IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Еднолитровият EcoBoost отново е двигател на годината

Агрегатът на Ford печели за трети пореден път отличието

Еднолитровият EcoBoost отново е двигател на годината

Ford спечели за трета поредна година наградата „Двигател на годината“, като отново победителят е 1.0-литровия мотор EcoBoost на компанията.
Еднолитровият EcoBoost отново е двигател на годината
Президентът на Ford Алън Мълали целува двигателя по време на премиерата му. Снимка: Ford

Подобно постижение се случва за първи път в историята на конкурса. Моторът с обем 999 куб. см се поставя на голяма част от моделите на компанията, в това число Fiesta, Focus, както и на следващата генерация на Mondeo.

Интересното е, че тази година в нито една от категориите на конкурса не е спечелил дизелов или хибриден агрегат. Журито, определящо победителите, се състои от автомобилни журналисти от 34 страни по света, които оценяват номинираните агрегати на база управляемост, представяне, икономичност, рафинираност и успешно внедряване на нови технологии.

Победителите по категории

"Световен двигател на годината”
Ford EcoBoost 1.0

"Нов двигател на годината"
Mercedes-Benz AMG 2.0 литра с турбо

"Зелен двигател на годината“ – електрически, Tesla Model S

"Спортен двигател на годината"
Ferrari 4.5 литра V8

До 1 литър – 3-цилиндров Ford EcoBoost с турбо

От 1.0 до 1.4 литра – 4-цилиндров Volkswagen 1.4 TSI с турбо

От 1.4 до 1.8 литра – 4-цилиндров, BMW, Peugeot и Ciitroen 1.6 литро с турбо

От 1.8 до 2.0 литра – 4-цилиндров, Mercedes-Benz AMG 2.0 литра с турбо

От 2.0 до 2.5 литра – 5-цилиндров, Audi 2.5 литра с турбо

От 2.5 до 3.0 литра – 6-цилиндров, BMW 3.0 литра с турбо

От 3.0 до 4.0 литра – 8-цилиндров, McLaren 3.8 литра туин-турбо V8

Над 4.0 литра – 8-цилиндров, Ferrari 4.5 литра V8

Победителите от миналата година вижте ТУК
 

Тагове: ecoboost
0 от 500
  • #23
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Хенри - Бай Форд ( преди 9 години )
    Иначе тествах Фокуса, и този разход 7 е в града и предимно в София. На мен накрая ми показа 6.5 л./100 като и тествах и вървежа който е невероятен за разлика от останалите малолитражки. Все пак разхода е като на дизел, но го нямаш скапаното тракане като в рейс, и по-претенциозния нафтов двигател (особено зимата).
  • #22
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Хенри - Бай Форд ( преди 9 години )
    До онзи който казва че Великолепното Мондео от 93-96 е чупливо и мъртвец, просто не е карал такова. До сега нямам загуба от кола с тези коне на 400м. За това дето се чупят е от поддръжката. Не можеш да си си купил кола за 1600 лв. и да я караш с качествено скъпо масло, да вземаш най-добрите части, защото излизат повече пари от самата кола. Караш с евтините китайски части и за това си по сервизите, защото нямаш пари и не можеш да си позволиш друго, ти за това си вземаш Форд, а не Мерцедес С класа
  • #21
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ХЕхехе,аре бе тоя 1.0 EcoBoost голема работа бил.Нали Авто Мото Спорт го тестваха и на смесено каране им даде среден разход 7,5/100.Чак аз се учудих и ми страна странно.Гледах и други тестове и все около 7/100 се движи разхода.Форд колко казва,че харчи е едно,а в действителност на практика е друго.На сприт монитора погледнах и там разхода средно е около 7.Някой ако може да ми обясни какво му е толкова доброто на този мотор.Не е икономичен,няма динамика,слаб и вероятно с малък живот.
  • #20
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Чичето ( преди 9 години )
    Нали знаете кой е най-добрия автомобил според Алан Мюлъли, шеф на Форд? Точно така, Lexus LS430.
  • #19
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тъпчо, влез в spritmonitor и виж кое как е. хубавият мотор на Форд дето за 3-та поредна година го избират харчи повече гориво от Приус. Само си направи сметката, че Приус е 2 пъти по-голяма кола от Фиеста и има по-висока мощност, а харчи по-малко. Какво ще кажеш по въпроса,а. И на тестовете се доказва, че EcoBoost е просто търговско наименование и нищо повече. Кое му е по-доброто от другите мотори. Точно нищо. Прах в очите на балъците. А какъв ресурс има? 1-200 хил км ще го добута ли? А?
  • #18
    5 rate up comment 5 rate down comment
    до: Въпрос! ( преди 9 години )
    Когато мненията на инженерите и журналистите съвпадат, вероятно всичко е наред. Когато обаче, инженерите казват едно, а журналистите друго се появяват съмнения. Аз повече бих повярвал на инженерите, но явно има наивници, които вярват на журналистите. За всеки влак си има пътници, както се казва...
  • #17
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Въпрос! ( преди 9 години )
    А когато са печелили двигателите на Тойота, тогава нагласени ли са били???
  • #16
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Дифорс Валматиков ( преди 9 години )
    Малко инфо:От 1999 г до сега двигатели на Тойота са печелили в различните категории на конглокса общо 21 първи награди. Двигателят на Тойота до 1000 к.см печели 5 пъти - 1999 г (първи Ярис), след това новия Ярис и Айго 2007, 2008, 2009 и 2010 г. Хибридните двигатели на трите поколения Приус печелят първи награди през 1999, 2000, 2004, 2005, 2006, 2007,2008 и 2010. Няма да дописвам другите отличени двигатели, тъй като това е достатъчно инфо за постиженията на Тойота.
  • #15
    14 rate up comment 9 rate down comment
    iaroslav stanchev ( преди 9 години )
    Веднага да се анулира тази класация.Ясно е,че Форд,Фауве,БМВ,Пежо,Ситроен,МБ,Ауди,Макларън и Ферари са купили изборите.Във всеки клас трябва да са първи само "джапан пауа" и никой друг.Европейски и американски безскрупулни типове и продажни журналисти пренебрегват мега яките японски мотори.Срам и позор.Нишо не разбират от двигатели и коли.Разсърдих им се и отивам да плача.Уаааххахахахахахахахахахаха.
  • #14
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Интересно ! ( преди 9 години )
    Значи спред вас Тиф Нидъл и Джереми Кларксън нищо не разбират от двигатели защото са журналисти.....момчета я се стегнете!