IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Jaguar разкри XE

Седанът има коефициент на въздушно съпротивление 0.26

Jaguar разкри XE

На церемония в Лондон британската компания Jaguar показа най-новия си модел – XЕ, чиято световна премиера ще се състои на автосалона в Париж през октомври. Седанът ще трябва да се пребори за клиенти с представителите на голямата немска тройка в този клас – A4 на Audi, 3-Series на BMW и C-Class на Mercedes-Benz.
Jaguar разкри новия XE
В Jaguar не крият, че това е един от най-важните модели в новата история на компанията. Почти ¾ от конструкцията на седана е от алуминий, като това е постигнато благодарение на новата модулна платформа iQ. Тя превръща новия XE в най-лекия и аеродинамичен модел на Jaguar. Коефициентът на въздушно съпротивление при седана е 0.26.

Освен това XE и първият Jaguar, който е оборудван с електрически сервоусилвател на волана, настроен да осигури изключително пъргави реакции и усещане, но с по-нисък разход на енергия в сравнение с хидравличните системи.

"Позицията на Jaguar като водещ премиум производител на автомобили с алуминиева конструкция ни позволи да разработим олекотена и здрава каросерия, която е революционна в своя клас. Благодарение на нея и усъвършенстваните технологии на шасито успяхме да постигнем безпрецедентен баланс между гъвкавост и финес“, заяви Кевин Страйд, директор на проекта Jaguar XE.

Що се касае до окачването – отпред то е идентично с това на спортния F-Type, тоест с двойни носачи. Задното е независимо Integral Link.

Базовият Jaguar XE ще бъде оборудван с 2.0-литрови бензинов и дизелов мотори от семейството Ingenium. Пълните характеристики на агрегатите не бяха разкрити, но се знае, че дизелът ще предлага разход от 3.7 л/100 км, а нивото на вредните емисии СО2 ще бъде 99 г/км.

Топ версията ще носи името XE S, като тя ще бъде оборудвана с познатия 3.0-литров бензинов V6 мотор с механичен компресор. Двигателят развива 340 к.с., като е комбиниран с 8-степенна автоматична скоростна кутия. С този агрегат седанът ускорява от 0 до 96 км/ч (60 мили) за 4.9 секунди и развива максимална скорост от 250 км/ч.

Новият модел на британците е оборудван още със системата All Surface Progress Control, която предлага на водача 4 различни режима на двигателя - Dynamic, Normal, Eco и Winter. Последният е програмиран да дава подходяща мощност при движение с ниска скорост при лоши пътни условия.

Седанът разполага с редица електронни асистенти, сред които са камера за разпознаване на пътните знаци. Тя също така изпълнява предупредителна функция при напускане на пътната лента. XE предлага и системи като адаптивен автопилот, сензори, засичащи приближаващи превозни средства, следене на „мъртвите” зони, полуавтоматично успоредно и задно паркиране, и Reverse Traffic Detection (предупреждение за водача за насрещен трафик).

Машината също така е оборудвана с информационно-развлекателна система InControl, лазерен проекционен дисплей, избор от няколко вида джанти – от 17 до 20 цола. Цените на Jaguar XE стартират от 27 000 паунда, като в компанията разчитат да постигнат годишни продажби от около 100 000 бройки.

Снимки: Jaguar

Тагове: jaguar xe
0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ами не е проблема в митата - за да се избегнат японците повечето си произвеждат колите в европа:мазда имат заводи в австрия германия и испания,тойота има общи заводи с ПСА във франция и чехия и в испания, за нисан няма какво да коментирам
  • #16
    10 rate up comment 1 rate down comment
    thebrainless ( преди 10 години )
    Големия проблем на японските коли в Европа са митата, иначе щеше да е доста тежко за европейските производители.Ягуар си носи около себе си особенна харизма и статус, мисля че е много по-добър избор от Ауди А4 например.
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    A logoto na lexus i na samoletonosa4 da go slojat si ostava porednia Alexis za hora,koito ne mogat da se pozvoliat istinski premium NEMSKI ili Angiiski product,no pak za smetka na tova obojavat da se samozalagvat
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Razberi do6o,ako 6te i da e vafla ima li logoto na Audi ili BMW zna4i e premium product
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    а според goodcarbadcar и в традиционно доминирания от японки американски пазар силите са изравнени при средните луксозни колиhttp://***.goodcarbadcar.net/2014/03/usa-february-2014-best-selling-luxury-autos-sales-figures.html
  • #12
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    само не слагай тойотите и лексус в една групаако е така ВАГ като сложат всичките брандове тойота ще въздиша по цифрите а за малките модели си има премиум мини сегментВ америка не знам но според left-lane.com цифрите в европа говорят многоhttp://left-lane.com/european-sales-2014-q1-premium-midsize-segment/
  • #11
    10 rate up comment 4 rate down comment
    до: VAGонетката ( преди 10 години )
    Абе многознайко я да те питам Ауди А1 и А2 премиум ли са? БМВ 1 и 2 премиум ли са Мерцедес А и Б, премиум ли са? В общата бройка на премиумилите са ги сложили? Хайде кажи сега да видим и да разберем как немското трио лъже клиентите си с малки сапунерки, които ги броят за премиум, а те в никакъв случай не са. Лексус мога и те да пуснат АйКю, Айго или Ярис с малко лайсни, кожа и др. шукарии и да почнат да викат, че са най-продавания премиум. Да, но те не страдат от комплекси за бройката като ВАГ.
  • #10
    8 rate up comment 0 rate down comment
    ККК ( преди 10 години )
    От тоя клас най ме кефи Мазерати Гибли- най-красивата е и е фрашкана с технологии, а надежността в никакъв случай не е по-зле от коя да е друга премиуммарка
  • #9
    2 rate up comment 4 rate down comment
    до многознайковците ( преди 10 години )
    Номер едно в премиум сегмента в САЩ е БМВ,следвани от Мерцедес,Лексус и Ауди! Само преди 3 дни имаше материал за продажбите на премиум марките в САЩ. В него дебело се подчертава,че продажбите на Ауди са изпреварили продвжбите на Кадилак и Аcura.Така,че свободните съчинения на сомозвани специалисти са далеч от истината,особенно за Инфинити,която даже не е попаднала в обхвата на проучването. Аман от Дошовци и подобни!
  • #8
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Волан от Ауди :)