IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Държавни субсидии водят до нов скок на автопазара в Китай

Ръстът за септември е 6,4%, а този за първите девет месеца на годината достига 10%

Държавни субсидии водят до нов скок на автопазара в Китай

Автомобилният пазар на Китай продължава да расте, като заслуга за това имат и възобновените държавни субсидии при покупка на икономичен автомобил, съобщава Bloomberg.
Държавни субсидии водят до нов скок на автопазара на Китай
Автомобилният пазар на Китай продължава да расте. Снимка: Ройтерс

През септември най-големият автомобилен пазар в света регистрира увеличение от 6,4% спрямо резултатите от година преди това. Общият брой реализирани през месеца нови автомобили достига 1,696 млн., сочат данните на Китайската асоциация на автомобилните производители. Ръстът за първите девет месеца на тази година е дори по-голям - 10 % до 14,2 милиона автомобила.

Заслуга за продължаващия ръст имат и държавните субсидии, които Китай възобнови през миналия месец. Те се дават за икономични нови автомобили, чийто среден разход на гориво е в рамките на 5,9 л/100 км. Сумата за всяка кола е 3000 юана (приблизително 489 долара).

Правителството на Китай възобнови субсидиите, след като местните производители на автомобили отчетоха продължаваща загуба на пазарен дял от европейските, японски и американски компании. Около 60% от автомобилите, които имат право на субсидията, са производство на местни компании.

Чуждестранните производители обаче продължават да отчитат увеличаващи се продажби. Американският гигант General Motors Co., чийто най-голям пазар е именно Китай, вече съобщи за 15-процентов ръст в местните си продажби през септември. А най-голямата автомобилна компания в света - Toyota Motor Corp., отчете скок от 26%. При Nissan Motor Co. и Honda Motor Co. обаче е отбелязан спад от съответно 20 и 23%.

Субсидиите за покупка на икономичен автомобил бяха спрени от Китай през миналата година. Тогавашното изискване бе колата да има двигател с обем не по-голям от 1,6 литра.

0 от 500
  • #2
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тойота до преди 3-4 години продаваше най-много коли в Китай. Докато ФВ не направи заводи там и размаза продажбите.. Китайците като опитаха немското, продажбите на Тойота стремеглаво тръгнаха на доло, докато продажбите на ФВ,Ауди,Мерцедес и БМВ в Китай, растът всяка година стремеглаво нагоре.
  • #1
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    А такаааа, Тойота така ако я кара и в Чайна ще докара до фалит Ваг! Кофти швепс,, аа шнапс де ;)