IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota предоставя патентите си на конкуренцията

Това са 5680 патентовани технологии за водородни автомобили

Toyota предоставя патентите си на конкуренцията

Toyota предоставя патентованите си водородни технологии на конкуренцията, става ясно от съобщение на японската компания. С този ход производителят иска да ускори процеса на популяризиране на водородните коли.
Toyota предоставя патентите си на конкуренцията
Серийният водороден автомобил на японската компания. Снимка: Toyota

Общо 5680 патента на Toyota ще бъдат предоставени на конкурентните компании. Около 1970 от тях са свързани със самите горивни клетки, в които след химична реакция между водород и кислород се придобива електрическата енергия, използвана за задвижване колата. Патентите, свързани с резервоарите за съхранение на водород в автомобила са 290, а тези за електронните системи достигат 3350. За общо ползване ще бъдат предоставени и 70 патента за производство и доставка на водород.

Всички тези технологии на Toyota са използвани при модела Mirai, чиито продажби на световните пазари стартират тази година. С предоставянето на патентите си японците целят раздвижване на пазара на водородни автомобили, където в момента играчите са едва няколко.

"Водородните коли от първо поколение, които ще дебютират на пазарите между 2015 и 2020 година, са от решаващо значение за бъдещето на тези машини. За успеха на водородните коли са необходими съгласувани усилия и сътрудничество между автомобилните производители, държавните регулатори, академичните среди и доставчиците на енергия. Предлагайки своите патенти на конкуренцията, ние искаме да ускорим развитието на този пазар и да направим водородните коли още по-добри", казва Боб Картър, старши вицепрезидент на Toyota Motor USA. "Ние вярваме, че когато добрите идеи се споделят, могат да се случат велики неща", допълва той.

През миналата година подобен ход предприе и компанията Tesla, която предостави на конкуренцията патентованите си технологии за електрически автомобили.

Тагове: Toyota Mirai
0 от 500
  • #38
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "А кой може да даде гаранция, че няма как да влезе? "Същият, който ти гарантира че ако скочиш от 12-тия етаж с главата надолу върху плочките, ще се пребиеш.
  • #37
    2 rate up comment 7 rate down comment
    ui4o ( преди 10 години )
    ot tuk pro4etenoto razbiram 4e ti si nai-golqmiq sektant ni6to drugo.kakvi godini kakvi 5 lv. te gonqt bre mal4o??vzemi da se stegne6 ve4e tree da se darji6 ili pone da se opita6 da porasne6 v razsajdeniqta si,pointeresuvai se ot istoriqta na avtomobilostroeneto ne se draj kato (po.ak)
  • #36
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Отговори си на въпросите и може нещо да ти светне в главата и да усетиш, че не всичко се прави с цел селски тарикатлъци, печалби на всяка цена, продажби на всяка цена, прецакване на клиентите и т. н. Ако прочетеш книгата на Марко Семов "За япония, като за Япония" още повече нвща ще разбереш за японците и тяхната култура. Може пък и светогледа малко да ти се промени и да не гледаш на нещата, като кон с капаци.
  • #35
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    бъчваря, когато започнеш да се напъваш да правиш разсъждения в повечето случай не ти се получава. Мисленето ти е точно, като на селски тарикат. За да ме разберш по твоята логика ще продължа с въпросите:Защо Тойота повече от 15 г. разработва, произвежда, развива и продава хибриди, докато другите им се подиграваха? Наляха милиарди, за да живеем в един по-чист свят. Защо пак първи започнаха масово да правят електромобили? Защо сега правят водородни? Защо правят сервизни акции на 10г. коли?
  • #34
    2 rate up comment 10 rate down comment
    ui4o ( преди 10 години )
    mnogo sektanti tuka be hahahaaha :D osobenno parvite nqkolko komentara sa napisani ot palni de..li ;) za6to gledate na tazi postapka na toyota samo s dobro oko??nqma lo6o da spodelqt no tova moje da e i podvejda6t hod,mi ako se opitvat da pratqt konkurenciqta v zadanena ulica?? no na6iq vaksiniran bai4o eheee mnoo sa pe4eni.vzemete se stegnete da ne mislite 4e samo tro6ota rabotqt varhu hibridi i vodorodi??
  • #33
    3 rate up comment 9 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    На пръв прочит идеята е отлична.Но какво точно кара Тойота да предприеме тоя ход? Погледнете цената натоя автомобил.Тя е доста солена.Това означава неуспех дори само за тоя модел, да не говорим за бъдещи, където нещата явно няма да се подобрят при мижаво производство.Колкото и благородна да е целта, идеята е само една-Тойота все пак да почне да продава подобни автомобили на изгодна цена. Конглокентите са малко и Тойота са наясно, че парсата е при тях. В света на капитализма няма случайности.
  • #32
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Въпросителна ( преди 10 години )
    А кой може да даде гаранция, че няма как да влезе? Ти ли, умнико? Преди седмица видях опожарена кола, която дори нямаше преден кош за двигателя. А виждал ли си кола, разпиляна по асфалта. Просто насипна. Карай си я ти такава кола.
  • #31
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И според теб как точно ще влезе кислород в резервоар пълен с водород под високо налягане? Чрез дифузия, може и? Не е зле малко да помислиш преди да пишеш тъпизми.
  • #30
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Въпросителна ( преди 10 години )
    А на мен ми е интересно в какъв вид ще е водорода в резервоара. Ако е газообразен изисква голям обем. Ако е течен, налягането е страхотно и минимално количество кислород стига за експлозия. Не е нужна дори искра. Остават само варианта с хидридния резервоар. Никой не казва нищо по въпроса.
  • #29
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    само за това, че караш бмв е повот да ти забият хората (-) Аз не си направих дори и този труд, не го заслужаваш