Според Крамб най-добро изгаряне може да се постигне само с помощта на вода. „Дори дървата в камината горят най-добре когато не са съвсем сухи”, казва той.
Преди да бъде впръскано горивото в горивната камера, специално устройство добавя около 20% вода в нафтата. Като резултат се наблюдава снижаване на вредните газове със 71%.
Така скъпите филтри с които най-модерните дизелови двигатели са оборудвани в последно време, стават излишни. Благодарение на откритието на Крамб се намаляват не само серните окиси, но и изпускания въглероден двуокис, поради намаления разход на гориво.
Данните давани от Крамб се потвърждават и от анализ на откритието направен от развойния център на BMW в Щайер.
Всъщност опитите да се гори смес от нафта и вода не са нови. Проблемът досега беше, че никой не успяваше добре да смеси двете части. Това беше причина сместта от вода и нафта да се използва само при голямо натоварване на двигателя, а при стартиране и при празен ход се използваше само чисто дизелово гориво.
Гюнтер Крамб решава този проблем като смесва водата и нафтата в самия двигател. Създал е специална електронна система, която определя съотношението на двете части в сместа според нужното потребление във всеки момент. Водата и нафтата са в отделни резервоари снабдени със система която ги превръща в емулсия.
Редакторите от Auto Bild не намират никаква разлика в динамичните показатели на автомобилите на Крамб в сравнение със серийните им версии. На своето преработено за работа със смес от нафта и вода BMW 530d Гюнтер Крамб е изминал вече 20 хиляди км без да регистрира какъвто и да е проблем.