Polo BlueMotion е продължител на тенденциите заложени при малките модели на VW за снижаване на разхода на гориво. Двигателят е с обем 1422 см3 и има три цилиндъра. Сега в най-новият си вариант този двигател вече стандартно е с променлива геометрия на лопатките на турбината, с нов електронно управляван EGR вентил и по-добро охлаждане на отпадните газове.
Най-високата мощност от 59 kW се достига при 4000 об/мин, максималният въртящ момент от 195 Nm е достъпен още при 1900 об/мин. Polo Bluemotion има вредни емисии от въглероден двуокис само 103 г. на км, което е с 16 г. по-малко в сравнение със стандартното Polо 1.4 TDI (59 kW). Сега неотменна част от оборудването е и филтър за твърдите частици.
Промени има и в скоростната кутия. Превключването между 3 и 5 скорост е удължено с 12 до 24%. Макар това да отнема част от динамиката на автомобила, позволява на двигателя да работи при по-оптимални обороти и да има по-нисък разход. Нови са и джантите с размер 14 цола, изработени от много лека сплав. Гумите са също специални за този модел с по-ниско съпротивление.
Новото Polо BlueMotion има и по-добра аеродинамика - cx=0,30. В задната част се е появил нов спойлер, който също помага за по-малко съпротивление на въздуха. Височината на колата е снижена с няколко милиметра отново с цел да намали съпротивлението. Polo BlueMotion вече се продава в Европа с начална цена 16 500 евро. От тази есен на пазара ще се появи и VW Golf BlueMotion.