IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Обновеният VW Scirocco - не просто спорт

Хечбекът следва 6 от най-важните тенденции в автомобилния бранш

Обновеният VW Scirocco - не просто спорт

По-рано тази година Volkswagen обнови един от по-специфичните си модели – Scirocco. Той винаги се е ползвал с популярност сред феновете, макар да не се продава в огромни обеми. Изданието Motor предлага своето виждане за това какво трябва да представлява един такъв модел, давайки за пример именно Scirocco.
Обновеният VW Scirocco - не само спорт
1. Понякога имиджът е по-важен от продажбите

Средно заводът на Volkswagen в португалския град Палмеле произвежда по 40 000 бройки годишно от модела, което само по себе си показва, че той няма как да носи огромни приходи на концерна. И все пак ролята на Scirocco за Volkswagen е доста важна от имиджова гледна точка, така че моделът не бива да се оценява само по продажби.
Обновеният VW Scirocco - не само спорт
Най-важното е, че той заедно с VW GTI и Beetle са основната причина компанията да няма славата на производител на автомобили само за улегнали хора. Именно тези модели правят гамата на марката по-емоционална и съответно привлекателна за младите хора.

2. Унифицирането носи печалби

Благодарение на грамотната си политика за увеличаване на производството и унифицирането на компонентите за автомобилите си концернът Volkswagen печели повече от моделите в един и същи клас в сравнение с конкурентите си. Прост пример за това е системата ESP на Bosch, която може да бъде намерена както под капака на Audi, така и при Bugatti Veyron. А новата платформа MQB, ползвана от Volkswagen, Seat, Skoda и Audi, позволи намаляването на разходите и на времето за разработка на един модел с близо 30%.
Обновеният VW Scirocco - не само спорт
Самият Volkswagen Scirocco е построен на платформата на Golf от 5-о и 6-о поколение, но в интериора му са включени елементи от Beetle и от новия Golf GTI.

3. Мощността трябва да е икономична

Автомобилните компании не спират да тръбят колко е важно да се намалят вредните емисии, но в същото време повишават мощността на поредния си модел до нивото на малък камион. Volkswagen Scirocco не прави изключение от това, като обновената му версия R развива цели 280 к.с. Така тя е няколко пъти по-мощна от базовото Scirocco от 70-те години на миналия век и превъзхожда дори Porsche 911 Turbo от този период.
Обновеният VW Scirocco - не само спорт
По-мощни са и трите бензинови мотори TSI, които вече развиват 125, 180 и 220 к.с. (съответно преди бяха 122, 160 и 210), но същевременно са с 19% по-икономични. Не е ясно какво ни очаква за бъдеще, но ако се запази тази динамика на увеличаване на мощността и намаляване на разхода, през 2054 г.  Scirocco R би трябвало да развива 600 к.с. и да преминава през цяла Европа с литър биогориво.

4. Китай е най-важният пазар в света


Ако през 2010 г. в Китай са продадени около 10 млн. автомобила и това бе достатъчно за се задмине САЩ, то сега тази цифра се увеличила 2 пъти. При това „народния“ автомобил в най-многолюдната държава на света си остава именно Volkswagen. През 2013 г. в Китай германците са продали 2 395 696 бройки от своите модели.
Обновеният VW Scirocco - не само спорт
Въпреки че няма 4 врати, както и версия с дълга база, Scirocco се продава най-добре именно на този пазар и едва след това идват Германия и Великобритания. Специално за клиентите от Азия са добавени няколко цвята – червен, виолетов и дори златист.

5. Спортният вид не винаги означава „спорт“

Самите германци признават, че Scirocco не е типичният спортен автомобил и това се доказва от добрите продажби на версиите с по-слаби мотори. Наистина, моделът се ползва с популярност заради външния си вид и някои хора предпочитат именно такава машина с по-слаб двигател, вместо по-мощен Golf.
Обновеният VW Scirocco - не само спорт
В същото време версията R не само изглежда впечатляващо, но и звучи така. Преминаването в спортен режим механично увеличава пулсациите на изпускателната система и това дава още по-силно усещане на хората в самия автомобил. Любопитното е, че кормилната система на Scirocco, подобно на шасито, е от 5-ото поколение на Golf, което излезе доста отдавна.

