IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новото Porsche 911 Turbo, модел 997

Всяко ново поколение на култовото Porsche 911 не е само еволюция от предходния дизайн. Това е една до голяма степен цялостна промяна засягаща и външния вид и техническите характеристики на автомобила.

Новото Porsche 911 Turbo, модел 997
Сега обаче, при най-новото поколение на 911, изненадата наистина е много голяма. По предварителните данни с които разполагаме новото Porsche 911 Turbo има още по-добри показатели от предишния модел 996. 


Новият 997 Turbo представлява съвършената комбинация между динамика, лукс и дори практичност. Модел 997 без съмнение е върхът на една поредица от забележителни автомобили. 

Porsche 911 се появява за първи път през 1974 г. От тогава насам, този автомобил винаги се е различавал от стандартните модели не само по техническите си качества, но и по естетическото въздействие на своя дизайн. 

Най-новият модел в поредицата само затвърждава това. Агресивна външност, която започва от предната броня, преминава и в разширените калници с големи отвори за въздух, които са запазена марка за 911 Turbo. В задната част е разположен спойлерът, който автоматично се появява при скорост по-висока от 120 км/час. Джантите са 19 цола. 

Основната структура на базисния шест цилиндров двигател тип boxer остава непроменена в сравнение с предишния модел 996. Разликите идват главно от възприемането на новата система на променлива геометрия на турбината (variable turbine geometry - VTG). В резултат на това се е получил един двигател който реагира доста по-добре и при ниски обороти. 

Технологията VTG вече показа забележителни успехи при дизеловите двигатели, но сега при бензиновия шест цилиндров двигател на 997 Turbo имаше известни опасения, че турбината няма да може да издържи екстремно високите температури на отходните газове (около 1,000°C, докато при модерните дизелови двигатели тази температура е между 700 и 800°C). 

Проблемът е решен чрез прилагането на специални устойчиви на топлина материали. Чрез нови симулационни методи инженерите на Porsche успяха да тестват материалите още преди началото на серийното производство. Наред с новите материали при този двигател е добавена и водна система за охлаждане. Заедно с конвенционалната система за охлаждане чрез маслена баня, при новия двигател работи и водно охлаждане на турбината. Така се постига максимална мощност от 480 к.с. при 6000 об/мин и максимален въртящ момент 620Nm който е на разположение още от 1950 об/мин. 

Това обаче не е всичко. Още повече мощност се предлага при автомобилите екипирани с пакета Sports Chrono. Когато се натисне бутона Sport на централната конзола се извършват няколко промени в управлението на двигателя и по окачването. С натискането на газта ъгълът на лопатките на турбината се променя така, че да се увеличи налягането за около 10 секунди. 


Това резултира в увеличаване на максималния въртящ момент до невероятните 680Nm. Динамичните показатели на двигателя и неговата еластичност се повишават. Ускорението от 80 до 120 км/час на пета скорост се постига за 3.5 секунди. При стандартния двигател без Sport Chrono това става за 3.8 секунди. 

Наред с това новият двигател на Porsche предлага и системата VarioCam Plus за отваряне на клапаните, която оптимизира работата му и в същото време намалява разхода на гориво и вредните емисии. 

При малки натоварвания и ниски обороти на двигателя отварянето на клапаните се ограничава само до 3.6 мм. Това намалява разхода на гориво и вредни емисии с около 10% в сравнение със сегашния модел 996. Обратно, при рязко натискане на газта клапаните се отварят максимално до 11 мм което подсигурява поемането на повече въздух и по-висока ефективност.
0 от 500