fallback

Toyota представи рали-автомобил на водород

Машината ще участва в последния старт от шампионата на Япония

Toyota ще участва в последния етап от първенството на Япония на рали, който ще се състои на 1 и 2 ноември, с нова версия на своя водороден автомобил FCV (fuel cell vehicle). Машината е задвижвана от електромотор, чиято енергия се създава от химическа реакция между водорода от резервоарите и кислорода от въздуха.От компанията публикуваха единствено снимки на машината, която ще трябва да измине 285 км по време на състезанието, но не дадоха никакви технически подробности за него. Знае се само, че седанът ще изпълнява ролята на "нулев" автомобил - това е колата, която преминава през специалните етапи непосредствено преди състезателните машини.Стандартният седан Toyota FCV разчита на агрегат с мощност 100 кВт, който може да измине около 300 мили (482 км) с едно зареждане на водородните си клетки. Пълното зареждане отнема 3 минути, а ускорението от 0 до 100 кк/ч става да около 10 секунди.За първи път Toyota FCV бе представен на фестивала Aspen Ideas Festival през лятото, но официалната му световна премиера се състоя на автомобилното изложение в Париж през октомври. Тогава от компанията-производител обявиха, че купувачите на FCV няма да бъдат принудени да правят компромиси с ходовите качества, безопасността и цената на модела.Очаква се на пазара в Япония автомобилът, който най-вероятно ще се продава под името Mirai (бъдеще), да се появи през пролетта на 2015 г. А през лятото ще достигне и до пазарите в Европа и САЩ. Засега е известно, че на домашния си пазар Toyota FCV ще струва 7.5 млн. йени (около 70 000 щатски долара). Както и че модификацията за Щатите и Европа ще запази пробега си от 480 км, докато при тази за Япония той ще бъде увеличен до 700 км.Снимки: Toyota 

Тагове: toyota fcv
fallback
  • #29
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Ами точно така е на ЛеМан - там и перфектен да си, пак зависиш от шанса. Затова не трябва да се съди по едно състезание, а по целия шампионат. Едно състезание може да бъде спечелено/загубено с късмет, докато цял шампионат - не. Мерси!
  • #28
    yaroslav_stanchev ( преди 10 години )
    Вярно е Швабензи,издрапа,на 5 обиколки от Аудито на Лотерер.А Ауди 3 отпадна,защото същата Тойота го избуха при жълт флаг и помля целия двигателен отсек.И Аудитата имат същите системи за следене от ФИА,ама техните не се повреждат,нали? Е кой им е крив на японците,че им се счупила електрониката,Ауди ли? Ле Ман е истината,там всичко може да се счупи,по всяко време,няма конски сили,няма късмет,защото е 24 часа и трябва издръжлива кола,а не технологична.Честита победа и в Шанхай,заслужено!!
  • #27
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Ярославе, едната Тойота издрапа до финала, въпреки че катастрофира сериозно. В същата катастрофа едното Алди беше тоталка. Другата Тойота, която водеше без прекъсване от началото до 15-тия час получи повреда в електронните системи с които ФИА следи разхода на гориво, т.е. отпадна не по вина на Тойота.
  • #26
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Хех, да а пък карбоновото шаси на Алдито е направено от италианците Далара, докато Тойота сами си го правят тяхното.
  • #25
    RRE ( преди 10 години )
    A i da ne zabravia - pone 4eti statiata - Toyota pravi avtomobili s moderni tehnologii na vodorod,a audi-skodka si spriaha neprodavaemia anti-hibrid,kakvo da govorim za koli na vodorod,koito Audi tepyrva triabva da zapo4nat da razglobiavat tezi Toyoti.
  • #24
    RRE ( преди 10 години )
    Koi e po-tehnologi4nia e ot iasno po-iasno. Audi polzva hibrdna sistema na Williams,a Toyota polzva svoia sobstvena. Toyota obiavena za nai-inovativnata marka s Tesla,a ne Audi. Toyota pe4eli vsi4ki klasacii za zdravina ,a ne audi. Toyota e nai-skypata avto-marka,a ne audi. Aide biagai.
  • #23
    yaroslav_stanchev ( преди 10 години )
    Тойота пак показа как се правят хибриди.Немските рикши будиха насмешка в цялото състезание. Аха,така е.Интересно ми е обаче,когато състезанието беше 24 часа Льо Ман,защо хибридите на Тойота не можаха да издрапат до финала??? А немските уж "рикши" ги биха.Що така бе разбирко?Щото състезанието се казва 24 часа Льо Ман,а не 6 часа.Ауди тази година има спечелени 3 24 часови състезания,на Спа,на Льо Ман и на Нюрбургринг.Айде Тойота като спечели поне едно ела да спорим,кой е по-технологичния,хехехех
  • #22
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Енци, това от статията е автомобил без вредни емисии. Смешен, глупав и *** е този хуманоид, който не разбира че автомобилите на фосилни горива са отговорни за нарастващото количество съвременни заболявания. По отношение на ненадеждността също си в голяма грешка - Приус е един от най-надеждните модели произвеждани някога, въпреки че в него има технологии които никога не са произвеждани досега. Логично е това да важи и за FCV. Светът съществува отвъдулицата пред селската дискотека.
  • #21
    Enzo ( преди 10 години )
    И сега,като гледам това адско грозилище,започвам да схващам идеята на Тойота.Тези са някакво могъщо тайно общество от грандомани,твърдо решени да покажат колко *** може да бъде хуманоидът.Идеята им е следната:сега ще направим една евтина,адски грозна, ненадеждна и смешна кола.След това,нашият перфектен рекламен екип успешно ще ви внуши,че това е най-технологичната кола на света.Вие ще повярвате.Ще я купите и с гордост ще се развявате с нея по улиците без да осъзнавате колко сте смешни и глупави.
  • #20
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Енци, всички знаем че Тойота е най-скъпата автоможбилна марка, а ГТ86 е най-спортния достъпен автомобил. Но ти де да ги знаеш тия неща, те в Алдибилд пишат че недозавиващото Широко било по-спортно, щото било с турбо. Ха-ха-ха!
fallback
Последни