6. Роботите вече чукат на вратата

Главният „робот“ на Volkswagen, разбира се, е налаганата от 11 години трансмисия DSG. В случая с Scirocco идеята за 2 съединителя жъне все повече успехи, за разлика от Golf, където повечето клиенти предпочитат механичната скоростна кутия.
Обновеният VW Scirocco - не само спорт
Още един „робот“ е системата Park Assist, която може автоматично да изпълни всякакво паркиране. И дори сама може да напусне мястото на паркинга. Технологията Blind Spot Sensor пък уведомява шофьора за наличието на друг автомобил на разстояние до 20 м. в „мъртвата зона“.

А следващото Scirocco, което ще излезе до 3 години, обещава да е още по-технологично. То ще е на платформата MQB и ще поучи всички системи, които видяхме на последния Golf, включително и достъп до интернет.

Снимки: Volkswagen

Тагове: volkswagen scirocco
0 от 500
  • #17
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Едно и също 1.9 ТДИ, едни и същи колани на окачването пък били различни коли?!! Някой ваг*н май не си е пил хапчетата!?! А куатрото от няколко години е с ХАЛДЕКС а не с торсен както беше ено време - бегай провери ако не вярваш!
  • #16
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Еми Дошо, то трябва малко акъл да се сетиш. Задвижване Куатро срещу Хелекс, типтроник и мултитроник срещу ДСГ трансмисии. До скоро ФВ бяха помпа-дюза а Ауди коман реал, лед фарове при Ауди а оттскоро Martix LED а съвсем скоро пускат и лазерни фарове, при ФВ най-много да видиш лед габарит и т.н. и т.н.
  • #15
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Дошо не само ЕСП, но и болтовете е еърбеците , всичко е унифицирано, за това сега и Тойота започнаха да копират от тях, както и много останали марки. Това е бъдещето. За какво са ти различни ЕСП? Като функцията, чиповете и програмата е една и съща на тази електронна система? За какво са ти различни моторчета на стъклоповдигачите? Като изпълняват една и съща функция? Виж обаче, където трябва да има разлика, като дизайн, окачване,двигатели, трансмисии, задвижващи системи, екстри и т.н. разликите си ги има. Шефа на Инфинити призна, че именно стратегията на ФВ за Ауди ги е вдъхновила, да възротят Инфинити в момент, когато са били на ръба да закрият марката. Именно защото въпреки, че ФВ и Ауди са една марка, Ауди е коренно различен автомобил от ФВ. Това признаха от Инфинити ги е вдъхновило и с тази стратегия са обърнали нещата при Инфинити.
  • #14
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Това е гати и каруцата. Нищо спортно няма в него и е толкова стара разработка. Пълен смях от където и да го погледнеш.
  • #13
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Гацо ( преди 9 години )
    Абе аз из града да го карам с 40 км/ч., колко ученички ще ми се друсат на лоста.Пък вие си карайте спортните грозотии и рано или късно ще излетите в някое дере .Всеки с акъла си .
  • #12
    14 rate up comment 10 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    "Самият Volkswagen Scirocco е построен на платформата на Golf от 5-о и 6-о поколение""Самите германци признават, че Scirocco не е типичният спортен автомобил и това се доказва от добрите продажби на версиите с по-слаби мотори." Tova e dostaty4no za izvoda,4e folkvaGEN4E NIAMAT SPORTNA KOLA,a samo golfove pod razli4na emblema.
  • #11
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ха-ха. Вагенален сбирщайн на премиум цена. Една траъка е в пъти повече кола и повече кеф от шофиране от тоя Гоуф петица с кекавите скорости. Ама феновете щом ге кефи това чудо на технологиите..
  • #10
    5 rate up comment 8 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    До анонимния: Дори при Ф1 всичко е свръхестествено. Харесва ли ти или не, това е бъдещето. Преди 40-50 години мислиш не е било така ли с автомобили, които сега са смятани за икони? Било е и още как.Сега се удивяваме как така БМВ 2002 турбо не се е купувало! Толкова ли прости са били тогава хората, а сега не са? Отговори си сам. А сещаш ли се през осемдесетте как ненавиждахме руските возила? А днес как се гледа на някой лъснат Москвич от 1960-1970 ?
  • #9
    10 rate up comment 4 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 9 години )
    v treta to4ka poslednoto izre4enie mi razbi predstavite...o4akvah zavetnite 3 l/ 100km, ato kvo bilo!?i drugo, tva s bio-gorivoto go zabravete! po-dobre hrana za nas horata, a ne gorivo za scirocco, nali!?
  • #8
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Фаровете за мъгла, там където са сложени са всичко друго, но не и фарове за мъгла, тъй като обикновено целта на това пособие е да свети ПОД мъглата.