IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault показа суперикономичен хечбек

Концептът Eolab предлага разход от 1л/100 бензин на 100 км

Renault показа суперикономичен хечбек

Компанията Renault показа концептуалния модел Eolab, който е оборудван с хибриден агрегат и изразходва едва 1 л/100 км гориво. Дебютът на хечбека пред публика ще се състои на предстоящото автомобилно изложение в Париж.
Renault показа суперикономичен хечбек
В силовия агрегат на Eolab са включени 3-цилиндров бензинов двигател с обем 1.0 литър, развиващ 75 к.с. (95 Нм въртящ момент), 3-степенна скоростна кутия, електромотор, чиято мощност е 68 к.с. и 200 Нм и комплект литиево-йонни батерии с емкост 6.7 кВт/ч. Само на електричество хечбекът може да измине около 60 км.

Eolab работи на два режима – weekday (за всекидневно пътуване от дома до работата) и weekend (за по-продължителни пътувания). В първия случай агрегатът използва предимно електричество, като на първа предавка максималната скорост е 60 км/ч, а на втора достига до 120 км/ч. При превключване на трета скорост автоматично се включва двигателят с вътрешно горене. При режима weekend електрическата тяга се използва само при тръгване от място, като при ниски обороти електромоторът работи едновременно с бензиновия двигател.

Теглото на Eolab e 955 кг, като това е постигнато благодарение на използване на олекотени материали в конструкцията. Покривът на прототипа е направен от магний, разките на вратите са от стомана, задните стойки  и по-голяма част от шасито са от алуминий, а капакът и вратите от специална пластмаса.

Коефициентът на челно съпротивление при концепта на Renault e 0.235, което се приближава до най-добрия резултат при серийнии автомобили – 0.23 на Mercedes-Benz CLA. Прототипът е получил редица аеродинамични елементи, като преден сплитер, който се отпуска при скорост от 70 км/ч за ограничаване на въздушния поток под автомобила, а също така и задкрилки с размери 40 на 10 см, разположени на задната броня.

Спирачните механизми на Eloab се различават от традиционните, като за тяхното разработване са помагали и инженерите от компанията Continental. При натискане на педала на спирачката накладките не докосват повърхността на дисковете. Електрониката на автомобила е така програмирана, че сама „разпознава“ ситуация, при която шофьорът ще натисне спирачката и го изпреварва, като приближава накладките до дисковете. По този начин се пести гориво, а и се удължава живота на самите накладки

В салона на Eolab всички функции се управляват от 11-инчов дисплей на централната консола. Той е разделен на две части – на горната се прожектират изображенията от камера, която заменя огледалото за заден ход, а на долната отговаря зааудиосистевата и климатика. Приборният панел е заменен с цифров аналогов.

Засега не се споменава нищо за евентуалното пускане на Renault Eolab в серийно производство. Концептът е отговор на поставената от плавителството на Франция задача за построяване на свръхикономичен автомобил, но не е ясно какво ще е неговото бъдеще.

Снимки: Renault

Тагове: renault eloab
0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 7 rate down comment
    до: Triforce ( преди 10 години )
    Как така гаранция за повече пробег ще искаш? Някой компании предлагат подобно нещо, като удължена гаранция срещу доплащане, но тя никога не е пълна, а само на определени неща. От Рено такова нещо не предлагат обаче, а и е доста оптимистично 2/100 да харчи. С напълно заредени батерии може и да стане, но на всеки 100 км. трябва да ги зареждаш. Реално под 3/100 няма да е с 1 зареждане и изгаряне на 1 пълен резервоар.
  • #12
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Triforce ( преди 10 години )
    Колкото и да не харесвам марката, дизайнът е уникален а колата и 2/100 да гори, значи е ИДЕАЛНА! Стига да не струва над 40 000 евро!Мен ме устройва! Но ще искам гаранция за повече пробег, че има доста съмнителни елементи с тези 100 нови неща в проекта.
  • #11
    19 rate up comment 8 rate down comment
    оня ( преди 10 години )
    бе важното е, че МУНАТА на капака е голяяяма и лъщи ли лъщи! ахахаха
  • #10
    18 rate up comment 20 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    Тия са евтиния и още по-пропаднал вариант на СОЦваген, във френски вариант! Добре, че са Нисан та да цоцат технологии на аванта.
  • #9
    14 rate up comment 19 rate down comment
    Мунчо ( преди 10 години )
    Е как да не е най-икономичен, след като постоянно ще виси или в гаража или по сервизите!
  • #8
    22 rate up comment 15 rate down comment
    Минчо ( преди 10 години )
    Това е добро!
  • #7
    16 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Определено ми харесва. Концепцията е добра, хубави характеристики са извадили също. 1/100 разбира се няма да е реалния разход, но и 2,5 да е пак е нещо. Притесняват ме само цената, която ще и сложат и електрониката, кой ще им е прави. Ако е Нисан съм спокоен, но ако дадат на някой друг, както до сега ще бъде чудо над чудесата. Тя е едиственото нещо, което им куца сериозно. Правят добри коли, но докато не си оправят електрониката ще страдат. Дори Дачия в това отношение е по-добре.
  • #6
    23 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Първо, ВАГ са много далеч от ефективните хибридни технологии, и точно заради това тяхното недоносче е толкова скъпо, а и нали се вземат за "премиум"! :)Второ, в повечето Рена електрониката е германска, и точно тя е извор на проблемите. Инъче до сега, Рено правят не лоши двигатели.И трето, дизайна на това Рено, е класи над пенсионерските издания на Фау Ве!
  • #5
    16 rate up comment 4 rate down comment
    ... ( преди 10 години )
    Айде пак магний. Тоя материал ще се окаже доста търсен.
  • #4
    16 rate up comment 15 rate down comment
    Любопитен ( преди 10 години )
    Защо да са откраднали вратите точно от Велостър?И преди него е имало автомобили с 3 врати :)