И тогава се появиха данните за второто тримесечие, като се оказа, че от март до юни GM са си върнали първото място по продажби. Те са успели да продадат 2.405 милиона автомобили по света, а Toyota 2.367 милиона. Много добри резултати GM постига на пазари като Русия, където продажбите растат със 100%, в Бразилия, ръст от 23% и Китай-нарастване с 6%. В същото време през второто тримесечие Toyota регистрира понижено търсене на домашния пазар.
За разлика от GM обаче, японците отново постигат висок резултат в САЩ, при това въпреки стагнацията на пазара там. От Toyota планират да повишат продажбите в САЩ от 600 хиляди годишно сега, до 2.2 милиона годишно след 2010 г. Може да се каже, че въпреки загубата на Toyota и победата на GM за второто тримесечие, преобладават прогнозите за крайна победа на японците през тази година.

