IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата водородна кола на Honda

Моделът ще бъде на пазара след по-малко от две години

Новата водородна кола на Honda

Японската компания Honda представи нов модел с горивни клетки. Това е концепцията FCV, която ще се превърне в сериен модел и ще стъпи на пазарите през март 2016 г.
Новата водородна кола на Honda
Новият автомобил представлява усъвършенствана версия на концепцията FCEV, показана през миналата година в Лос Анджелис. Тя разполага с по-малък резервоар за водород, който обаче съхранява горивото под по-високо налягане. Мощността на двигателя също е увеличена до над 136 к.с., а общото представяне на колата - динамика и разход на гориво, е подобрено с около 60%, сочи информацията от Honda.

Благодарение на оптимизациите, новата Honda FCV може да измине с пълнен резервоар около 700 км. Самото зареждане с водород трае едва 3 минути, или колкото при автомобилите с конвенционални двигатели. Агрегатът на Honda FCV се захранва от електричество, получено от химическа реакция между кислород и водород. Единственият отпаден продукт, който се отделя при тази реакция, е вода.

Интересна новост при водородната кола е възможността тя да работи като генератор на електроенергия, което може да бъде използвано, например, при природни бедствия.

Припомняме, че Honda предлага сериен автомобил с горивни клетки още от 2007 година. Той носи името FCX Clarity, разполага с мощност от 134 к.с. и предлага ускорение от 0 до 100 км/ч за около 10 секунди. Максималната скорост на автомобила е 160 км/ч, като с едно зареждане той може да измине 570 км.

Друга японска компания - Toyota, също показа сериен водороден модел, който ще бъде на пазарите през пролетта на 2015 г. 

Снимки: Honda

Тагове: honda fcv
0 от 500
  • #10
    52 rate up comment 13 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    ВАГ вече има отговор.Четете съседната статия.От вода и въздух ще правят нафта за да замърсяват допълнително водата и въздуха.
  • #9
    40 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    производството на водород не е по-скъпо от производството на бензин и нафта съотнесено към разхода. Защото новата Тойота има резревоар мисля 15 литра и пробега излиза 2-3 пъти по-евтино от резервоар на нормална кола на бензин или дизел. Също така водородните двигатели имат двойно по-добро КПД.
  • #8
    34 rate up comment 12 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    El.kolite imat malyk probeg, po-skoro hibridite sa po-logi4ni za6toto i pri iztoshtavane na bateriite prodyljava6 s pytuvaneto si. No vodorodnite koli sa 4udesni.Kakvo davav6 primer za BG??? Gledai Japan,USA i EU. Tam se izgrajdat stancii za vodorod. To v BG kolko stancii za el.koli ima?? 2 ili 5. Bravo na iaponeca 4e vkarva novite tehnologii za klientite.
  • #7
    41 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    То ва са пиар новини. Водородните коли изобщо няма да станат масови в близкото бъдеще. По няколко причини, няма зарядни станции опасено и скъпо производство а водорода е и още по опасен за съхранение и транспортиране. Продават се от няколко години водородни коли, но в нищожни бройки. Колко станции знаете за зареждане на водород у нас? Дали в цяла Европа има повече от 100-200 такива станции? Или дори да ги сложим 1000 пак ще е нищо. Виж ел колите са по-голямо бъдеще. Най.малкото можеш да си я заредиш от всеки електрически контакт а и зарядните станции ще са много по-лесни за изграждане.
  • #6
    49 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Има начини за производство на водород чрез възобновяема енергия. Към това се стремят.
  • #5
    61 rate up comment 16 rate down comment
    нововнос ( преди 10 години )
    Отговорът на VAG ще е нов модел "водопроводни" автомобили. Такива, на които им изтича водата от радиаторите (все пак собствениците на такива бараки не едават пари за антифриз, наливат направо от чешмата).
  • #4
    46 rate up comment 11 rate down comment
    фсб ( преди 10 години )
    големия въпрос е дали са намерили евтин начин за добиване на водород, защеот към момента е много скупо и целия този автомобил се обезмисля. Мисля че се прави от разлагането на водата на кислород и водород, но за това трябва мноого енергия - също толко, колкото после се отделя в колата...
  • #3
    49 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Митко, разбираш от хибриди, колкото баба ти разбира от ядрена физика. Въпросните водородни автомобили са хибриди. Използва се гориво и електричество. Сещаш ли се или ти е трудно! По статията мога да кажа едно голямо браво за японците, които движат автоиндустрията напред, докато други се дърпат произвеждайки канцерогенници.
  • #2
    44 rate up comment 18 rate down comment
    Митко ( преди 10 години )
    Ще се сетят всички къде е ключа от палатката за колите на бъдещето! Това, според мен е най-умното решение, както и подмяна на изтощени със заредени батерии на "ел. станции", но за това всички акумулатори ще трябва да са по стандарт. А хибридите са свещенна маркетингова глупост...
  • #1
    59 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Японски високи автомобилни технологии.Показно кой е най-добър в автомобилния бранш.Добре че са японските марки да правят модерни хай-тек автомобили.