Новият проект на компанията Citroen – моделът C4 Cactus, не е просто един достъпен автомобил. Това е манифестът, под който ще се развива френският производител през следващите години, твърди експертът Денис Шемул от компанията IHS Automotive, цитиран от различни европейски издания.
Според него в следващите месеци Citroen постепенно ще започне да се преустройва в далеч по-достъпна марка, която най-после да започне да носи печалба на концерна PSA. И основното, на което ще се залага, ще бъде евтиното производство.
Благодарение на дизайна си Citroen C4 Cactus връща компанията към нейните корени, като донякъде напомня на легендарния 2CV, произвеждан през периода 1948-1990 г. Той залага на същия аскетичен стил и е ориентиран към масовата публика. Това потвърди и един от шефовете на компанията Пиер Монферини, според когото моделът е предназначен към клиентите, търсещи достъпни като цена автомобили.
Същото потвърди и шефът на концерна PSA Peugeot-Citroen Карлос Таварес, който има намерение да раздели марката на две. Citroen ще предлага по-евтините модели, докато линията DS ще заложи на ексклузивността и разкоша. В същото време другата основна марка на алианса – Peugeot, ще остане вярна на себе си и ще заеме мястото по средата.
Именно цената обаче е основният проблем, с който ще трябва да се справи C4 Cactus. Дори базовата версия на модела е по-скъпа от Dacia Duster, което показва, че в Citroen няма как да се борят с румънската марка. А двата автомобила са доста сходни като качества и оборудване.
Засега експертите са разделени в мненията си относно бъдещето на модела. Според едни той може да се превърне в бестселър, но според други ще бъде пълен провал. Всички обаче са категорични, че с този автомобил Citroen поема сериозен риск, тъй като няма ясното към каква точно целева аудитория е предназначен.
В компанията обаче са оптимисти и се надяват да продават между 50 000 и 100 000 бройки от Cactus годишно. Моделът вече се предлага от дилърите на Citroen в Европа.
Снимки: Citroen