IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германец приспособи автомобили да се движат със смес от нафта и вода

Гюнтер Крамб (Günther Kramb), 76 годишен собственик на дилърски център за продажба на автомобили BMW в градчето Зимеринг в Германия, преработи два автомобила за работа на смес от нафта и вода.

Германец приспособи автомобили да се движат със смес от нафта и вода
Автомобилите имат променени дизелови двигатели и изпускат много по-ниски емисии от вредни газове, пише Auto Bild. Журналисти от списанието са се запознали с двата автомобила - BMW 530d и Volkswagen Lupo 1.2 TDI. 


Според Крамб най-добро изгаряне може да се постигне само с помощта на вода. „Дори дървата в камината горят най-добре когато не са съвсем сухи”, казва той. 

Преди да бъде впръскано горивото в горивната камера, специално устройство добавя около 20% вода в нафтата. Като резултат се наблюдава снижаване на вредните газове със 71%. 

Така скъпите филтри с които най-модерните дизелови двигатели са оборудвани в последно време, стават излишни. Благодарение на откритието на Крамб се намаляват не само серните окиси, но и изпускания въглероден двуокис, поради намаления разход на гориво. 

Данните давани от Крамб се потвърждават и от анализ на откритието направен от развойния център на BMW в Щайер. 

Всъщност опитите да се гори смес от нафта и вода не са нови. Проблемът досега беше, че никой не успяваше добре да смеси двете части. Това беше причина сместта от вода и нафта да се използва само при голямо натоварване на двигателя, а при стартиране и при празен ход се използваше само чисто дизелово гориво. 

Гюнтер Крамб решава този проблем като смесва водата и нафтата в самия двигател. Създал е специална електронна система, която определя съотношението на двете части в сместа според нужното потребление във всеки момент. Водата и нафтата са в отделни резервоари снабдени със система която ги превръща в емулсия. 

Редакторите от Auto Bild не намират никаква разлика в динамичните показатели на автомобилите на Крамб в сравнение със серийните им версии. На своето преработено за работа със смес от нафта и вода BMW 530d Гюнтер Крамб е изминал вече 20 хиляди км без да регистрира какъвто и да е проблем.
0 от 500