. Къв е проблема на ел. колите с унифицирани батерии, както има унифицирани горива?
  • #23
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Enzo ( преди 10 години )
    Тойота са номер 1!!! Вие слепи ли сте, що ли?!
  • #22
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    естественно всичко е за пари,а не че така свободно ще пуснат нещо
  • #21
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    пуска патентите защото за да го използваш ще плашаш
  • #20
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    А Тойота освен при хибридите и водородните автомобили бяха лидери и при електромобилите - първия РАВ4ЕВ от 97-*** беше най-масовия електромобил за времето си.
  • #19
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Ами какво може да се очаква от ВАГ? Те са заченати с интелектуална кражба - Фердо Порше копира дизайн на Татра по заповед на Хитлер и така създава Бръмбъра на Фолцваген, най-успешния им модел.