До скоро компактните хечбек-модели на Hyundai си оставаха скромни градски малолитражки – например, в сeмейството i30 нямаше версия с мощност над 135 к.с. При фейслифта на модела корейците решиха да пуснат и модификация с многообещаващото име Turbo..jpg)
Всъщност инженерите на Hyundai едва ли са загубили много време за създаването на подобен автомобил. Все пак i30 представлява аналог на моделите Kia cee`d /pro c`eed, които имат своя „гореща“ версия – GT с турбо-мотор с обем 1.6 литра и мощност 204 к.с.
Именно същият двигател е използван и при Hyundai i30 Turbo, само че за тази модификация неговата мощност е намалена до 186 к.с. Това оказва влияние и на динамичните характеристики на модела в сравнение с неговия събрат от Kia. Той ускорява от 0 до 100 км/ч за с 0.3 секунди по-бавно – за 8 секунди, а и максималната му скорост е по-ниска с 11 км/ч – 219 км/ч.
Както Kia cee`d /pro c`eed GT, и новата версия на i30 ще се предлага в два вариант – с 3 и с 5 врати. Скоростната кутия е само една – 6-степенна механична. Хот-хечът на Hyundai също е получил по-твърдо окачване, по-големи спирачни механизми и по-агресивен външен вид. В стандартното оборудване са включени ксенонови фарове и спортни седалки.
Модификацията i30 Turbo ще се появи на пазара догодина заедно с фейслифта на стандартния Hyundai i30.
Снимки: Hyundai


1