fallback

Toyota представи рали-автомобил на водород

Машината ще участва в последния старт от шампионата на Япония

Toyota ще участва в последния етап от първенството на Япония на рали, който ще се състои на 1 и 2 ноември, с нова версия на своя водороден автомобил FCV (fuel cell vehicle). Машината е задвижвана от електромотор, чиято енергия се създава от химическа реакция между водорода от резервоарите и кислорода от въздуха.От компанията публикуваха единствено снимки на машината, която ще трябва да измине 285 км по време на състезанието, но не дадоха никакви технически подробности за него. Знае се само, че седанът ще изпълнява ролята на "нулев" автомобил - това е колата, която преминава през специалните етапи непосредствено преди състезателните машини.Стандартният седан Toyota FCV разчита на агрегат с мощност 100 кВт, който може да измине около 300 мили (482 км) с едно зареждане на водородните си клетки. Пълното зареждане отнема 3 минути, а ускорението от 0 до 100 кк/ч става да около 10 секунди.За първи път Toyota FCV бе представен на фестивала Aspen Ideas Festival през лятото, но официалната му световна премиера се състоя на автомобилното изложение в Париж през октомври. Тогава от компанията-производител обявиха, че купувачите на FCV няма да бъдат принудени да правят компромиси с ходовите качества, безопасността и цената на модела.Очаква се на пазара в Япония автомобилът, който най-вероятно ще се продава под името Mirai (бъдеще), да се появи през пролетта на 2015 г. А през лятото ще достигне и до пазарите в Европа и САЩ. Засега е известно, че на домашния си пазар Toyota FCV ще струва 7.5 млн. йени (около 70 000 щатски долара). Както и че модификацията за Щатите и Европа ще запази пробега си от 480 км, докато при тази за Япония той ще бъде увеличен до 700 км.Снимки: Toyota 

Тагове: toyota fcv
fallback
  • #9
    бавареца ( преди 10 години )
    японците за пореден път са хванали технология измислена от европейци, които обаче са я сложили да прашасва в шкафчето понеже към момента не отговаря на изискванията на пазара. RRE понеже е голям отворко нека да си купи 100квт кола за 70к $ . аз ще си купя мустанг с 300кс за половината пари. абе вие нормални ли сте - какво му е серийно на това. това е японски маркетинг. на БВМ маркетинга е i8, на ауди е ЛеМан. като бяхте на училище не ви ли казаха че сте безмозъчни ?
  • #8
    Уличен дрифтър ( преди 10 години )
    По дизайна си личи тематичния подход на Тойота,т.е., щом е модел на напълно нов принцип, и дизайна да бъде изненадващо нов.Така беше и с Приуса.
  • #7
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не е красива като италианка, но е тойота, което означава, че можете да й се доверите напълно. Моят авенсис е на 211 000 км, и работи като нов, виждал съм два служебни аавенсиса 1,6 бензинови, като моя, съответно на 500 000 км и на 700 000 км. юркани като за световно и продължават да се движат безпроблемно.
  • #6
    ПП ( преди 10 години )
    Колкото и да е грозна няма да си кривя душата, много се радвам да чета новини за развиването на водородните автомобили. Една наистина щадяща въздуха кола.
  • #5
    Анонимен ( преди 10 години )
    Дизайна е идеален за лодка. Прилича ми на амфибия.
  • #4
    RRE ( преди 10 години )
    Bravo taia kola i kato dizain i kato tehnologii e bydeshteto na avto-industriata razbira se zadadeno otnovo ot tehnologichnite genii ot Japan.
  • #3
    Анонимен ( преди 10 години )
    Германците още мечтаят за тези технологии до като японците вече ги произвеждат. Немски сериен автомобил очаквайте някъде през 2030. Мухахаха, толкова са изостанали технологично швабите че не е истина.
  • #2
    Анонимен ( преди 10 години )
    някаква тотална липса на пропорции. Японците са винаги уникални дори и в грозотията успяват да са първи.
  • #1
    Автор ( преди 10 години )
    Ужас... дори и най смазаното зомби ми харесва повече от това тук...
fallback
Последни