IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Jaguar разкри XE

Седанът има коефициент на въздушно съпротивление 0.26

Jaguar разкри XE

На церемония в Лондон британската компания Jaguar показа най-новия си модел – XЕ, чиято световна премиера ще се състои на автосалона в Париж през октомври. Седанът ще трябва да се пребори за клиенти с представителите на голямата немска тройка в този клас – A4 на Audi, 3-Series на BMW и C-Class на Mercedes-Benz.
Jaguar разкри новия XE
В Jaguar не крият, че това е един от най-важните модели в новата история на компанията. Почти ¾ от конструкцията на седана е от алуминий, като това е постигнато благодарение на новата модулна платформа iQ. Тя превръща новия XE в най-лекия и аеродинамичен модел на Jaguar. Коефициентът на въздушно съпротивление при седана е 0.26.

Освен това XE и първият Jaguar, който е оборудван с електрически сервоусилвател на волана, настроен да осигури изключително пъргави реакции и усещане, но с по-нисък разход на енергия в сравнение с хидравличните системи.

"Позицията на Jaguar като водещ премиум производител на автомобили с алуминиева конструкция ни позволи да разработим олекотена и здрава каросерия, която е революционна в своя клас. Благодарение на нея и усъвършенстваните технологии на шасито успяхме да постигнем безпрецедентен баланс между гъвкавост и финес“, заяви Кевин Страйд, директор на проекта Jaguar XE.

Що се касае до окачването – отпред то е идентично с това на спортния F-Type, тоест с двойни носачи. Задното е независимо Integral Link.

Базовият Jaguar XE ще бъде оборудван с 2.0-литрови бензинов и дизелов мотори от семейството Ingenium. Пълните характеристики на агрегатите не бяха разкрити, но се знае, че дизелът ще предлага разход от 3.7 л/100 км, а нивото на вредните емисии СО2 ще бъде 99 г/км.

Топ версията ще носи името XE S, като тя ще бъде оборудвана с познатия 3.0-литров бензинов V6 мотор с механичен компресор. Двигателят развива 340 к.с., като е комбиниран с 8-степенна автоматична скоростна кутия. С този агрегат седанът ускорява от 0 до 96 км/ч (60 мили) за 4.9 секунди и развива максимална скорост от 250 км/ч.

Новият модел на британците е оборудван още със системата All Surface Progress Control, която предлага на водача 4 различни режима на двигателя - Dynamic, Normal, Eco и Winter. Последният е програмиран да дава подходяща мощност при движение с ниска скорост при лоши пътни условия.

Седанът разполага с редица електронни асистенти, сред които са камера за разпознаване на пътните знаци. Тя също така изпълнява предупредителна функция при напускане на пътната лента. XE предлага и системи като адаптивен автопилот, сензори, засичащи приближаващи превозни средства, следене на „мъртвите” зони, полуавтоматично успоредно и задно паркиране, и Reverse Traffic Detection (предупреждение за водача за насрещен трафик).

Машината също така е оборудвана с информационно-развлекателна система InControl, лазерен проекционен дисплей, избор от няколко вида джанти – от 17 до 20 цола. Цените на Jaguar XE стартират от 27 000 паунда, като в компанията разчитат да постигнат годишни продажби от около 100 000 бройки.

Снимки: Jaguar

Тагове: jaguar xe
0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Няма нищо аристократично и британско в тези фордови Ягуари. От сегашните модели, само F-Type и XK заслужават да носят тази емблема. Другото е премаскирана ширпотреба за сноби.
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    А.В.Торът ( преди 10 години )
    Интериорът не ми допада. Няма нищо характерно за Jaguar в него, спокойно може да се смени емблемата с тази на която и да било друга марка. Външният вид е отличен, даже много добър ;)
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Много си объркан моето момче, много!
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    добре де за мазда съм се объркал те имат само логистични центрове в европано пропуснах хонда които имат заводи в белгия и англиялексус искаха да го правят в европейския завод на тойота но не знам дали реално започнахаи добре от масовите марки само мазда и субару нямат заводи в европа тогава какъв им е проблема за американския пазар където и европейски и японски са в еднаква ситуация и все пак европейците започват да дърпат
  • #23
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ВАГонче,би ли ми посочил да речем за Мазда къде в посочените държави имат заводи?Ей така кажи да чуем ние непросветенитекъде са успели да направят толкова заводи.Пак те хванах в дърта лъжа куха ВАГонетко.Пак!За другите марки да не говорим и за тях как се излагаш.Я кажи между другото Лексус в коя държава в Европа произвежда?Хайде да те видя просветений!А между другото да кажеш защо европейците и по-точно тъпите вурстове бяха против падането на митата на японски коли.Хайде сети се!
  • #22
    4 rate up comment 3 rate down comment
    fermera ( преди 10 години )
    В сравнение с Infiniti O50hibrid този Jaguar XE е от друга епоха,за съжаление отминала.Няма хибрид,кормилните кутий са несравними като технология,за централната конзола просто няма място за сравнение.А според някой от долните коментари Инфинити дори не е премиум.
  • #21
    5 rate up comment 1 rate down comment
    reventon ( преди 10 години )
    strahoten e,istinsko biju..ot BMW pak nqma da spqt spokoino :D
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    а въпросния 6 цилиндров двг е 2.0 от IS до скоро и БМВ под 2.0 имаха 1 двигател
  • #19
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    само че в по-високия ценови и мощностен клас се сблъскват с порше, астън мартин и бентли които пак са на светлинни години пред японците
  • #18
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Георги ( преди 10 години )
    Японските премиуми не предлагат евтини орязания версии на моделите си които правят големите продажби в Европа. Лексус до скоро нямаше мотор под 6 цилиндъра.. Логично е да имат по-ниски продажби, просто защото са на по-високо ниво технологично и ценово.